שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט: "צריך להגביל את כוחם של החרדים"
ממשלת שמד
בנט אף שיתף כי הוא שוחח עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, על האיום האיראני, והבהיר כי "ישראל לא תמתין יותר"
ראש הממשלה בנט | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נאם הבוקר (ג') בוועידת ג'רוזלם פוסט הנערכת במוזיאון הסובלנות בירושלים. במסגרת נאומו, אמר בנט: "אני שמח שיש חרדים, אבל אנחנו צריכים להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם. לא הייתי רוצה ישראל בלי שמאל".

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה בנט: "אז אנחנו במוזיאון הסובלנות, ואני רוצה לשתף קצת ממה שאני לומד מניהול הממשלה האקלקטית הזו. לפני כארבעה חודשים ריכזנו את האכסניה הזו של מפלגות שונות מאוד עם רעיונות שונים מאוד. לא ידעתי אם זה יעבוד, כי יש אנשים שחושבים דברים מנוגדים באופן מוחלט בנושאים רבים. אני יכול להגיד לכם שזה עובד. יש לנו ממשלה טובה, קואליציה טובה, מערכת חזקה שמתקדמת".

"מדינה שנתקעה הופעלה כעת שוב ואנחנו זזים", המשיך רה"מ. "אנחנו בדרך החוצה מגל הדלתא, ללא יום אחד של סגר. עמדנו להעביר תקציב תוך שלושה-ארבעה שבועות. אנחנו עושים דברים שהם לא פופולריים, אבל הם צודקים. אנו מעלים את גיל הפנסיה של נשים, כי אחרת נלך לפשיטת רגל"

"יש עוד ועוד דברים מאוד חשובים שאנחנו מכניסים ועובדים עליהם", אמר עוד בנט. "אני רוצה לספר לכם מה למדתי: הסיסמה הנפוצה שאנו משתמשים בה היא ש -70% מהאנשים מסכימים על 70% מהנושאים, אז בואו נתמקד בהם. אבל למעשה, אני רואה כעת פוטנציאל גדול יותר: נתחיל לדבר על ה-30%".

בנט המשיך ואמר: "בישראל יש בעצם שלושה כוחות פוליטיים: כוח לאומי, שלגמרי היית אומר שהוא הימין, הגישה הגלובלית ההומניסטית שהיית מכנה אותה בערך השמאל והדתיים – חרדים ואורתודוכסים. במציאות, אנו זקוקים למעשה לשלושת הווקטורים. אנחנו המדינה היהודית, אני שמח שיש חרדים, אבל אנחנו צריכים להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם. לא הייתי רוצה ישראל בלי שמאל".

"למרות שאנחנו לא מסכימים, אני שמח שיש את הנגד הזה כדי שנוכל להתווכח עליו", הוסיף ראש הממשלה. "אתם לא רוצים את ישראל בלי כוח לאומי. אז הנקודה שלי היא שלא מדובר רק בפשרה, שבה אם נזוז לכיוון אחד, הצד השני מפסיד. מדובר על מציאת הנקודה הנכונה בין הכוחות האלה. אני גאה להוביל ממשלה שנמצאת שם".

לדבריו, "בעוד שהממשלה עצמה מורכבת רק מכמה מפלגות, אני מחויב לכל אזרחי ישראל וגם הממשלה. זו לא ממשלה מגזרית, אנחנו דואגים לכלל הישראלים. אבל כדי שזה יקרה, חייב להיות דיאלוג אמיתי. דיאלוג מורכב מדיבור, אבל גם דבר חדש בישראל: הקשבה. אנחנו לא כל כך טובים בזה".

על האיום האיראני אמר: "שוחחתי עם מספר מנהיגים. עם הנשיא ביידן, הקנצלרית מרקל ואחרים. איראן מפרה את התחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין. אנחנו לא נחכה, ואני מקווה שהעולם יטיל עליהם אחריות. אני אעסוק בכך בחודשים הקרובים".

חבר הכנסת אופיר סופר מסיעת הציונות הדתית הגיב לדברי בנט נגד הסיעות החרדיות: "במסגרת נטישת האידיאולגיה לצד העובדה שאין לו קהל יעד בבחירות, בנט מתחיל לגנוב ללפיד את האידיאולוגיה. עד כה זה נעשה באמצעות שלוחו, מתן כהנא. הבוקר גם בנט לא מסתיר את עמדותיו החדשה".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים