שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בלינקן: "לשפר את היחסים עם הפלסטינים"
מדיניות "אין הפתעות"
מזכיר המדינה שוחח בפעם השנייה עם שר החוץ ודן ב"צורך לשפר את היחסים בין הישראלים לפלסטינים בדרכים מעשיות". השניים החליטו על מדיניות "אין הפתעות"
יאיר לפיד וטוני בלינקן | צילום: Matty Stern/U.S. Embassy Jerusalem

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, שוחח הלילה עם ראש ממשלת ישראל החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, מדובר בשיחה השנייה ביניהם מאז הרכבת הממשלה לפני פחות משבוע.

ממחלקת המדינה האמריקאית נמסר כי הם דנו אודות "הצורך לשפר את היחסים בין ישראל לפלסטינים בדרכים מעשיות". עוד מסר דובר מחלקת המדינה נד פרייס כי השניים דיברו בשיחתם על "ההזדמנויות להעמיק את מאמצי הנורמליזציה, וכן בנושאי ביטחון אזוריים, כולל איראן".

בלינקן דן במחויבות ארצות הברית לביטחון ישראל, השניים הדגישו את השותפות החזקה בין המדינות ואת התמיכה הבלתי מעורערת של אמריקה בביטחון ישראל.

ממשרד החוץ בישראל נמסר כי "השניים שוחחו ארוכות על מגוון רחב של נושאים אסטרטגיים כולל המצב הביטחוני ומדיני באזור, איראן, פוטנציאל להרחבת תהליך הנורמליזציה ועוד. שר החוץ לפיד ומזכיר המדינה בלינקן החליטו על מדיניות "אין הפתעות" ביניהם ובנוסף סיכמו לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים וקבועים ולהיפגש בקרוב".

לאחר השיחה כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו: "שוחחתי אמש עם מזכיר המדינה על מגוון רחב של נושאים אסטרטגיים כולל המצב הביטחוני ומדיני באזור, איראן, פוטנציאל להרחבת תהליך הנורמליזציה ועוד. סיכמנו לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים וקבועים ולהיפגש בקרוב".

לפיד אמר בנאום בטקס הכניסה למשרד החוץ: "סדרה של זירות מרכזיות הופקרו. ההתנהלות מול המפלגה הדמוקרטית בארה"ב היתה מחפירה ומסוכנת. הזהרתי מזה לא פעם, אבל השלטון היוצא לקח הימור גרוע, פזיז ומסוכן להתמקד רק ברפובליקנים, ולנטוש את המעמד הדו-מפלגתי של ישראל. הרפובליקנים חשובים לנו, אבל לא רק הם. אנחנו מוצאים את עצמנו מול בית לבן דמוקרטי, סנאט דמוקרטי ובית נבחרים דמוקרטי. הדמוקרטים האלה כועסים ואנחנו צריכים לשנות את דרך העבודה מולם. אתמול בלילה שוחחתי עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנטוני בלינקן, שנינו מאמינים שאפשר וצריך לבנות יחסים עם הממשל שמבוססים על כבוד הדדי ועל דיאלוג טוב יותר".

"אנחנו ננהל את המערכה הזו ביחד עם ראש הממשלה בנט, אבל העקרון המסדר הוא אחד: ישראל תמנע בכל דרך את האפשרות שלאיראן יהיה נשק גרעיני. חלק מהעבודה שלנו הוא כמובן חיזוק הנוכחות שלנו באיזור. אנחנו צריכים להמשיך את המגמה שהחלה עם הסכמי אברהם. לשאוף לחזק את השלום עם מדינות המפרץ, עם מצרים וירדן. אנחנו נשאף לחתום על הסכמים עם מדינות נוספות גם באיזור, גם מחוץ לאיזור. זה תהליך, זה לא קורה ביום, אבל משרד החוץ ירכז את התהליך הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים