שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט נפגש עם נתניהו – הליכוד נגד סמוטריץ'
כל העדכונים
בנט לפני פגישתו עם נתניהו בבלפור: "זה הזמן לאחריות לאומית" • סמוטריץ': "לשכנע את בנט לא לפרק את המחנה הלאומי" • עודה נגד בנט: "לא נחליף גזען בגזען"
נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יומיים אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל מנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את המנדט להקמת ממשלה, הוא נפגש הערב (יום ה') עם יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' ובנפרד עם יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט.

בנט אמר בכניסה לפגישה כעת כי "מאז הבחירות פונים אליי אינספור ישראלים בבקשות, ממש תחינה, להוציא את מדינת ישראל מהכאוס המתמשך. אני מגיע לכאן עם הרבה רצון טוב ואני מתחייב לעשות את כל מה שאני יכול כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהקים ממשלה טובה ויציבה למדינת ישראל. זה הזמן לאחריות לאומית".

בתום הפגישה, שערה כעתיים וחצי, נמסרה הודעה משותפת לליכוד ולימינה לפיה "פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר ימינה נפתלי בנט הסתיימה כעת. הפגישה התנהלה ברוח טובה ובאווירה חיובית. סוכם כי ייפגשו שוב".

ב'כאן חדשות' דווח כי בנט יעביר לנתניהו מסר לפיו הוא מוכן להצטרף לממשלת ימין צרה, אם נתניהו אכן יצליח להביא את רשימת "הציונות הדתית" של בצלאל סמוטריץ' לתוך ממשלה שכזו. בנט אמר לבכיר חרדי לקראת הפגישה עם נתניהו: "אני שואף לממשלת ימין. שכנעו את סמוטריץ'".

מוקדם יותר, נמסר מטעמו של סמוטריץ' בתום הפגישה כי "לאחר כשעתיים הסתיימה פגישת רוה"מ בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'. רה"מ וסמוטריץ' סיכמו שיש לעשות כל מאמץ לשכנע את בנט לא לפרק את המחנה הלאומי ולא ללכת לממשלת שמאל, ובכך להביא עוד שותפים לממשלת ימין".

בליכוד הכחישו את הסיכומים ותקפו: "ההודעה מטעם בצלאל סמוטריץ אינה תואמת את המציאות. זה הזמן לעבודה משותפת ולא לפרסומים שאינם תורמים למאמץ המשותף שאנחנו עושים".

ההערכה היא כי ראש הממשלה מנסה לשכנע אותו להסיר את התנגדותו להקמת ממשלה בהימנעות רע"ם. סמוטריץ', מצדו, ככל הנראה הבהיר לנתניהו כי הוא לא מתכוון לתמוך בהקמת ממשלה בהימנעות יו"ר רע"ם מנסור עבאס, בשום דרך, וכי הוא סבור שיש למקד את המאמצים בניסיונות לשכנע את תקווה חדשה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו.

סמוטריץ' מתמיד בסירובו להקים ממשלת ימין שתהיה תלויה בקולות המפלגה הערבית-אסלאמית רע"ם, כשהמפתח להקמת ממשלה נוספת בראשות נתניהו תלוי בעיקר בו. סמוטריץ' הבהיר לנתניהו בפגישה שלא ישתף פעולה עם רע"ם בשום צורה – ושמבחינתו, יש להביא את יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, לשולחן המשא ומתן.

טרם הפגישה עם נתניהו, סמוטריץ' שב וחידד את עמדותיו: "אני אמרתי לאורך כל מערכת הבחירות שלא אשב עם עבאס בחיים, אמרתי את זה הכי ברור בעולם. אמרתי כל הזמן שאני לא מחויב לבן אדם, אלא מחויב לדרך, שאני לא מחויב לביבי ולכן סירבתי לחתום על מכתב הנאמנות. אני נאמן לערכים שלי ולדרך שלי, לממשלת ימין בראשות נתניהו – אמרתי את זה שוב ושוב. אמרתי לכל אורך הדרך שלא אשב בתמיכה של עבאס, לא מבפנים ולא מבחוץ".

"לרגע לא אמרתי שאני עובד אצל נתניהו", הדגיש סמוטריץ', "צריך שתהיה ממשלת ימין באמת – וממשלה עם ערבים זו לא ממשלת ימין. כל דבר שתרצה לא תוכל לעשות אם עבאס לא יסכים. נהיה כולנו בני ערובה של מפלגה שהיא תומכת טרור ומזדהה עם הגרועים שבאויבינו, זה שיגעון שאני בכלל לא מסוגל להבין. אמרתי דברים ברורים בבחירות ואני מקיים את מה שהתחייבתי לו".

בניגוד לפגישות קודמות שערך עם השניים, הפעם בחר נתניהו להזמין את סמוטריץ' ובנט למעונו הרשמי ברחוב בלפור בירושלים. עד עתה נתניהו נמנע מלהזמין את בנט לביתו, ובדרך כלל נהג לערוך את הפגישות עמו במשרד ראש הממשלה בשל היחסים העכורים ביניהם לאורך השנים.

ובתוך כך, נראה שגם המאמצים להקמת ממשלה בגוש המתנגד לנתניהו צפויים להיתקל בקשיים. בריאיון לרדיו נאס אמר היום יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שלא יסכים לתמוך בממשלה בראשות נפתלי בנט: "לא נסכים בשום מצב לתמוך או לאפשר הקמת ממשלה בראשות נפתלי בנט. לא נחליף גזען בגזען אחר. "בשום אופן לא, אנחנו רוצים להחליף את המדיניות של נתניהו. להחליף אותו באבי הגזענות ואבי ההתנחלויות?".

בהמשך הראיון תקף עודה את חברו לשעבר לרשימה המשותפת, יו"ר תנועת רע"מ מנסור עבאס, ואמר כי האחרון מציל את נתניהו בכנסת. "היום הדברים הפכו לברורים ואין צורך בפרשנות", אמר. בנוסף תהה עודה אם עבאס יוכל להגיע ל"צעדת השיבה" הצפויה להיערך בשבוע הבא. יו"ר הרשימה המשותפת המשיך לתקוף את יו"ר רע"מ ואמר: "אני מאתגר את מנסור עבאס. אם יאמר מילה אחת על הסוגיה הפלסטינית ، הוא ישרוף את עצמו בימין ואצל נתניהו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים