שיתוף
תגובות
צרכנות » בגלל החום הכבד: צפי למחסור בחלב בחגים
המחלבות חוששות
המחלבות חוששות: בגלל החום הכבד הפרות הניבו פחות חלב כאשר מצד אחד תקופת החגים נרשמת עלייה בצריכה ומהצד השני הסגר הצפוי מאותת גם הוא
חלב תנובה | צילום: defotoberg, שאטרסטוק

חברות החלב תנובה וטרה הודיעו לקמעונאים על אפשרות למחסור בחלב המפוקח בתקופת החגים. על פניו נראה כי המחסור יורגש לעת עתה בעיקר בחלב 'טרה'.

הסיבה למחסור הצפוי נעוץ בגל החום הכבד שפקד את האזור בשבועיים האחרונים, כאשר לדברי הרפתנים, בשל החום הפרות הניבו פחות חלב.

אחד הרפתנים הסביר ל'ממון', כי גל החום עלול לפגוע גם בייצור מוצרי חלב אחרים, "בעיקר כאלה שדורשים חלב ניגר בכמות גבוהה. צריך לזכור שהמחלבות מנתבות את החלב למוצרים שהכי רווחיים להן ועל מוצרי חלב מפוקחים הן לא מרוויחות הרבה אם בכלל".

גם בתנובה החלו להיערך לאפשרות של מחסור. בימים האחרונים החליטה החברה להפסיק לייצר סוגי חלב מיוחד בימי שיא הקורונה, חזרה לייצר את הסוגים הללו לאחרונה והפסיקה בעקבות ההכנות לסגר שני במטרה להגביר את ייצור החלב המפוקח. כן נתנו בתנובה הנחיה להפסיק לייצר קוטג' בטעמים כדי להגביר ייצור קוטג' 5%.

לדברי החקלאי חזי דניאל ממושב אחיטוב, המחסור יורגש גם במלפפונים. "החלב אינו המוצר היחיד שנפגע מהחום. אנחנו מזמינים משטחים של מלפפונים והרוב לא מגיע, אנחנו מוכרים בהפסד".

"גלי החום הממושכים גרמו לנזק בחממות אצלנו – הרבה מאוד מהחנטים (מלפפונים בתחילת הליך הצמיחה, מ"ק) סובלים ממכת חום ומתים – וזה למעשה הירק העתידי. גם בשבוע הקרוב אני לא רואה התאוששות, אני לא רואה שהצמחים חוזרים לעצמם ומצליחים לשרוד. התאוששות כנראה תגיע החל מהשבוע שאחרי ערב החג".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים