שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בכירים בישראל וסעודיה שוחחו באחרונה
חזית מול איראן
דיווח: בימים האחרונים התגברו השיחות המדיניות הישירות בין ירושלים וריאד. סבא"א מאשרת כי טהרן החלה להעשיר אורניום לרמה גבוהה המקרבת אותה לפצצה
תגיות: ,
נשק באיראן | צילום: saeediex, שאטרסטוק

ערוצי התקשורת בין סעודיה לישראל ממשיכים לפעול ולאחרונה התקיימו שיחות טלפוניות בין גורמים בכירים – כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח, במוקד השיחות הדאגה של סעודיה מחילופי הממשל בארצות הברית והחשש מהמדיניות של ממשל ביידן.

על פי הדיווח של רועי קייס, הדאגה הסעודית עולה בשיחות אלה אולי גם מתוך החשיבה שישראל עשויה לסייע במשהו לריאד מול הממשל החדש. סעודיה, כמו ישראל, מוטרדת מהיחס של ממשל ביידן לאיראן בסוגיית הגרעין וההתפשטות האזורית – סוגיה שמטרידה את ריאד אף יותר מאת ירושלים.

בתוך כך, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אישרה בדו"ח הרבעוני שפרסמה על תוכנית הגרעין של איראן כי בהפרה של הסכם הגרעין מ-2015 טהרן החלה לאחרונה להעשיר אורניום לרמה של 20% – כפי שהרפובליקה האיסלאמית הודיעה בעצמה שהחלה לעשות. העשרת אורניום לרמה של 20% היא צעד המקרב מאוד את איראן לשלב שבו תוכל לפתח נשק גרעיני, והסכם הגרעין אוסר עליה לעשות זאת.

סבא"א גם קבעה כי איראן עדיין לא נתנה "הסברים אמינים" לשאריות החומרים הרדיוקאטיביים במספר אתרים, כולל באתר טורוזבאד (מוכר גם כטורקוזבאד) שאותו הזכיר ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום ארכיון הגרעין שנשא ב-2018. לדברי מנכ"ל הסוכנות רפאל גרוסי, שדיבר בפורום של חוקרים, איראן "חייבת להסביר למה התגלו שרידי אורניום וחומרים אחרים במקומות שבהם הם לא אמורים להיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים