שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אין שום משמעות למסמך הנאמנות לנתניהו"
גפני מצהיר
פרוש: "אנחנו נתקן את חוק מיהו יהודי כפי שדרש שהרבי מליבאוויטש דרש יחד עם פסקת ההתגברות שתגביל את כוחו של בג"ץ". אביטן: "בג״צ עלה עם D9 על הרבנות הראשית"
יו"ר ועדת הכספים משה גפני | צילום: אתר הכנסת

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר הבוקר (שלישי) בראיון ל'קול חי' כי "פסיקת בג"ץ היא התערבות בסמכות הכנסת. השופטים גרועים מהרפורמים. אין להם כח להחליט ולשופטים יש כח. צריך להפסיק את הכח המשחית הזה שגורם להרס הדמוקרטיה בישראל" .

"אנחנו הולכים עם הימין ונתניהו, למרות שחצי מהעם שונא אותו שנאת מוות אבל אנחנו תומכים בנתניהו בגלל הימין המסורתי שנמצא בליכוד ולא אצל סער ועל כך אנחנו משלמים את המחיר. ברגע שנתנתק ממנו נפסיק לסבול מההסתה".

גפני הצהיר כי "אין שום משמעות למסמך הנאמנות לנתניהו. אנחנו נעשה מה שיורו גדו"י". הוא מתח ביקורת על התנהלות משרד הבריאות: "המדינה לא התנהלה נכון בשנת הקורונה. היה מצופה שיבקשו סליחה מהגר"ח קנייבסקי על זה שכעת מקבלים את עמדתו בעניין פתיחת מערכת החינוך" .

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר בראיון ל׳קול ברמה׳ כי "בראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה עמדו אנשים שניסו לגייר בצורה סיטונאית. זו תהייה אחת מהדרישות שלנו כדי להכנס לממשלה העתידית. אנחנו נתקן את חוק מיהו יהודי כפי שדרש שהרבי מליבאוויטש דרש יחד עם פסקת ההתגברות שתגביל את כוחו של בג"ץ".

לקראת הבחירות טען כי "הלשכות של הנציגים החרדים עובדים 24 שעות ביממה לטובת הציבור במיוחד מאז פרוץ הקורונה. אנחנו היחידים שדואגים לציבור החרדי. לצערי אין לנו תמיד הצלחה של 100%".

בראיון ל'103' הוסיף: "השופטים לא מורמים מהעם ובעיניי הם לא האנשים המובחרים. הם שמים את עצמם כבעלי הבית וכמי שמחליטים עבורנו בדברים שלא קשורים אליהם. אין להם שום מנדט לדבר".

שר הדתות יעקב אביטן אמר בגל״צ: "בג״צ עלה אתמול עם D9 על מוסד המדינה שנקרא הרבנות הראשית והרס אותו. הוא אמר לרבנים הראשיים אתם יותר לא קובעים כלום. אם עד עכשיו בג״צ מקעקע את המדינה הדמוקרטית כעת הוא מנסה למחוק גם את המדינה היהודית".

עוד מהשר אביטן: ״שנים נמנענו לחוקק חוקים דתיים ונצמדנו לסטטוס קוו הקיים אבל בג״צ דוחק אותנו לפינה ובכל פעם נותן פסיקה שפוגעת בצביון היהודי. אין מנוס מחקיקת פסקת ההתגברות בממשלה הבאה כדי לשמור על מעט היהדות שיש במדינה״.

חבר הכנסת אוריאל בוסו אמר בראיון ל'103': כי "זה היה ערב גרוע מאוד למדינה היהודית". "בג"ץ היה צריך לגלגל את זה מכל המדרגות, הבעיה היא בג"ץ. בג"ץ יודע שאתה נמצא 3 שבועות לפני בחירות, לא ראוי שהוא יגיד עוד 3 שבועות? עכשיו לבצע החלטה? סוג של מחטף", בוסו הוסיף: "אני לא חושב שבג"ץ יכול לקבל החלטה ששופט יכול להיות שופט בלי ללמוד משפטים".

הוא ציין כי במהלך השנים "הוקמו ועדות, הלכנו לשנתיים של בחירות. מבחינתנו החקיקה עמדה לצאת לביצוע. אין ספק שאתמול בג"ץ הניח את קווי היסוד של הממשלה הבאה. יש רגולטור שמחליט מה עם החיסונים וכללי הקורונה, שקוראים לו משרד הבריאות. יש רגולטור אחד בנושא היהדות – הרבנות הראשית. יש רבנים שנבחרו בבחירות והם אמונים על הנושא. אני לא מחייב אף אחד (להתגייר), אבל אני רוצה לדעת שהילד שלי יתחתן עם ילדה יהודייה כהלכה ולא כחוק". לסיום, הבהיר בוסו כי ש"ס תציב תנאי להקמת ממשלה: "טיפול והסדרה מידית בנושא הגיור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים