שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » אסטרהזניקה מנסה לצאת מהמבוכה העולמית
המרוץ לחיסון
חברת התרופות הבריטית נאלצה לחזור בה מהצהרותיה החגיגיות בדבר החיסון שלה לקורונה, לאחר שהתברר כי הניסוי הצליח בגלל… טעות במינון • כל הפרטים
אסטרהזניקה | צילום: rafapress, שאטרסטוק

המבוכה של חברת 'אסטרהזניקה', שמיהרה לשרבב את שמה ברשימה האקסלוסיבית של ענקיות התרופות הנמצאות בשלבים הסופיים למציאת חיסון לקורונה, ממשיכה לעורר סערה – שכן מדובר בטעות בחישובי המינון הניתן בשלבי הניסוי.

כזכור, בתחילת שבוע שעבר פרסמה 'אסטרהזניקה' כי יעילות החיסון שפיתחה עומד על 90%, אלא שעל פי דיווח ב'ניו יורק טיימס', רגע לפני שביקשה את אישור ה-FDA לשימוש חירום בחיסון עלו שאלות קשות עמה נאלצה להתמודד וחשפו את הכשל הטכני אך המהותי ביותר.

לפי הדיווח, הסיבה לכך שהחיסון יצא יעיל במהלך שלב הניסוי נעוץ בעובדה שמשתתפי המחקר קיבלו חצי מינון מרמת המינון המקורית שהופיעה בפרוטוקול החברה. מסתבר שנטילת חצי מינון היתה יעילה בהרבה מנטילת המינון המלא לו היה ניתן באמת, אלא שהדבר פגע באמינות הניסוי.

יצוין, כי החברה הכירה בטעותה ומנכ"ל החברה פסקל סיריוט כבר הודיע כי בימים הקרובים תצא החברה לדרך עם פיילוט חדש שיתבסס על הפקת לקחים מהניסוי הראשון.

לדבריו, הניסוי החדש יהיה מהיר יותר, שכן כבר עתה ברור כי החברה תסתפק במספר קטן יותר של נסיינים בכדי לממש את הניסוי. "אנחנו מלאי תקווה כי האישור המיוחל יתקבל עד סוף השנה", אמר.

סיריוט הסביר, כי אחת הסיבות לאי הבהירות שנוצרה מקורה באי העברת נתונים שונים לגבי המתחסנים. כך "הקבוצה שקיבלה את מחצית המינון, היתה בטווח גילאים של עד 55, ואילו בקבוצה שקיבלה מינון מלא לצד יעילות מופחתת, נכללו אנשים בגילאים מבוגרים יותר הנחשבים בקבוצות סיכון. לניתוח נתון זה משמעויות נרחבות בשקלול הנתונים שכן דווקא קבוצת אוכלוסיה זו נחשבת כמי שסובלת משיעור התמותה הגבוה ביותר כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים