שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "בג"ץ מסכן את ישראל כמדינה יהודית"
פסיקת הגיור
מיקי זוהר: "כל אדם ברחבי העולם, ייגש לרב רפומי ויקבל אישור לעלות ארצה בתוך 30 ימים. ברור שבתוך זמן קצר, ישראל כבר לא תהיה יהודית ודמוקרטית"
תגיות:
בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון לע מ

בליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) להחלטת המקוממת של בג"ץ להכיר בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים: "בג״צ קיבל החלטה שמסכנת את חוק השבות שהוא נדבך יסוד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. רק הצבעה לליכוד תבטיח ממשלת ימין יציבה שתחזיר את הריבונות לעם ולכנסת". התגובה פורסמה מחדש בחשבון הרשמי של נתניהו.

יו"ר כחול לבן השר בני גנץ בעקבות בג"ץ הגיור: "המצב שבו במשך שנים מסרבים להכיר בגיור ברוח בית הלל ומונעים כל אפשרות של פשרה היא מקוממת, ולכן החלטת בג"ץ מחויבת המציאות עבור אלפים רבים שרואים את עצמם כיהודים. לבכירי הליכוד ולחברי מפלגות נוספות שממהרים לתקוף את בית המשפט אני אומר: כל עוד כחול לבן בכנסת ובממשלה, לעולם לא תהיה פסקת התגברות, ועצמאות בית המשפט תישמר – מזימת אפריל של נתניהו לא תעבוד".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר: "‏החלטת בג״ץ שערורייתית, היא עוד תביא עלינו אסון. כל אדם ברחבי העולם, ייגש לרב רפומי ויקבל אישור לעלות ארצה בתוך 30 ימים. ברור שבתוך זמן קצר, ישראל כבר לא תהיה יהודית ודמוקרטית. היום יותר מתמיד הציבור חייב להכריע מי ינהל את המדינה, אנחנו או בג״ץ. מפתיע שלפיד מוחא כפיים על ההחלטה?"

השר דודי אמסלם: "טִיטוּס פְלַאוְויוּס אַסְפַּסְיָאנוּס אימץ בסיפוק רב את פסקי הדין של בג״צ בכל הנוגע לגיורים רפורמיים וחמץ בפסח בבתי החולים… הוא ממתין בציפייה ובדריכות מזה 2000 שנה לפסק הדין הליברלי פרוגרסיבי בנוגע לעתירה לאיסור ברית המילה, שלדעתו הינה התעללות בעוללים…"

חה"כ אוסנת מארק בחשבון הטוויטר שלה: "‏בג"צ כבר דרס עד דק את ישראל הדמוקרטית. היום הוא התחיל את מסע הדריסה של ישראל היהודית. לא נאפשר לו".

שר לירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ בתגובה להחלטת בג״ץ להכיר בגיור הרפורמי והקונסרבטיבי: "‏פסיקת בגצ בעניין הגיור מהווה פריצת גדר חמורה. ‏מי שרוצה לרמוס את הסטטוס קוו בישראל, ידע שהוא נושא באחריות על הכאוס שעתיד לבוא בעקבות זה".

ימינה בתגובה להחלטת בג"צ: "פעם נוספת בג"צ מתערב בהחלטות הממשלה ושוכח את תפקידו. ההכרה של מדינת ישראל בגיור תיקבע על ידי נציגי העם שנבחרו באופן דמוקרטי, ולא על ידי משפטנים. מתווה ניסים היה ונשאר הדרך הנכונה להסדיר את סוגיית הגיור בישראל. נדאג למסד בחוק את הליכי הגיור".

תקווה חדשה: "פסק הדין של בג״צ הוא תוצאה של חוסר יכולת קבלת ההחלטות של ממשלת נתניהו במשך למעלה מעשור בנושא, המאפיינת את התנהלותה בכל התחומים. וועדת נסים, שמונתה ע״י נתניהו, הציעה מתווה הגיוני לפתרון – אך גם לאחר המלצותיה נתניהו נמנע אפילו מדיון ומקבלת החלטות בנושא. עתה נלמד את פסק הדין והשלכותיו".

מנגד, בשמאל כצפוי בירכו על ההחלטה המקוממת, עפ"ל. ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד אמר בתגובה לפסיקת בג"ץ: "מברך על פסיקת בג״ץ בנושא הגיור. ישראל צריכה להשוות באופן מלא את זכויות כל זרמי היהדות – אורתודוקסים, רפורמים וקונסרבטיביים. כולנו צריכים לחיות פה יחד מתוך סובלנות וכבוד הדדי. ממשלה שפויה תשים קץ למצב שבו דווקא ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שבה אין חופש דת ליהודים".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לפסיקת בג"צ בנושא הגיור: "אני מברך את בג"צ על ההחלטה ההיסטורית להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי. ישראל ביתנו תמשיך להלחם נגד הכפייה הדתית ותשמור על צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ליברלית".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, בתגובה להכרת בג"ץ בגיור הרפורמי והקונסרבטיבי: "החלטה מבורכת וחשובה. הגיע הזמן שישראל תשתחרר מכבלי הרבנות שמתנהלת על פי זרם דתי צר, ותקבל בזרועות פתוחות גם את מי שבחרו להצטרף ליהדות דרך הגיור הרפורמי והקונסרבטיבי. ליהדות גוונים רבים, וישראל כביתם של היהודים, חייבת להתקדם למציאות שבה כל יהודי ויהודיה יוכלו להתחתן על פי אמונתם".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי בתגובה להחלטת בג"ץ להכיר בגיור הרפורמי והקונסרבטיבי: "‏התורה ניתנה במעמד הר סיני לכולנו, לכל זרמי היהדות. מי שמנסים לנכס אותה רק לעצמם ולהיות משטרת היהדות עושים לה עוול אדיר. אנחנו נרפא את החברה שלנו רק כשנתחיל לחפש את המשותף ולא להתמקד במפריד. מפלגת העבודה שברשימתה הרב קריב, היא בית ליהודיות וליהודים באשר הם. בואו לבית של אמת".

ממפלגת העבודה נמסר כי "מפלגת העבודה תמשיך במאבקיה למען חברה פלורליסטית ושיוונית, המכירה בכל הזרמים ביהדות. לא בכדי, הרב גלעד קריב שהיה בין מובילי המאבק בעשרים שנה האחרונות נמצא בצמרת רשימת המפלגה לכנסת ישראל. בזכות מאבקו של הרב קריב ושותפיו, אזרחים ותושבים רבים החיים בישראל יוכלו להירשם כיהודים".

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, בתגובה לפסיקת בג״ץ: ״דרעי, בנט, ליצמן, סמוטריץ׳ ושאר הכופים: אין לכם מונופול על היהדות. ומעכשיו גם אין לכם את המפתח היחיד לכניסה לישראל. ‏צעד חשוב בפירוק המונופול האורתודוקסי על חיינו. בשורה גדולה לאזרחי ישראל ולעולם היהודי כולו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים