שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן לא חוזר בו – פוטין מציע עימות בחי
הסלמה ביחסים
נשיא רוסיה הציע לערוך את השיחות עם נשיא ארה"ב בשידור חי • דוברת הבית הלבן נשאלה אם ביידן מתחרט על הכינוי רוצח: "לא. הנשיא נתן תשובה ישירה לשאלה ישירה"
ולדמיר פוטין וג'ו ביידן | צילום: David Lienemann, הבית הלבן

הבית הלבן הבהיר הערב (חמישי) כי הנשיא ג'ו ביידן לא מתחרט שכינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין רוצח, אחרי שמוסקבה דרשה התנצלות והחזירה את השגריר להתייעצויות. דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי נשאלה אם ביידן מתחרט על הדברים והשיבה: "לא. הנשיא נתן תשובה ישירה לשאלה ישירה". לדבריה, ארה"ב מקווה שהיחסים בינה לרוסיה ימשיכו להיות "פרודוקטיביים".

במקביל, פוטין הביע הערב נכונות לשוחח ישירות עם ביידן כבר מחר, בשיחות שיועברו בשידור חי. "אני רוצה להציע לנשיא ביידן להמשיך את השיחות ביננו בתנאי אחד – שנעשה את זה באופן חי, כפי שקוראים לזה בתקשורת, בלי דיליי ובאופן גלוי וישיר. זה יעניין את העם ברוסיה ובארה"ב".

פוטין למעשה הציע עימות טלווזיוני, כדי שכל העולם יוכל להחליט בעד מי הוא. פוטין אמר כי הוא רוצה לשמר את היחסים עם ארה"ב, וזאת למרות הסנקציות שממשל ביידן מתכוון להטיל על מוסקבה בימים הקרובים על רקע נסיונה לכאורה לפגוע במהימנות הבחירות לנשיאות בנובמבר, ולעזור למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, שהואשם לאורך כל כהונתו שהוא קרוב מדי לפוטין.

בתוך כך, בישראל עולה חשש כי המתח בין מוסקבה לוושינגטון ישפיע על הפעילות הביטחונית של ישראל באזור, ובעיקר בסוריה, כך דווח ב'כאן חדשות'. המשבר בין המעצמות עלה בדיונים הפנימיים בישראל, כנושא שמעלה את הרגישות בזירה הצפונית. בישראל נוהגים לעדכן את עמיתיהם הרוסים על הפעילות בסוריה במסגרת הקו החם, זאת לצד עדכון שוטף של האמריקנים – כולל שיתוף פעולה מודיעיני וחלוקת מידעים.

שני בכירים ישראלים התבטאו בנושא היום. שר החוץ גבי אשכנזי אמר בריאיון לסוכנות ידיעות רוסית כי ישנה עלייה בהיקף העברת הנשק מאיראן לסוריה. זאת במקביל לדבריו של הרמטכ"ל אביב כוכבי בביקורו עם הנשיא ריבלין בצרפת, שם דיבר על האיום מצפון ובעיקר מכיוון חיזבאללה, ואמר שיש לארגון אלפי טילים שמכוונים לעורף הישראלי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים