שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אלפים מתנתקים מחברת התקשורת סלקום
"הזדהות עם האויב"
זאת לאחר שחברת התקשורת סלקום פרסמה היום מכתב לעובדים כי כאות הזדהות עם החברה הערבית השובתת היום, גם הם יפסיקו את עבודתם היום למשך שעה
תגיות:
אתר חברת סלקום | צילום: Pavel Kapysh, שאטרסטוק

סערה ברשת לאחר שחברת התקשורת סלקום פרסמה היום מכתב לעובדים כי כאות הזדהות עם החברה הערבית השובתת היום, גם הם יפסיקו את עבודתם היום למשך שעה בלבד כאות הזדהות. במכתב נכתב כי מטרת ההזדהות היא להאדיר את "הדו-קיום, אחווה ואהבת חינם". היות והחברה משמשת כדוגמה לעבודה של יהודים וערבים יחד.

תזמון ההודעה והתוכן צרם לאלפי גולשים ברשת, מה שגרם לרבים לחשוב כי מדובר בשביתת הזדהות עם השביתה בחברה הערבית וברשות הפלסטינית. אלפי גולשים ברשת יצאו בקריאה להיתנתק מהחברה שלטענתם מזדהה עם האויב. חברי כנסת רבים קראו לרבים להצטרף למאבק נגד החברה.

נוסח המכתב היה: "מחר יום ג' נפסיק את העבודה בסלקום לשעה של מחאה! נצא החוצה לעמוד ביחד כולנו – בעד דו קיון, אחווה ואהבת חינם. אל תתנו לקומץ קיצוניים לקבוע לנו את סדר היום! מה שאנחנו עושים היום קובע את המציאות של כולנו מחר!".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' צייץ בטוויטר: "סלקום מתנתקת מעם ישראל, עם ישראל מתנתק מסלקום". ח"כ אופיר סופר צייץ: "בושה וחרפה. במקום להזדהות ולתמוך בתושבי הדרום וחיילי צה"ל, החלטתם לתמוך בשביתה על פרעות ביהודים? תתביישו".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ומנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח השומרון רובי טלמן, הודיעו היום למנכ"ל חברת סלקום, כי הן עוצרות את העבודה עם החברה ולמעשה מבטלים התקשרות של מעל 1000 מנויים בחודש של המועצה ושל החברה לפיתוח השומרון. זאת בעקבות החלטת החברה לקיים היום "מחאה" כנגד "הקיצוניים בשני הצדדים" וזאת בשעת מלחמה.

"אנחנו לא מעוניינים להיות מנויים בחברת סלולאר ישראלית ששכחה לאיזה צד של המתרס היא שייכת" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "בשעת מלחמה, החברה מתבלבלת ומחליטה לגנות "קיצוניים בשני הצדדים" על איזה קיצוניים היא מדברת? על משפחות בלוד, על ילדים שלא יכולים לישון בלילה כי פורעים ערבים שורפים בתים יהודיים ובתי כנסת? על ילדים בדרום, שלא ישנים כבר מעל שבוע כי מישהו מנסה לגדוע את חייהם יום יום? אין שני צדדים למתרס. יש כאן מדינה במלחמה ומי שלא מזדהה עם המדינה הוא לא חלק ממנה".

בעקבות הצעד של חברת סלקום להשבתת מערך השירות והצטרפותה באופן סמלי לשביתת ועדת המעקב של ערביי ישראל, פנה ראש מועצת בנימין ישראל גנץ במכתב למנכ"ל חברת סלקום אבי גבאי והודיע לו כי המועצה מבטלת את ההתקשרות השוטפת שלה עם חברת סלקום.

ישראל גנץ כתב למנכ"ל סלקום: "נדהמתי לגלות כי סלקום הצטרפה באופן סמלי לשביתה בה פתחו גורמים עויינים מהחברה הערבית בישראל. להזכירך, השביתה עליה הכריזה ועדת המעקב של הציבור הערבי הינה מחאה על המבצע שמובילה מדינת ישראל ברצועת עזה. היא באה על רקע "המתקפה על הפלסטינים בירושלים, בשייח ג'ראח ובמסגד אל-אקצא", וכן במחאה על "המתקפה על הציבור הערבי בכלל ובערים מעורבות בפרט".

גנץ ציין: "התבלבלתם בחברת סלקום בין אוהב לאוייב, שכחתם מיהו הצד הטוב ומיהו הצד הרע. עם צמד המילים "דו-קיום" אתם מטשטשים את העובדה כי מחבלים ופורעים ערבים קמים בימים אלה על העם היהודי. מדובר באבדן עשתונות ערכי שאני רואה חובה להתנער מהשתייכות אליו".

"על כן, הנחתי את גזברות המועצה להביא לסיום ההתקשרות עם חברת סלקום בהקדם האפשרי. הנחתי גם כן שההתקשרות החדשה תהיה עם חברה שאינה מגלה הזדהות עם פעולות של אוייבי ישראל בעת שאזרחי ישראל נתונים תחת מתקפת טרור ערבי בכמה חזיתות".

גם מנכ"ל החברה לפיתוח בנימין אלדד בן זמרה נקט בצעד דומה והודיע לסלקום על סיום ההתקשרות. ראש מועצת בנימין הביע תקווה כי גם תושבי בנימין יתנתקו מחברת סלקום: "אני מקווה שגם תושבי בנימין המחוברים לחברת סלקום, ילכו בדרך הזו ויתקשרו עם חברות שאינן מפנות עורף לעם ישראל ולצה"ל בעת לחימה באוייבנו".

המועצה האזורית גוש עציון תצא אף היא למכרז חדש לאספקת שירותי תקשורת במקום חברת סלקום עימה עובדת המועצה כיום. הדברים באים על רקע החלטת הנהלת ועד עובדי סלקום להשבית את החברה למשך שעה וחצי, ביום בו מציינים הערבים את "יום הזעם" כלפי מדינת ישראל כשברקע טילים נופלים על אחינו בכל רחבי הארץ.

גורמים במועצה אומרים כי חברת סלקום חצתה כל גבול: "נדהמנו לשמוע על שביתת חברת סלקום היום, כביכול לתמיכה בדו-קיום יהודי ערבי. כנראה שבסלקום חיים במציאות מדומה משלה. דו-קיום משמעותו עבודה משותפת לטובת שגשוגה וביטחונה של המדינה שלנו. שביתה ביום בו אויביי ישראל מתגייסים לסייע לחמאס בשעת מלחמה על ידי חבלה במשק מבפנים, היא לא רק חוסר רגישות כלפי הנפגעים שלנו, היא גם אמירה חמורה כלפי המפעל הציוני כולו".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר כי מדובר בהתדרדרות מוסרית מהמעלה הראשונה: "שביתה לדו קיום, אתם השתגעתם? רוצים לייצר סימטריה כשאין ולא הייתה סימטריה? אנחנו מצפים מחברת סלקום שתסייע למשק הישראלי, לא שתזיק לו מבפנים עם שביתות וחיזוק לגרועים שבאויבנו. אנחנו במועצת גוש עציון נעשה את ההפך – נתמוך בכל עובד ערבי שמחרים את השביתה המקוממת ונצא מידית למכרז חדש לאספקת שירותי תקשורת במקום חברת סלקום, עימה אנחנו עובדים היום. סלאמת סלקום – תשבתו בלעדינו!".

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי הנחה את גזבר המועצה ואת אנשי המקצוע במועצה להתחיל את הליך הניתוק מסלקום ולבצע זאת בצורה המהירה ביותר. במועצה גילו בתדהמה על ההחלטה של חברת סלקום להזדהות במחאה הנותנת רוח גבית לאויבי ישראל דווקא בימים בהם חיילנו, ואזרחינו, סופגים פגיעות מאלימות מטורפת של אויבנו. זה המקום לחבק את החיילים והאזרחים העומדים באומץ ומגינים על ארצנו ומדינתנו.

"אין צורך לממן ולשלם לחברה הנותנת לגיטמציה למעשים חמורים, כמו שנעשו השבוע" אומר ראש המועצה יוחאי דמרי ומוסיף: "כשאני מוצא את עצמי בימים האחרונים מטפל באירוע אחרי אירוע של פגיעות בנפש וברכוש של תושבים, כשאני רואה את הפגיעות הנעשות כנגד אזרחי מדינת ישראל בכל מקום שהם, אין מקום להזדהות עם אויבנו. אין צודקת מהמערכה הזו הבאה להגן על אזרחנו אני לא מעוניין שנותני שירות המקבלים כסף מאיתנו יגבו את אוייבנו".

תגובת סלקום: "סלקום היא חברה ישראלית שמשרתת את כלל תושבי המדינה בעתות רגיעה ועל אחת כמה וכמה בעתות חירום, כמו הימים הקשים שבהם אנו נמצאים. בסלקום יש עובדים מכל הדתות והאמונות, אשר עובדים יחד, כתף אל כתף, גם בימים האלה. חלקם חוששים ומסכנים את עצמם ברגעים אלה ממש בכדי לתת שירות באזורים מסוימים". אנו מחזקים את ידי חיילי ומפקדי צה"ל ומערכת הביטחון, תומכים ומחזקים את כלל תושבי המדינה ובעיקר את תושבי הדרום, שנמצאים תחת מתקפת טילים אכזרית ומתועבת".

"ההתכנסות היום היתה בקריאה לדו קיום וחיים משותפים ובאה מהמקום של עובדים שחיים ועובדים יחד. מובן מאליו כי אין ולא היה כל קשר או הזדהות עם השביתה של ועדת המעקב במגזר הערבי. בדיעבד, העיתוי היה שגוי והוא זה שאיפשר למי שמחפש להלהיט רוחות, ליצור קשר שלא קיים בין שני הדברים. נמשיך לפעול, לשרת ולחזק את צה"ל ואת כלל תושבי המדינה בימים קשים אלה ולפעול לדו קיום ולעבודה משותפת של יהודים וערבים בסלקום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים