שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אציע לגדו"י לשקול חלופה לשלטון הנוכחי"
אייכלר נגד נתניהו
משבר חסר תקדים בין יהדות התורה לנתניהו: "הסלקציה שנעשית בכניסות לירושלים בין חרדים לחילונים, תעלה ביוקר למקבלי ההחלטות בממשלה", מסר היו"ר גפני
חה"כ ישראל אייכלר | צילום: אתר הכנסת

החלטת קבינט הקורונה (שהתקבלה בהימנעות של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי) לבטל את התחבורה הציבורית לירושלים וממנה למשך שושן פורים, ולמנוע תנועת אוטובוסים פרטיים לעיר והחוצה, הובילה למשבר חסר תקדים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליהדות התורה.

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה יצא הערב בהודעה חריפה במיוחד בה מסר כי "בעקבות גזירות שושן פורים תשפ"א אציע לגדולי ישראל לשקול כל חלופה טובה יותר לשלטון הנוכחי". זאת ברמיזה כי אין לפסול את האפשרות לתמיכה בגדעון סער לראשות הממשלה.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני רמז מוקדם יותר בתגובה להחלטה על ביטול התחבורה הציבורית לירושלים כי "התנהגות חסרת הגיון לחלוטין של הממשלה, לא ראיתי שעשו דברים דומים במקומות אחרים בארץ, יש שנהנים לפגוע בציבור החרדי ואחרי כן אפילו לדבר נגדו". בתגובה למראות ההמונים צועדים בצידי הכביש בדרך לירושלים אמר גפני כי "הסלקציה שנעשית בכניסות לירושלים בין חרדים לחילונים, תעלה ביוקר למקבלי ההחלטות בממשלה".

שר הבינוי והשיכון ח”כ יעקב ליצמן תקף מוקדם יותר ואמר כי "ההחלטה הפתאומית לבטל שירותי תחבורה ציבורית היום לירושלים הותירה רבבות משפחות על ילדיהם, תקועות בדרכים, בפקקים, חלקם תוך סיכון לבטחונם, ללא תכנון אפשרי וללא מענה תחבורתי הולם, עד לשעות אלו".

"אין דרך להגדיר זאת אחרת אלא כהיטפלות סלקטיבית בחרדים. שכן לצערנו מול זאת ראינו אוזלת יד משוועת ואי אכיפה מוחלטת במסיבות שוק בת”א, בחיפה ועוד. נוכח המראות הקשים של אלפי איש שהורדו מאוטובוסים ואולצו לצעוד רגלית במשך שעות, נדרוש הסברים להחלטה זו, ולא נעבור על כך לסדר היום".

"לצד שערוריית התחבורה בבירה, משתוללת הסתה פרועה ומתוזמנת נגד החרדים, כביכול אנו, בני הציבור החרדי, קיבלנו הטבות והנחות בועדת החריגים בכניסה וביציאה לישראל וממנה. מדובר בעלילת דם מרושעת, שאין לה אחיזה במציאות. אלפי חרדים סורבו בועדת החריגים בדיוק כפי מגזרים אחרים, ויש גם כאלה שאושרו".

"החמור מכל הוא כמובן האישור שניתן למאות ספורטאים לנחות בישראל לתחרות בינלאומית, בעוד אלפי אזרחים נותרו תקועים ברחבי העולם. גם לצוות לשכתי זרמו פניות רבות מאזרחים במצוקה, מכל האוכלוסיות והמגזרים. הניסיון לצבוע את הנכנסים כחרדים ברובם, הוא פוליטי, במטרה להכפיש ולהשמיץ את הציבור החרדי".

"זו בושה וחרפה להטיל דופי בציבור שלם על סמך השערות והנחות מצד כמה אנשי תקשורת, שידועים בשנאתם לחרדים. אני קורא לאנשי תקשורת אחרים, הוגנים וישרים, שלא להיגרר אחר ההשמצות הנלוזות הללו", דברי ליצמן.

בעקבות המראות הקשים של אלפים הצועדים בשולי הכבישים לירושלים, ביניהם משפחות עם ילדים רכים ותינוקות בעגלות, תוך סיכון חיים ממשי, הגיש ח"כ יעקב טסלר שאילתא מיידית לשר לביטחון פנים וביקש לברר: "מי נתן את ההנחיה שלא לאפשר את כניסתם של רכבים פרטיים לירושלים, בניגוד להנחיות הממשלה? האם אושרה אכיפה סלקטיבית בכניסות בין חרדים לכאלו שאינם חרדים? אם לא – האם השוטרים שתועדו פועלים כך ייתנו את הדין? האם למראה האלפים הצועדים בצידי הדרכים תוך סיכון חייהם וחיי הנוסעים בכביש, נעשתה חשיבה מחודשת והופעל שיקול דעת בשטח, כדי להגן על חיי ושלום הצועדים?"

חה"כ אוריאל בוסו מש"ס אמר בתגובה להחלטה, שכאמור עברה בשתיקה של יו"ר מפלגתו: "ההחלטה ההזויה שמגיעה בעיצומו של חג הפורים השאירה משפחות רבות ילדים קטנים שתכננו מראש את החג מבחינת תנאי התחבורה ונאלצים כעת להתמודד עם החלטה אטומה ונטולת חמלה של כמה גיבורים במשרד התחבורה שהחליטו לשנות את כללי המשחק תוך כדי המשחק".

"לו רק היו במשרד התחבורה מקשיבים לציבור החרדי, מבינים את הצרכים שלו ומתחשבים בו, או אם בכירי המשרד היו עומדים עכשיו במקומם של אותם משפחות בתחנות האוטבוס עם עגלות תינוקות ומזוודות, יתכן והרגש היה קופץ אצלם והיו מבינים שתל אביב לא שונה מירושלים לא ברמת המסיבות ולא ברמת התחבורה, הנזק הגדול עדיין בעיצומו, אני קורא למקבלי ההחלטות במשרד התחבורה להתעשת על עצמם לגלות רגישות לנחות על הקרקע ולאפשר למשפחות רבות לנוע באמצעות הכלי היחיד שברשותם בכדי שכל אחד יוכל לחזור לעיר מגוריו בדיוק כפי שיצא".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי: "משרד התחבורה נוהג באופן שמפריע לי באופן אישי לחוגג את חג הפורים. הציבור החרדי אוייב שלכם? מה ההתנהגות הזו? החלטתם לשבור את כל הכלים כנגד כמגזר החרדי שחוגג ברגעים אלו את ניצחון העם היהודי כנגד אותם אלו שניסו להצר את צעדיו. חבל שבחרתם להיות מאותם שמיצרים".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. הגיע הזמן לתת גט כריתות אחד לתמיד לביוב נתניהו בלי החרדים לא יהיה לו אף פעם יותר ממשלה לא מגיע לו יותר הוא שבר את כל הכלים במשך שנה אחרונה הוא רודף הציבור החרדי סוגר לנו את בתי הכנסת סוגר לנו את מוסדות התורה שהדברים האלה הכי הכי חשובים אצלינו ואסור לנו לוותר הפעם הוכח שהכל ממש הכל סגר אתה בתי כנסת לחודש תשרי סגר את הכל לפסח סגר את הציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי זכותו יגן עלינו הוא פגע בנו אנושות אי אפשר יותר לוותר יש אלטרנטיבה צריך להבין ביוב נתניהו הוא בן אדם חילוני סופר חילוני אינני יודע מה מצאו בו החרדים שהוא מדבר יפה שהוא דו פרצופי אנחנו אלה שצריכים להתעורר הגיע הזמן להראות לו את הדרך הביתה או במעשיהו

  2. ממש מצחיק לראות את ה"זעם" של חברי הכנסת של ש"ס, מה אתם חושבים שאתם עובדים עלינו בעיניים???
    אה ועוד משהו בוסו מש"ס אומר "שאם משרד התחבורה היה מקשיב לחרדים זה היה נראה אחרת", שכחתם מי הוא סגן שרת התחבורה? אני אזכיר לכם, אורי מקלב מיהדות התורה. איפה אתם ברגע האמת? אני אצביע לכם שוב כי כך הורו גדולי ישראל, אבל אני מבין כל אחד ש"ינקום ברגע האמת" וישתוק כמוכם בזמן שהייתם צריכים לצעוק. ועוד משהו יש בכנסת 16 חכי"ם חרדים!!! יותר מבנט וסער וליברמן כחול לבן וסמוטריץ וכו' זה לכאורה כוח עצום אבל כשלא משתמשים עם זה ,חג הפורים הופך לאבל…….

  3. הם נזכרו מהבחירות
    ליצמן יבקש הבהרות – פורים תורה של ליצמן
    כמו השופט שפסק לפרק את הסוכה תוך 7 ימים

  4. איפה היו הנציגים ממוצ"ש ועד היום????
    למדו מנתניהו לשחק את הטובים,
    לא מאמינים להם יותר!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים