שיתוף
תגובות
כלכלה » אנרגיה ותשתיות » אפקון רוכשת זכויות באנרגיה סולארית
אנרגיה מתקדמת
על פי הדיווח מדובר בפרויקט אנרגיה סולארית בהספק של 101 מגוואט, דרך השותפות עם מגדל ומנורה שווי השקעה הכוללת הצפויה – מוערכת בכ-55-67 מיליון אירו
אנרגיה | צילום: petrmalinak, שאטרסטוק

חברת האנרגיה המתחדשת אפקון אנרגיות מתחדשות, חברת הבת של אפקון החזקות, רוכשת פרויקט סולארי בשלב ייזום מתקדם בפולין בהספק של כ-101 מגוואט, דרך השותפות עם מגדל ומנורה ובהשקעה כוללת הצפויה לעמוד על כ- 55-67 מיליון אירו, שתמומן ברובה על ידי אשראי והלוואות בנקאיות והיתרה בהשקעה של השותפות. ההון העצמי הנדרש, צפוי לעמוד על כ- 16-20 מיליון אירו.

בנוסף, נחתם הסכם שירותים שהיזם המקומי יספק לחברה עד הגעה לסגירה פיננסית. אפקון אנרגיות מתחדשות, מעריכה שתחילת הקמת הפרויקטים תהיה לקראת סוף 2022 והפעלה מסחרית צפויה במחצית השנייה של 2023.

המוכרת היא חברה יזמית מובילה בפולין, המתמחה בפיתוח פרויקטים סולאריים. הפרויקט ממוקם באזור דרום מערבי במדינה, שם נתוני קרינה מהטובים בפולין.

ישראל רייף, יו"ר אפקון מסר: "מדובר בתוספת משמעותית לפורטפוליו הפרויקטים שלנו בפולין. זהו פרויקט עם נתוני קרינה מהטובים בפולין וצפוי להתחיל לייצר הכנסות שנתיות של למעלה מ- 8 מיליון אירו. הפרויקט החדש צפוי להיות בין הפרויקטים הסולאריים הגדולים בפולין ויוסיף לאפקון אנרגיות מתחדשות הספק סולארי משמעותי באזורי קרינה גבוהים. בכך אפקון תהפוך לשחקן משמעותי בשוק הפולני, בתחום של האנרגיות המתחדשות".

שוק החשמל בפולין, הגדול במזרח אירופה, הוא אחד השווקים המתפתחים ביותר כיום ביבשת אירופה עם יעדי ממשלה למעבר למעל ל- 30% אנרגיות מתחדשות עד 2030 מ- 13% בלבד נכון להיום. בעוד שתמהיל האנרגיה בשוק החשמל הפולני נשלט נכון להיום על ידי תחנות כוח פחמיות והופך את פולין לאחת המדינות עם פליטות גזי חממה מהגבוהות באירופה, המעבר לייצור חשמל לפי תקנות האיחוד האירופי שאומצו (שמטרתן להקטין את טביעת הרגל של פחמן דו חמצני) הופכות את פולין ליעד מרכזי לחברות האנרגיה המתחדשת הישראליות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים