שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » במקביל להפרות – התקדמות בשיחות הגרעין
הקבינט יתכנס
סבא"א מאשרת: איראן החלה להעשיר אורניום לרמה של 60% • ארצות הברית במסר לישראל: "מספיק עם הפטפטת על איראן" • איראן: "התקדמות והבנות בשיחות"
מתקן הגרעין בנתנז | צילום: הטלוויזיה האיראנית

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום (ראשון) בשעה 16:00. הדיון יתקיים על רקע ההסלמה מול איראן והדיווחים שישראל עומדת מאחורי תקיפת המתקן הגרעיני התת-קרקעי בנתנז, והמגעים שהאמריקאים מקיימים עם איראן בתיווך אירופי בווינה, והחלטת איראן להעשיר אורניום לרמה של 60%.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אישרה כי איראן החלה להעשיר אורניום לרמה של 60%, זאת לאחר שנלקחה דגימה מהאתר בנתנז. בסוכנות ציינו כי אספו דגימה מהאורניום המועשר החדש של איראן, שלפי טהרן הגיע לרמת העשרה של 55.3% כרגע.

"סבא"א אימתה היום כי איראן החלה בייצור אורניום UF6 שהועשר עד לרמה של 60%, בעזרת צנטריפוגות IR-4 וצנטריפוגות IR-6 במתקן הגרעיני בנתנז", נמסר בהודעה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. UF6 הוא אורניום הקספלואוריד, הצורה בה מוזרם אורניום לצנטריפוגות לצורך העשרה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי החלטתה של איראן להעשיר אורניום לרמה של 60% אינה "מועילה" לשיחות העקיפות שמנהלות וושינגטון וטהרן בווינה בשבועות האחרונים. למרות זאת, הוסיף כי הוא מרוצה מכך שאיראן עדיין נוכחת בשיחות אלו, שמטרתן לשוב להסכם הגרעין מ-2015.

"אנו שמחים שאיראן ממשיכה לנהל הדיונים העקיפים איתנו ועם שותפינו על התקדמות בנושא, ומה נדרש על מנת שנוכל לשוב להסכם הגרעין. זאת, ללא פשרות מצידנו שאנו פשוט לא מוכנים לעשות", הוסיף ביידן. כאשר נשאל האם מהלך זה של העשרת האורניום הוא ביטוי לחוסר רצינות מצד האיראנים בשיחות הגרעין, הוא השיב כי "השיחות בעיצומן. אני חושב שמוקדם לומר מה יהיו התוצאות שלהן".

במקביל, נציג האיחוד האירופי והעומד בראש שיחות הגרעין עם איראן, אנריקה מורה, מסר בעקבות חידוש שיחות הגרעין כי "הושגה התקדמות במשימה לא קלה כלל, וכעת אנחנו צריכים עבודה נוספת. אבל, כל הצדדים מחוייבים לאותה המטרה – חזרתה של ארה"ב להסכם הגרעין ויישום התוכנית במלואה".

הבכיר האירני עבאס אראקצ'י אישר שהושגה התקדמות. לפי הבכיר האירני, המשלחת מארצו הגישה הצעות לגבי נושאים גרעיניים והסרת הסנקציות. לדבריו, ניתן כבר להתחיל בגיבוש מסמך משותף "לפחות בנושאים שבהם יש תמימות דעים – אנחנו בכיוון הנכון".

ב'חדשות 12' דווח כי ארצות הברית שלחה מסר לישראל: "חדל פטפטת בנושא איראן". על פי הדיווח, הבית הלבן העביר לירושלים את המסר מספר פעמים בימים האחרונים, בטענה כי הם מזיקים להם במשא ומתן מול איראן בנושא הסכם הגרעין ומביכים אותם.

שר המודיעין אלי כהן התייחס למאמצים לחדש את הסכם הגרעין עם איראן ותקף את מעצמות המערב: "הניסיון לחדש את הסכם הגרעין עם איראן מנותק מכל הערכה מודיעינית ומניסיון העבר, על רקע השיטתיות של איראן להונות ולהמשיך לשקר תוך חתירה להשגת נשק גרעיני. במיוחד חורה ההתעלמות של המדינות המקדמות את ההסכם מפעילותה הענפה של איראן במימון ארגוני טרור במזרח התיכון. על כך נאמר – מי שהולך לישון עם כלבים שלא יתפלא אם יתעורר עם פרעושים. ישראל תמשיך להיות מחויבת למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני בכל דרך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים