שיתוף
תגובות
כללי » אוחנה: "הציבור בב"ב סבל על לא עוול בכפו"
האלימות המשטרתית
מקלב: "אין אלימות תחת אלימות". פרוש: "הפגשנו בין מנהל המוסדות לבין המפקד". פינדרוס: "הוכח שוב הצורך בהקמת ועדת חקירה". סמוטריץ': "להדיח את מפקד המשטרה"
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה | צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה נמנע הבוקר (שישי) מלגנות את המשטרה על האלימות הלילה בבני ברק: "אוהבים את הנחיות הקורונה או לא – תפקידה של המשטרה לאכוף. תקיפת שוטרים לא יכולה לעבור בשקט. רוב הציבור החרדי וב"ב בפרט שומר חוק ולצערי סבל הלילה ע"ל עוול בכפו. אנו במאבק משותף להצלת חיים. האויב הוא הנגיף, לא אחר. אפשר לנצח – יחד. הניחו למריבות כעת. לכל זמן ועת לכל חפץ", כתב בטוויטר.

סגן השר פרוש על אירועי הלילה בבני ברק: "אני מגנה בתוקף כל אלימות בכל מקום ובכל זמן נגד כל אחד וגם נגד השוטרים שעושים את מלאכתם. ומאידך גם למשטרה אין זכות להתנהג ולהגיב כוחנית באופן לא פורפוציונלי של שימוש ברימוני הלם בשטח צפוף ושימוש באלות נגד עוברי אורח, הדבר אינו מקובל".

"גם אם המחזה של פגיעה ברכבי המשטרה אינו מוצדק כלל, אסור למשטרה להתנהג כאילו שמדובר במסע נקמה אלים שאינו תורם להשבת השקט לעיר, הדברים היו צריכים להתנהל בצורה חכמה ולא כוחנית. בחצות הלילה דאגתי יחד עם ראה"ע בני ברק לפגישה בין מנהל המוסדות במקום לבין מפקד מרחב דן בנסיון להרגעת הרוחות וצר לי שלא עלה בידינו".

סגן השר אורי מקלב על אלימות המשטרה הלילה בבני ברק: "אלימות כנגד אלימות? זריקת רימוני הלם ללא הבנחנה, ענישה ואלימות מול עוברי אורח, בהלת תינוקות וילדים קטנים, מעצרי שווא, כל זה מעמיד את השוטרים והמשטרה כולה במקום בו נמצאים הפורעים. אין אלימות תחת אלימות ואין ענישה קולקטיבית מול מיעוט שסרח".

סגה"ש מקלב שוחח כבר אמש עם שר הבט"פ אמיר אוחנה בדרישה לעצור את השתלוללות הפרעית של המשטרה, "אסור לאפשר לשוטרים לצאת למסע נקמה, למשטרה יש תפקיד מוגדר בחוק ועליה לפעול אך ורק על פי מה שהחוק מאפשר לה ושלא פועלים כך הם עצמם נהפכים לפורעי חוק"

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס על השתוללות המשטרה הלילה בבני ברק: "הלילה הוכח שוב הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית להתנהלות המשטרה. לא ייתכן שבתגובה לאירוע קשה, כוחות משטרה יפעלו ברחובות בני ברק במסע נקם מופרע ומשולח רסן".

"לא הגיוני וסביר שבאמצע הלילה עיר שלמה תבער מפיצוצי רימוני הלם, בגלל כמה עבריינים שהוקעו בתוקף על ידי נציגי הציבור. במקום לעצור את הפורעים, פגעה המשטרה בעיר ותושביה על לא עוול בכפם. אני קורא לשר אמיר אוחנה ולמפכ"ל הנכנס קובי שבתאי: השיבו את אמון הציבור במשטרה והדיחו בהקדם את הקצינים שנתנו את ההוראה לנקום בעיר ותושביה", דברי פינדרוס.

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', בתגובה לאלימות המשטרה הלילה בבני ברק: "‏אין שום דבר בעולם שיכול להצדיק את מסע הנקמה האלים וחסר ההבחנה שביצעה המשטרה הלילה בבני ברק. אכיפת חוק ממוקדת ויעילה – כן, אלימות אגרסיבית וחסרת הבחנה מול אזרחים – בשום אופן לא. במקום לשלב ידיים ולייצר קונצנזוס נגד אלימות, המשטרה החריפה הלילה את המשבר והגדילה את הניכור ואת חוסר האמון".

"ולא, אין שום סימטריה בין אלימות אזרחית, קשה וחמורה ככל שתהיה, לאלימות משטרתית רשמית וממוסדת. השניה חמורה ומסוכנת במדינה דמוקרטית פי מאה. המשטרה לא היתה מעזה לפעול באופן הזה מול הפרות חוק ואלימות גדולים וחמורים פי מאה במגזרים אחרים, ומעשים שבכל יום במגזר הערבי יוכיחו".

"מי שנתן את ההוראה הזו אינו ראוי להמשיך בתפקידו כמפקד במשטרת ישראל. אם חברי הכנסת החרדים לא היו מפילים את הצעתי להקמת וועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת האלימות המשטרתית נגד החרדים לפני חצי שנה יכול להיות שהיום היו כבר נהלים ופקודות שלא היו מאפשרות השתוללות כזו", דברי סמוטריץ'.

עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית בדרכו לבני ברק: "אני מגנה בכל תוקף את האלימות הקשה כנגד שוטרים. יחד עם זאת הענישה הקולקטיבית והאלימות קשה של שוטרים כלפי ילדים, נשים וגברים ללא אבחנה היא פסולה בתכלית לא חוקית ולא מוסרית. הסרטונים מתעדים אמש את מאות השוטרים כאשר הם מבצעים תג מחיר ומבקשים לפרוק את זעמם על עיר שלמה, נשים וילדים. אלות, רימוני הלם בחצרות בתים – כל אלה הם מעשים פסולים. אתמול זה היה נגד נוער הגבעות היום נגד החרדים מחר זה אתם. אני קורא לראש הממשלה להתערב ולקחת אחריות על האלימות של המשטרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים