שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אר"ן בהתהפכות אוטובוס בחורפיש – 5 הרוגים
48 פצועים
מדובר בתאונה קטלנית עם מעורבות אוטובוס ו-2 כלי רכב. 4 מנוסעי הרכב הפרטי נהרגו במקום, גבר נוסף כבן 45 נלכד מתחת לאוטובוס ונהרג
זירת תאונה. אילוסטרציה | צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

לפני זמן קצר התקבל קריאה במוקדי החירום על תאונה קשה שהתרחשה בכביש 89 בין חורפיש למירון אשר בצפון. התאונה הקשה אירע בעת שאוטובוס התנגש במספר רכבים והתהפך על צדו. צוותי הרפואה מעניקים סיוע ראשוני למספר רב של נפגעים בזירת התאונה הקשה.

חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעים את מותם של 5 פצועים, בהם גבר מהאוטובוס ו- 4 מנוסעי הרכב (אישה כבת 35, נער כבן 15, נער כבן 12 ומלדה כבת 5) ומפנים לבי"ח 35 פצועים, בהם 3 קשה במסוקים לבי"ח רמב"ם ו-32 קל למרכז הרפואי לגליל בנהריה ולבית החולים זיו.

צה"ל: הוזנקו כוחות רפואה ומסוקי חיל האוויר עם לוחמי יחידת 669, לסיוע בחילוץ, פינוי וטיפול בפצועים ולכודים בתאונת הדרכים בין אוטובוס לבין מספר רכבים בכביש 89, סמוך לחורפיש.

עדכון לתאונה הקשה סמוך לחורפיש: חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל קבעו את מותם של 5 פצועים ופינו לבתי החולים 48 פצועים, בהם 3 קשה במסוקים, 2 בינוני ו-43 קל.

עדכון מתנועת בני עקיבא: "אוטובוס שהסיע חניכים בחזרה לביתם ממסע סוכות נפגע והתהפך בתאונת הדרכים בכביש 89. החניכים שנפגעו פונו לבתי החולים זיו בצפת והמרכז הרפואי לגליל בנהריה. ראשי התנועה נמצאים בשטח ובדרכם לבתי החולים".

למרכז הרפואי לגליל הובאו עד כה 33 ילדים ובני נוער מתאונת הדרכים, מתוכם 29 מוגדרים במצב קל וארבעה בינוני.

פראמדיק מד"א קלוד עיסא סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הגענו למקום בכוחות גדולים שכללו ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי חירום ומסוק מד"א. אוטובוס היה הפוך על צידו לרוחב הכביש והרכב המסחרי שנפגע קשות בחלקו האחורי היה בשול הכביש כש-5 פצועים מחוסרי הכרה נלכדו בתוכו".

"תוך כדי פעולות החילוץ של נוסעי הרכב נאלצנו לקבוע את מותם של 4 מנוסעי הרכב, נהג הרכב נפצע באורח קשה ופונה תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים במסוק. נהג האוטובוס חולץ כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותו".

"2 מנוסעי האוטובוס שנפגעו באורח קשה שכבו על הכביש כשהם סובלים מחבלות קשות בגופם ועשרות פצועים נוספים התהלכו בזירה. הענקנו להם טיפול רפואי בשטח, 2 הפצועים קשה פונו במסוק לבי"ח והפצועים קל פונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ לבתי החולים בצפת ונהריה".

ברוך גולן מתנדב זק"א שמטפל בזירה: "מדובר בזירה קשה ומזעזעת, כשהגענו למקום היתה המולה רבה, ראינו עשרות ילדים מתהלכים על הכביש סמוך לאוטובוס שהתהפך על צידו לאחר התנגשות עם שני כלי רכב, מסחרי ופרטי".

"הרכב הפרטי היה מרוסק לגמרי מעוצמת ההתנגשות, מתוך הרכב חולצו 4 נפגעים מתוכם 3 ילדים שנלכדו ברכב כשהם סובלים מפציעות קשות וללא רוח חיים, גבר נוסף כבן 45 נלכד מתחת לאוטובוס וחולץ כשהוא ללא רוח חיים, פראמדיקים של מד״א קבעו את מותם של ה-5 במקום, ופינו יחד עם מסוקי צה"ל כ-35 נפגעים לבתי החולים. צוות מורחב של מתנדבי זק״א צפון פועל במקום יחד עם שוטרי המז"פ ובוחני התנועה של המשטרה בטיפול בכבוד המת בזירה הקשה".

ניצב משנה אלי לוי, דובר המשטרה, אומר בגל"צ: "נבדק אם התאונה הקטלנית נגרמה בשל תאונה נוספת שקדמה לה. התאונה נחקרת על ידי אגף התנועה של המשטרה, גם מפקד מחוז הצפון נמצא בשטח. מדובר בקטע כביש צר מאוד, קשה מאוד לפנות משם את הפצועים".

במרכז הרפואי לגליל בנהריה הופעל נוהל אר"ן בעקבות התהפכות האוטובוס. המרכז הרפואי מוכן לקליטת הפצועים.

חובשי איחוד הצלה מתגברים את חדרי המיון בבתי חולים זיו בצפת, במרכז הרפואי לגליל בנהריה, ובבית החולים רמב"ם בחיפה. כמן כן: צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית פעלו בזירה והעניקו סיוע לנפגעי חרדה מהאוטובוס שהתהפך ועוברי אורח שנתקלו בזירה הקשה.

דוברות המשטרה (אגף התנועה): "נחסם לתנועה כביש 89 סמוך לחורפיש בשני הכיוונים בעקבות תאונה מטופלת. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכוונים את התנועה. יש להפנות נהגים לדרכים חלופיות. (דרך כביש 899)".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים