שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אל תכניסו את האברכים לשוק העבודה"
הח"כית זועקת
בעקבות פניות של הורים הגיעה היום ח"כ אורית סטרוק לוועדת החינוך בכנסת להשמיע את קולן של נשות האברכים שהסבסוד למעונות היום נגזל מהן ודרשה לסדר את העניין בהקדם
אברכים בכולל | צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

הורים רבים פנו אל ח"כ אורית סטרוק בשל המצב האבסורדי לפיו בשל הוויכוח על הקריטריונים לסבסוד הורים לילדים שנקלטו רק השנה במעונות משלמים מחיר מלא, המעיק מאד על תקציב המשפחה, ומשכך היא הגיעה היום לוועדת החינוך של הכנסת להשמיע את קולן של נשות האברכים שהסבסוד הזה למעונות נגזל מהן.

סטרוק אמרה ליו"ר הוועדה ח"כ שרן השכל: "אני רוצה להציף פה בשיא הכאב את הבעיה של התשלום למעונות נכון לרגע זה ההורים משלמים מחיר מלא על המעונות, רצו לשנות את כללי הסבסוד אבל הכל בהולד ואין סבסוד ואני מקבלת תלונות מהורים שמשלמים תשלום מלא".

ח"כ סטרוק ציינה: "פניתי לשרה אורנה ברביבאי שאמרה שתבדוק את הנושא, לא הגיוני שהכל יתקע וההורים ישלמו מחיר מלא בגלל שלא הוחלט עוד מה יהיו הקריטריונים".

אחרי הצפת הבעיה הכללית, התמקדה אורית סטרוק בנושא התשלום למשפחות אברכים לומדי תורה, ואמרה "אני רוצה להעלות את הזעקה והצעקה של נשות האברכים, ההחלטה לשנות ולהכניס את הגברים לומדי התורה לשוק העבודה היא החלטה שפוגעת בהן כנשים עובדות וכנשים שמנסות לפתח את עצמן במקביל לגידול המשפחה".

"עם כל הכבוד גם אם יש שאיפת-על להכניס כמה שיותר גברים חרדים לשוק העבודה, שאני כשלעצמי לא מסכימה עם הגישה הזו, עדיין לא יכול להיות שזה יבוא על היכולת של נשים לפתח את עצמן, לעבוד, ללמוד, ולתרום לחברה".

חה"כ סטרוק העידה על עצמה שהיא גם היתה אשת אברך שנים רבות והיא מעריכה מאוד את לימוד התורה לא פחות מחשיבות היציאה לעבודה ואמרה: "אני שמחה על כך מאוד גם אם זה הביא אותנו לפעמים למצוקות כלכליות".

אבל אני שוב חוזרת ומבקשת אמרה סטרוק ליו"ר הוועדה: "הנשים נאנקות תחת הלחץ הכלכלי הלא-הוגן הזה, ולא יודעות את נפשן, בבקשה תפעלי ותעלי את הנושא הזה כאן בוועדה".

לסיכום יו"ר הוועדה ח"כ השכל נענתה לבקשת סטרוק ואמרה: "אנחנו נוגעים פה בוועדה בדיונים ובנושא הזה והנושא גם יעלה בוועדה לשלום הילד".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. שהועדה תזמין נשים של אברכים לשמוע את מה שהן חושבות
    כמו כן, אני כגבר עובד כבר 40 שנה , רוצה להשמיע לוועדה את דעתי, שאסור להוציא אברכים מלימוד התורה !

  2. מי שמביא ילדים לעולם, מביא ברכה- לעולם, ומיסים וכספים- למדינה!
    וזכותו לקבל גם תמורה.
    אלא אם כן את מעונינת שהוא יצור אוטונומיה שמשמעותה: לא מקבל ולא משלם.

  3. מי שמביא ילדים לעולם, אחראי על מזונותיהם. לא המדינה. כך כתוב בגמרא נכון?
    ובל נשכח שמחובתו של אדם ללמד את בנו מלאכה, שאם לא כן, כאילו לימדו ליסטות. ולקחת ממישהו אחר שעובד- את כספו – כדי לממן את ילדיו שלו…הרי זו ליסטות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים