שיתוף
תגובות
צרכנות » אתר "ישיר למהדרין" יעצור את פעילותו
ההסתה המקוממת
"תחקיר" מקומם ששודר בתוכנית חיסכון של ערוץ 12, לפיו הצרכנים החרדים חוגגים כביכול על חשבון הצרכנים החילונים, הוביל להחלטה מקוממת עוד יותר של מנכ"ל שופרסל
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל | צילום: יח"צ

אתר הקמעונאות למגזר החרדי מבית רשת הקמעונאות 'יש חסד' שבבעלות 'שופרסל' – ישיר למהדרין – יעצור את פעילותו עוד הערב. כך הודיע היום מנכ"ל 'שופרסל' איציק אברכהן, בעקבות תחקיר שפורסם בתחילת השבוע ולפיו החרדים כביכול משלמים עשרות אחוזים פחות מהחילונים "על אותו מוצר באותו סניף".

בתחקיר שפורסם אמש בערוץ 12 נטען על ידי העיתונאית מעיין פרתי כי לענקית הקמעונאות הישראלית 'שופרסל' "אתר סודי" שמאפשר לקנות "את אותו המוצר, מאותו הסניף ובעשרות אחוזים זול יותר". זאת, באמצעות השוואת מחירי המוצרים בין אתרי הקניות באונליין של 'שופרסל' ו'ישיר למהדרין'.

העובדה כי בתחקיר הוצג האתר 'ישיר למהדרין' כ"עסק סודי" ומעין דלת אחורית לרכישה מוזלת ב'שופרסל', תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה כי האתר הוא בכלל אתר אונליין המסונף לרשת החרדית 'יש חסד' ואין לו קשר ישיר ל'שופרסל', הביא לזעם ציבורי רב ואף קריאות לחרם צרכני נגד הרשת-האם 'שופרסל'.

עוד בנושא:

התעלמות מהצדק – על חשבון החרדים

ב'שופרסל' ככל הנראה העדיפו להימנע מלהתעמת עם האמת הצודקת, או לחילופין עם השקרים שבכתבה, ובחרו להודיע על עצירה מוחלטת של פעילות האתר הפונה למגזר החרדי עד לסיום "חקירת הנושא" ורק לאחר מכן להחליט האם וכיצד להחזיר את האתר לאוויר.

אם שופרסל רק הייתה מעוניינת להתמודד עם האמת ללא התקפלות להסתה התקשורתית, כל מה שהיה נדרש ממנה הוא לציין כי אין זה מציאותי ש"מדובר באותו מוצר, עם אותו ברקוד, שלעתים נלקט מאותו הסניף" אם 'שופרסל אונליין' משווקת את מוצרי המותג 'שופרסל' ואילו 'ישיר למהדרין' מספקת ללקוחות את מוצרי המותג 'יש חסד'.

גם המערך התפעולי של מערכות האונליין מופרד לחלוטין, החל מרכבי האספקה הממותגים כל אחד בהתאם לשמו ועד לשקיות המזון ולצידניות המשמשות את רכבי ההובלה בקירור.

במקום לציין כי מדובר בחברות שונות הפועלות לפי מודל עסקי שונה ומתמודדות מול קהל תחרותי ברמות שונות, החליטו בשופרסל לבחור בדרך הקלה ולהודיע כי החל מהערב הציבור החרדי ימודר משירותי האונליין של הקבוצה.

יצוין כי הציבור החרדי מעולם לא רכש באתר 'ישיר למהדרין' בשל פערי מחירים כאלה ואחרים, אלא מאחר וזו הייתה האפשרות הנגישה היחידה עבורו לרכישת קניות גדולות בהתאמה מלאה לכשרות הנצרכת על ידי הצרכן, וזאת באמצעות הצגת סמל הכשרות לצד כל מוצר הנמכר באתר.

ככל והאתר 'ישיר למהדרין' היה זול מהותית משאר הרשתות הפונות למגזר החרדי, כבר מזמן היינו עדים לקמפיינים ענקיים ברחוב החרדי לקידום הרכישות באתר. בפועל, בשנתיים האחרונות היה תקציב הפרסום של האתר מינורי עד אפסי, מה שמוכיח שוב כי לא מדובר בהוזלת מוצרים "סודית" למגזר כזה או אחר, אלא התאמת מחירים ומוצרים בהתאם לשוק הספציפי.

הצטרפו ועקבו אחר

15 תגובות

  1. עד מתי יחפשו את הנעשקים?
    נכון שצריך להיות הוגנים עם כולם…אך הדרך הזו רק תפסיד להם מליוני שקלים בשבוע…
    בהצלחה!!
    אולי נשקול לקנות במקום אjr אם זה היחס ….

  2. אם היו משקיעים במגזר יותר בלימודי ליבה אז היית יודעת ש 100% הנחה זה חינם!!!!
    אני בספק שחברי חבר מקבלים מזון בחינם.
    חבר זה מועדון צרכנות של אנשי קבע בצה"ל ואזרחים עובדי צבא.

  3. כדי שחס וחלילה לא יוכלו להמשיך להשוות מחירים או שהחילונים בטעות יזמינו בזול, שופרסל מיהרה לסגור את האתר כדי שנשאר עם המחירים הגבוהים. פתרון מוסרי מאוד

  4. מי הדפוקים הגדולים? הציבור הכללי!
    יכלתם לקנות ולהזמין משם גם ״בעשרות אחוזי הנחה״ כפי שטענתם..
    מה הרווחתם? שלא לי ולא לך יהיה..
    אז איפה הרווח שלכם??

  5. רדיפה אחרי הציבור החרידי עבור עיתונאי זה קידום? לא מבין את עיתונאית שמתנהגת כך

  6. העוודה לקיום אתר כזה מבודל בכשרות ועוד. שנמצא באתר מיוחד ומפורסם מפה לאוזן במגזר שזוכה להנחות מיוחדות.אני רואה בעובדה הזו ככוח קניה ענק וחצרות גור וצ'נס ועוד. פועלים כפרוטקשן.הסופר יתן הנחה מראש בהצגת קוד בעת הקניה יקבל הנחה משמעותית וישלם בכרטיס קנינ של הרשת ואזרח רגיל אין לו חצר או ארגון שידרוש פרוטקשן להנחות

  7. יש לכם קייס נגד הטענות של הבדלי המחירים בין החרדים לכלל האוכלוסיה.
    בארגון "חבר" החברים שם נהנים ממחירים מוזלים הנאמדים בהבדלים של 100% בכל התחומים, מכוניות, כלי בית ועוד ועוד…

    1. הוגנת שלום.
      התגובה שלך שיקרית. אני עמית בחבר ואין לי 100% הנחה על מוצר ברשת זו או אחרת בקניית מזון. היה לפני שנים הנחה בכרטיס חבר של קבע שמיועד לאוכלוסיה אנשי הביטחון שמשרתים בקבע בצבא.בתמורה להערכה שהם משרתים בצבא. חבר הגיע להסכמה עם הרשת סופרסל לתת 16% על כל הקניה בתשלום בכרטי "חבר של קבע. לאחר מספר שנים הפחיתו והיום ההנחה עומדת על 5% בלבד והמחירים ברשת סופרסל יקרים בהשוואה לרמי לוי. אז ויתרתי על הכרטיס בכלל.

  8. לאתר שופרסל תקציב שיווק ענק
    לישיר למהדרין כמעט ואין תקציב
    מה שבבירור משפיע על המחירים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים