שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » באירוע ירי בביירות 3 נהרגו וכ-20 נפצעו
הירי ממשיך
המחאה של תומכי חיזבאללה פרצה בעקבות החלטה של בית משפט לחדש את חקירת האסון בנמל, שהופסקה זמנית השבוע בעקבות עתירה של גורמים בכירים החשודים בתיק
צבא לבנון בביירות | צילום: Hiba Al Kallas, שאטרסטוק

שני בני אדם נהרגו היום (ה') וכ-15 איש נוספים נפצעו במהלך ירי במהלך הפגנה בביירות נגד השופט שחוקר כעת חקירת האסון בנמל ביירות בשנה שעברה. כך דיווחו גורמים בלבנון, נכון לשעה זו הירי לא נפסק, כולל ירי של טיל RPG, וכאוס מוחלט שולט ברחובות.

כאמור, המחאה של תומכי חיזבאללה פרצה בעקבות החלטה של בית משפט לחדש את חקירת האסון בנמל, שהופסקה זמנית השבוע בעקבות עתירה של גורמים בכירים החשודים בתיק. העימותים אירעו גם על רקע המשבר הכלכלי החריף שממנו סובלת לבנון.

לפי הודעת הצבא, המפגינים נורו בעת שעשו את דרכם לאזור משרד המשפטים. בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נשמעו חילופי אש כבדים. ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, קרא להרגעת הרוחות ולמעצר המעורבים באלימות.

בעקבות הירי, צבא לבנון פינה את האזרחים מהרחובות.

בית ספר סמוך פינה את כל התלמידים למזדרונות מחשש לירי קליעים שיפגעו בכיתות הלימוד.

חיזבאללה ואמל קוראים להרגיע את המצב ולא להיגרר למלחמת אחים. צייצנים מטעמם כבר מפנים אצבע מאשימה לאנשיו של הפוליטיקאי הנוצרי, סמיר ג'עג'ע.

כזכור, השופט שחוקר בועדת חקירת האסון בנמל, טארק ביטאר, נאלץ להפסיק ביום שלישי את החקירה בפעם השנייה בתוך כמה שבועות. ביטאר, שמונה לתפקיד בפברואר לאחר שקודמו הודח בשל זימון גורמים בכירים לחקירה, סומן אף הוא על ידי אישים בולטים בלבנון. אחד מהם הוא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שדורש למנות שופט "ישר ושקוף" במקום ביטאר, שאותו האשים כגורם מוטה בעל שאיפות פוליטיות.

ביטאר כבר נאלץ לאחרונה להשעות את החקירה למשך שבוע, לאחר ששלושה שרים לשעבר שזימן בחשד לרשלנות הגישו עתירות נגדו וביקשו להדיחו. החודש דחה בית משפט בביירות את עתירותיהם ואפשר לביטאר לחדש את עבודתו, אך אותם שרים עתרו לבית משפט אחר ובית המשפט קבע כי יש להפסיק את החקירה עד להכרעה בנושא שהתקבלה הבוקר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים