שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "במגעים לקואליציה עתידית עם גוש השינוי"
עבאס חושף
יו"ר רע"מ: "אנחנו לא מנתקים קו עם אף אחד. אין פה נטייה, נלך עם מי שיבוא לקראתנו". עוד הוסיף: "ציפיתי שנתניהו ייצא נגד ההסתה כלפינו"
תגיות:
מנסור עבאס | צילום: אתר הכנסת

יו"ר רע"ם מנסור עבאס אמר הבוקר (שלישי) כי מפלגתו נמצאת במגעים עם גוש השינוי. בריאיון ל'רדיו 103' הסביר כי "אתמול בהצבעה היינו בצד אחד, זה לא אומר שאנחנו קבענו שאנחנו מצטרפים לגוש מסוים".

לדברי עבאס, "נשארנו באותה עמדה. הבחירה אתמול לא הייתה בין שני הגושים, אלא הבחירה שאנחנו ממשיכים לדבוק בקו שלנו. רוצים ממשלה שתשרת את כל אזרחי המדינה. כל האופציות מבחינתנו מונחות על השולחן. באים במגע עם כולם ורוצים שכולם יבואו במגע איתנו ללא הסתה, ללא עלילות דם והאשמות שווא".

"יש מערכת שיקולים אבל אתמול לא הצבעתי עם גוש השינוי, אני הצבעתי עם עצמי. אני מאמין שאנחנו כרע"מ, העם כאשר הצביע קבע שאנחנו לשון המאזניים, לכן אתמול הצבעתי כדי להישאר לשון המאזניים בין הגושים. אנחנו במנדט אחד בוועדה הזאת. הצבעתי עם עצמי לכן אני אומר מפורשות – הבחירה אתמול לא הייתה בין הגושים אלא בחירה שמראה שאנחנו ממשיכים לדבוק בקו שלנו".

לדבריו, "מבחינה פוליטית הדיל שנרקם בין הליכוד וימינה היטה את הקו לכיוון אחד בלי ליידע ולשתף אותנו,אבל מצד שני היינו תחת מתקפה מאוד קשה, האשמות שווא ועלילות דם. הפכנו לארגון טרור ואנחנו חברים בכנסת, שומרי חוק, אזרחי המדינה, אנחנו באים בגישה חיובית, רוצים לעזור, לא מעוניינים בבחירות, מעוניינים שתקום ממשלה יציבה שתשרת את כל אזרחי המדינה ואני מנהל שיח פוליטי סובלני".

"אין ספק שהמהלך שאנחנו מנסים להוביל זה למצות את הפוטנציאל שלנו ככוח פוליטי, לא בימין או בשמאל, שמנסה להשפיע על הסוגיות הבוערות בחברה הערבית", הסביר עבאס בראיון ל'ווינט'. "הנושא של הוועדה המסדרת הוא מעין שלב ראשון במערכה הזאת. לאורך השבועות והימים האחרונים היינו תחת מתקפה לא צודקת, האשמות שווא, אפילו עלילות דם כאילו רע"מ הפכה לארגון טרור".

"אין ספק שאנחנו מאוכזבים מההתנהלות בתקופה האחרונה. לא יכול להיות שאני אתמוך בגוש מסוים או במפלגה מסוימת שתזכה אחר כך לשררה ולמעמד משפיע בממשלה והם מנהלים נגדנו קמפיין אגרסיבי ומאשימים אותנו בהאשמות קשות. אני מוכן לעמוד בפני שופטים בבית המשפט, שיקבעו אם אנחנו אזרחים צודקים הגונים שרוצים את טובת כל האזרחים, במיוחד אזרחי ישראל הערבים".

עבאס הוסיף בראיון ל'כאן רשת ב' כי "כל מה שדרשנו בחודשים האחרונים – להיות שותפים בהחלטות הממשלה, במיוחד בנוגע לחברה הערבית. ההחלטה שנפלה היא תוצאה של מערכת שיקולים, אחת ממנה היא הישיבה עם לפיד, אבל זה לא העיקר. אנחנו מחנה עצמאי. מה שהובטח לנו לא מכריע את הכף – כל האופציות על השולחן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים