שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ביום ראשון יפתחו בתי כנסת – 10 איש בחלל
הקבינט הכריע
השרים החליטו לדחות בשבוע נוסף את קבלת החלטה על פתיחת בתי העסק והמסחר – החלטה שתוכרע על פי המשך מגמת הירידה בתחלואה בשבוע הקרוב
תגיות:
מניין קורונה ברחוב, לפי ההנחיות | צילום: Alex Eidelman, שאטרסטוק

לאחר שעות ארוכות של דיונים שהתפרסו על רוב שעות היום, קיבל אמש הקבינט סמוך לחצות שורה של החלטות לגבי יישום השלב השני של היציאה מהסגר.

באופן רשמי, קיבלו חברי הקבינט החלטה כי ביום ראשון הקרוב ה-1.11.20 יחל השלב השני בתכנית היציאה שיכלול פתיחת כיתות א-ד על פי המתווה שהתקבל ביום רביעי.

עוד החליט הקבינט, לאשר כבר מיום ראשון פתיחת בתי כנסת במתכונת של 10 איש אשר יורשו לשהות במקום בו זמנית בכפוף להגבלות, (10 איש במבנה סגור) וכן התקהלות של 20 אנשים בשטח פתוח.

באשר לפתיחת בתי עסק הוחלט לאשר בשלב זה רק פתיחת בתי עסק ורפואה המעניקים טיפול אישי, אחד על אחד, כגון מספרות, קוסמטיקה וכיוצ"ב, רפואה משלימה, צימרים במשפחות גרעיניות ללא חדרי אוכל משותפים ובריכות.

עוד הוחלט: לאמץ את ההמלצה לצמצם את המתווה כך שייפרס על פני 6 שלבים.

תכולת השלבים תהיה כמפורט בהצעה המתכללת שהוצגה ע"י המל"ל, למעט בתחום החינוך.

לגבי השלבים והתהליך לחידוש הפעלתה של מערכת החינוך (לאחר השלב הקרוב שכבר סוכם), תבוצע עבודת מטה ותוגש המלצה נפרדת ע"י צוות בין-משרדי בהשתתפות משרדי החינוך, הבריאות, האוצר, ההשכלה הגבוהה ומשרד רה"מ.

באשר למסחר: פתיחת חנויות רחוב בלבד (מסחר-קמעונאי, לא מרכזי קניות, לא שווקים וכיוצ"ב) תותר החל מיום א', 8.11.20, בתנאים שיוסכמו ע"י משרדי הבריאות והאוצר, לשם הפחתת סיכוני התחלואה והקלה על ניטור באי המקום. זאת, ככל שנתוני התחלואה לא יחרגו מהמדדים שנקבעו לשלב ב' של תכנית היציאה.

אם הירידה בתחלואה תגיע קודם לכן, לממוצע שבועי של 500 נדבקים ליום (או למטה מכך) – ניתן יהיה להקדים את הפתיחה.

יצוין, כי התקנות בנושא יובאו הבוקר לאישור הקבינט ויכנסו לתוקף ביום ראשון בבוקר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים