שיתוף
תגובות
דעות » אתם ניצבים – בורא עולם מחכה לך
בשבילך נברא העולם
המשפיע הרה"צ בנש"ק ר' מנחם מענדל מוסקוביץ' בטור מיוחד לכבוד ימי הסליחות והימים הנוראים כשהוא מקשר את הטור לפרשת השבוע – ניצבים
הרב מענדל מוסקוביץ' שליט"א | צילום: באדיבות המצלם

המשפיע הרה"צ בנש"ק ר' מנחם מענדל מוסקוביץ' בטור מיוחד לכבוד ימי הסליחות והימים הנוראים כשהוא מקשר את הטור לפרשת השבוע – ניצבים: הבה ונתבונן במבט מקורי ולא שגרתי בפסוק הראשון של פרשת השבוע – "אתם ניצבים היום כולכם ראשיכם שבטיכם זקניכם ושוטריכם כל איש ישראל, טפכם נשיכם וגרך אשר בקרב מחניך מחוטב עציך עד שאב מימיך".

באם נלמד את הפסוק בהסתכלות קצת שונה מהפשט המקובל, נוכל להבין שאין אנו עוסקים כאן באנשים שונים, כהבנת הפסוק: זקניכם, שוטריכם, טפכם וכו'. אלא נוכל להבין ולהבחין שהפסוק הראשון שפותח את הפרשה עוסק באדם אחד – בך!.

כן, בך טמונים כל אותם אנשים המנויים בפסוק הפותח של פרשת השבוע. לעיתים מצוי אתה בתקופה של הארת פנים בה הינך ראש השבט, אתה המנהיג, אתה המוביל, אתה הוא זה שעיני כולם נשואות אליו.

לעיתים, וגם זו תקופה של הארת פנים, מוצא אתה את עצמך במצב של זקן, בעל חכמה ונסיון חיים שרבים באים לשמוע את דעתו ולקבל את עצותיו.

ישנה תקופה שגם אם אינה מאירת פנים כמו התקופות שהזכרנו, אולם עדיין מצוי אתה במעמד של שוטר, האיש שהסמכות בידו, זה אשר כולם חייבים להישמע להוראותיו, גם אם לא מתוך אהבה והערכה כפי שחשים כלפי מנהיג השבט וזקן השבט, אולם עדיין הכל נשמעים לו.

ולעומת זאת ישנם תקופות לא קלות הדורשות התמודדות מיוחדת וסבלנות עד אין קץ. זמנים בהם אתה מרגיש כ"גרך אשר בקרב מחניך מחוטב עציך עד שאב מימיך". בתקופות אלו מרגיש אתה כגר, זר, צמח שאינו שתול באדמתו, בודד ומנוכר.

בתקופות אלו נמצא אתה בשולי החברה כחוטב עצים או שואב מים, ומשם, מאותם שוליים מנסה אתה לפלס את דרכך בשביל החתחתים להכרה ולזהות מוערכת ורצויה.

מלמדת אותנו התורה – "אתם ניצבים היום כולכם" בכל מצב ובכל הרגשה, בין לטוב ובין למוטב, תמיד אתה ניצב לפני, תמיד בורא עולם רואה אותך לנגד עיניו.

אצל בורא עולם תמיד נמצא אתה במרכז, תמיד אתה ניצב בראש מעייניו, תמיד בשבילך נברא העולם, תמיד אתה מקושר ומחובר למקור השפע והטוב הנצחי.

כעת בימי הסליחות והרחמים יסוד זה חשוב מתמיד. בכל מצב, בכל דרגה ובכל רמה, תמיד ובכל עת בורא עולם מחכה לך ומצפה לשמוע את זעקתך "המלך", תמלוך עלי, הגיע הזמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים