שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » בכירים מרוקנים בביתו של ראב"ד מרוקו
מפגש מיוחד
המפגש המיוחד כלל שיחות של בכירי ממשל, שגרירים, עיתונאים ואנשי עסקים, שהאזינו בקשב לדברי ראב"ד מרוקו הנערץ בין תושבי הממלכה היהודים והגויים כאחד
המפגש בבית הראב"ד | צילום: באדיבות המצלם

מפגש יחודי נדיר התרחש בביתו של ראב"ד מרוקו שבקזבלנקה, בהתאספות מיוחדת של בכירים ומפורסמים מרוקנים, שבאו לשמוע ולקבל את ברכתו של החכם היהודי.

במפגש אמר הרב "גרתי הרבה שנים בארץ ישראל לאחר מכן עשרים שנה גרתי באמריקה, עשיתי הרבה, הקהילה שלנו היא גדולה וקדושה ומיוחדת עם המון זכויות, היום זו קהילה יהודית מרוכזת וחזקה, שיש לה בתי מדרש בכל העולם, עם דרך סלולה בהלכות, בדרך הלימוד, בהשקפה, דרך של עומק ושל חסד של תורה ושל עזרה לזולת זוהי דרך של אנשים שמאוד פתוחים במחשבתם לכל דבר ומאוד מעורים בציבור בכל ענין וענין".

"בערב פסח האחרון הקהילה שלנו חילקה בעולם יותר מחמש מיליון דולר צדקה לעניים, עכשיו ברמדאן גם נעשה דבר גדול ומכובד לאחינו המוסלמים, אי אפשר להפלות לתת ליהודים אך לא למוסלמים אנחנו חיים באותו מקום, אותו דבר נעשה גם עם המוסלמים".

"אנחנו אומרים לכל החברים היקרים שלנו ממרוקו, הייתם בית רחום וחנון וטוב ליהודים אלפיים ארבע מאות שנה, עכשיו יש לנו היהודים הזדמנות מהשמיים להכיר טובה ולהחזיר טובה על אותם אלפיים ארבע מאות שנה הללו שנהגתם בטוב".

"יש לנו ישיבות בכל העולם, בלוס אנג'לס במיאמי בלאס וגאס, בפריז בישראל בניו יורק בברוקלין בקווינס בדרום אמריקה אבל כאן במרוקו יש משהו מיוחד, אני מתפלל להקב"ה שבע"ה, נזכה כל יושבי הארץ הזאת להגיע לדברים הגבוהים והגדולים ולעשות נחת לאלוקים".

"אני מתפלל מעומק ליבי לקב"ה שיראה את התורה שאני לומד ואת כל הייסורים שאני עובר בבריאות בדברים קשים , את כל החסד שאני עושה וכל אחד ואחד מאיתנו הקב"ה ימלא משאלות ליבו לטובה לברכה ויתן לכל אחד כל הטוב".

"אני מרגיש שליבי מלא בטוב וכאן האנשים שסביבי במרוקו מליבם יוצא טוב ומרוקו היא מקום של טוב, והקב"ה יברך את המלך ירום הודו שהוא איש שכל כולו טובה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים