שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » אינטל משיבה מלחמה במפגן כוח עוצמתי
התשובה לאפל
אחרי המכה שחטפה מאפל, משיבה אינטל מלחמה ומשיקה לא פחות מ-50 מעבדים חדשים – חצי מהם 'כחול לבן' • מהנדסי אינטל הישראלים הציגו את טכנולוגיית אבטחת המידע החדשה
סדרת ה-H החדשה | צילום: אינטל

בשנה לא פשוטה לאינטל, לאחר שחברת AMD עקפה אותה במדדים ולאחר שאפל הפסיקה את השימוש במעבדי אינטל לטובת מעבדים מתוצרתה, יוצאת יצרנית השבבים למפגן כוח ראשון מסוגו. אינטל הודיעה אינטל כי היא תשיק השנה לא פחות מ-50 מעבדים שונים, ב-4 משפחות מעבדים חדשות.

אינטל הכריזה לפני יומיים, במסגרת כנס CES שנערך השנה באופן וירטואלי, על כ-50 מעבדים חדשים במסגרת 4 משפחות מוצרים. שתיים מהמשפחות האלה – רוקט לייק ואלדר לייק פותחו בישראל. המעבדים השונים מיועדים לטווח רחב של מחשבים, החל ממחשבי כרומבוק או ווינדוס קלים עם סדרות סלרון ופנטיום, מחשבי גיימינג ניידים ונייחים, מעבדי דור 11 לשוק הארגוני ואף מותג חדש – Evo – המיועד למחשבים ניידים ארגוניים.

הגרסה המעניינת ביותר מגיעה בדמות מעבד i7 במהדורה מיוחדת, הכוללת רק 4 ליבות שמסוגלות להגיע למהירות של עד 5 גיגה הרץ. בהמשך הרבעון הקרוב, אינטל תשיק גם גירסה עם 8 ליבות ללפטופים שלטענתה יגיעו לביצועים שניתן היה לראות רק במערכות דסקטופ.

משתמשי הדסקטופ דווקא יפזלו על סדרת S של מעבדי הדור ה-11, הידועה גם בשם "Rocket Lake-S". לפי אינטל, הסדרה החדשה מציגה ביצועים משופרים של כ-19% ועד 50% שיפורים בביצועים הגרפיים בהשוואה למעבד ה-i9-11900K הקודם. נזכיר כי הדגם הקודם פעל על 10 ליבות, לעומת רוקט לייק החדש שיגיע עם 8 ליבות בלבד.

מעבדי הסלרון והפנטיום עדיין מיועדים לשוק החינוך או לשימוש במחשבי עבודה קלים כגון כרמובוקים. אולם המעבר לגודל 10 ננומטר איפשר לשפר מאוד את ביצועיהם ובעיקר את התמיכה שלהם בשיחות וידאו מרחוק ואיכות צפייה במדיה. מעבדי דור 11 גם מגיעים לשוק הארגוני עם FNV – חידושים שאינטל מציגה לראשונה.

מעבד של יצרנית השבבים אינטל | צילום: אינטל

עיקר השיפור הוא באבטחת מידע. אינטל הבינה שיש לה נקודת תורפה שצריך לתקן. עם הגילויים בשנים האחרונות על פרצות שונות במעבדיה, החברה נדרשה להרגיע את הרוחות – והשיקה את טכנולוגיית אבטח המידע החדשה שלה..

החברה הטמיעה לראשונה במעבדיה את טכנולוגיית "Intel hardware shield" שפותחה בישראל ואמורה לזהות ולמנוע מתקפות Ransomware ומתקפות במהלכן הופכים את המחשב לכורה מטבעות קריפטוגרפיים. הטכנולוגיה החדשה מסוגלת גם להגן מפני מתקפות המכוונות לזיכרון המחשב הפנימי. המערכת החדשנית שולבה בכלל מעבדי ה-vPro החדשים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים