שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "להפסיק את משפט נתניהו, בעד חוק צרפתי"
רוטמן בראיון ל'בחזית'
עו"ד שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית' מציג בראיון מיוחד ל'בחזית' את הדרישות של המפלגה להמלצה אצל הנשיא, מותח ביקורת על המפלגות החרדיות ומציב יעדים לכנסת הבאה
יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן | צילום: שמואל שניידר, ויקיפדיה

כל מי שמתעניין בתחום המשפט בוודאי מכיר את עו"ד שמחה רוטמן, אבל מי שלא, יזכה להכיר אותו בקרוב מהכנסת. רוטמן, מגדולי הלוחמים ב"שלטון המשפטנים", הקים לפני כשמונה שנים את התנועה למשילות ודמוקרטיה, ששמה לה למטרה לעלות על נס הסדר הציבורי את בעיית המשילות של נבחרי הציבור מול היועצים המשפטיים ובתי המשפט.

אז הם נחשבו לקומץ סהרורי, אך היום הנושא נמצא כמעט בקונצנזוס בימין, ואפילו חלקים במרכז ובשמאל מודים שרוטמן וחבריו צדקו באזהרות שלהם אז. ספרו 'מפלגת בג"ץ' זכה לברכות בימין, וכצפוי לקיטונות מהצד השני של המפה הפוליטית, עד כדי האשמות להסתה נגד בית המשפט.

לפני מספר שבועות הפתיע רוטמן כשהודיע כי החליט לחבור לח"כ בצלאל סמוטריץ ולהצטרף למפלגת הציונות הדתית, כדי להשפיע מבפנים. "החלטתי לרוץ לכנסת בכדי שאוכל לקדם את הערכים בהם אני מאמין", הוא אומר בראיון היכרות מיוחד ל'בחזית'.

אני לא רואה שתפקידה של כנסת ישראל היא לחוקק חוקים שקשורים במשפט נתניה. אם הסקנו שצריך לתקן את מערכת המשפט בשביל בנימין נתניהו אז הסקנו את המסקנה הלא נכונה, צריך לתקן את זה בשביל כולנו

למרות שמוקם במקום 4 ברשימה, שכרגע מקבלת רק 5 מנדטים בסקרים, הוא מאמין כי יצליח להשפיע שם יותר מאשר בליכוד. "אני מקווה ומאמין שמפלגת הציונות הדתית תקבל מספיק קולות ומנדטים שתוכל מאוד להשפיע וחוץ מזה אני חושב שבכדי להשפיע המקום הנכון הוא הכנסת. אני לא מעוניין לדבר על מפלגת הליכוד, אם כי אני חושב שיש שם אנשים מאוד טובים ובעלי אג'נדה, אבל בשנים האחרונות שום דבר שם לא קודם מהעניין הזה, מכל מיני סיבות".

"מורי ורבי ח"כ בצלאל סמוטריץ הצליח בעבודה פרלמנטרית לקדם המון דברים כדוגמת תנועת 'רגבים' וכל זה כשהוא נמצא במקום פחות ריאלי ממה שאני נמצא היום. אם אדם מגיע עם תוכנית ועם תפיסת ועם ידע, הוא מצליח להזיז הרבה דברים לקדם המון אג'נדות, ותקוותי להיות כמוהו בהקשר הזה ובדיוק לכן הצטרפתי למפלגתו. אני מאמין גם באידאולוגיה וגם באדם שיודע להפוך דברים שנמצאים על הנייר למציאות בשטח".

אתה חושב שאת האג'נדה שלך אי אפשר לקדם, גם בליכוד של היום?

"שוב אני אומר שיש בליכוד כמה אנשים עם תפיסת עולם דומה לשלי אבל למרות זאת שום דבר לא השתנה, אבל אני חושב שלהיות במפלגה כמו הציונות הדתית שמחויבת הרבה יותר לערכי היסוד של מדינת ישראל, הציונות הדתית והימין האידאולוגי, באופן יותר ממוקד לטיפול בנושא הזה אני חושב שאפשרות הפעולה במפלגה כזו תהיה גדולה יותר".

"החרדים הפקירו את הזירה, נתניהו אשם"

למרות הערכתו לנציגות החרדית, רוטמן לא חוסך ביקורת מהמפלגות החרדיות שהפקירו את הזירה המשפטית: "למיטב ידיעתי הם אפילו לא דרשו זאת בהסכמים קואליציוניים".

"ישבתי וגם קידמתי הרבה דברים עם חברי כנסת חרדים. ובלי קשר מההכרות המעמיקה שלי עם המערכת המשפטית שלא קשורה למערכת הפוליטית ישנם הרבה חברי כנסת שלבם נמצא אכן במקום הנכון, וזו גם סיבה לאופטימיות שלי על היכולת לקדם מהלכים בנושא. יש המון חברי כנסת שמעוניינים לעשות את הדבר הזה, אבל בתחום המדיניות ובתחום מערכת המשפט שצריך לעשות המון חשיבה והמון שימת לב לטפל בבעיותיה ואם אתה לא שם את זה בראש סדר העדיפויות אתה לא תנצח ולא תצליח לקדם כלום ולכן צריך עשיה בלתי פוסקת ודחיפה בלתי מסויגת עם התחייבות ומגויסות לסיפור. לצערי למרות שבנקודות מסוימות הם סייעו ועזרו ודחפו, כגון הצעות חוק שקידמה התנועה למשילות ודמוקרטיה שהם תמכו, אין על כך וויכוח, אבל השאלה היא במבחן התוצאה מה קרה בסופו של דבר, מה התקדם, מה נקטע מה היה בהסכמים הקואליציוניים, מה הייתה הדרישה שאי אפשר לוותר עליה, זה לא היה זה".

למה הנושא של מערכת המשפט הוא נהיה אחד מנושאי הדגל של הציונות הדתית, יש למפלגת הציונות הדתית עוד אג'נדות?

"נושא המדינה היהודית זה משאת נפשם של הרבה חברי כנסת, כגון המפלגות החרדיות ומפלגת הליכוד, אתה יכול לשאול הרבה אנשים שיאמרו לך שהזהות היהודית חשובה להם מאוד וזו אמת, הם לא ירמו אותך, וכן תחום ההתיישבות באזור יו"ש, למשל שדולת ארץ ישראל היא השדולה הגדולה בכנסת ישראל, מקיפה המון אנשים מהכנסת ומהמפלגות, למשל אורית סטרוק היא ממוקמת במקום ה-5 ברשימת הציונות הדתית, שהיא יושבת ראש השדולה הרבה שנים והאנשים האלו לא חושבים שהם נמצאים שם בגלל השתייכות מפלגתית זו לא אג'נדה, רק של הציונות הדתית והבעיה שהמקום "היחיד" שמניף את כל הדגלים האלו זו מפלגת הציונות הדתית, וכן עוד דגלים כגון עזרה לאנשים שמתמודדים עם בעיות נפשיות וכדו' אני חושב שאתה צריך לשאול למה רק היא לקחה את זה כדגל".

שמחה רוטמן ובצלאל סמוטריץ | צילום: מפלגת הציונות הדתית

"אנו היחידים שעושים זאת וממש חבל וגם חבל שישנם מפלגות נוספות שיש שם את בני הציונות הדתית אבל הם לא מחזיקים בערכים ובדגלים הללו אחד רוצה להיות ראש הממשלה השני רוצה להפיל את שלטון נתניהו, כל אחד ורצונותיו הוא והכלל הידוע הוא שמע שאתה שם על ראש התורן זה בדרך כלל מה שקורה, השאר מה שנמצא חצי התורן ובתחתית הרשימה או נדחק לסוף או לא קורה בכלל ויש דברים שלהם יותר חשובים".

"הדגלים שהציונות הדתית שמה בראש התורן זה ערכים שחשובים לקהלים מאד רחבים כאן במדינה, ואני לא חושב שאסור לאדם שאינו משתייך לציונות הדתית להצביע למפלגה שלנו ואני אף מעודד אותו לעשות זאת כמובן, ויש רק מפלגה אחת שמניפה את ערכיי ארץ ישראל, זהות יהודית, המשילות, והריבונות. ויש רק מפלגה שאומרת שהיא תקדם את הערכים הללו ומבטיחה לא לשבת במשלה שאיננה ממשלת ימין. והלוואי והיו לנו מתחרים אני מאוד מאמין בשוק חופשי בתחרות".

אם אתה היית מקים וועדת חקירה לבדיקת בעיית חוסר הטיפול במערכת המשפט מי היה המועמד המרכזי בחקירה?

"היו כמה מועמדים מרכזיים אבל אין ספק שהיא לא זכתה כלל לטיפול הראוי לה בכל שלטונו של בנימין נתניהו וכבר אמרתי את זה פעמים רבות ומאותה סביה שמניתי קודם שכדיי לטפל בבעיה צריך לשים אותה בראש סדר העדיפויות, היו לו דברים אחרים שהוא שם בראש סדר העדיפויות, חלקם גם דברים חשובים שאני לא מזלזל בהם, אבל לא את זה הוא שם בראש סדר העדיפויות והתוצאה היא שזה כלל לא טופל ומערכת המשפט זכתה מהזנחה ארוכת שנים"

"כאשר התנועה למשילות ודמוקרטיה קמה לא היה לנו חיים קלים גם אל מול הליכוד וגם לא מול מפלגות דתיות שהיו אז זה לא היה דבר קל לדחוף בזמנו ולקח זמן רב עד שהציבור ונבחריו הבינו את הבעיה ורואה אותה אבל לצערי הבעיה גדלה ונהייתה דחופה, כמו כאשר מערכת המשפט דנה בחוקיי יסוד וגם דנה האם המדינה יכולה לקבוע האם זו מדינה יהודית וחוק הלאום ובעיית ההסתננות לבטל שוב ושוב את חוק הגיוס שזו בעיה חברתית ממש לא פשוטה ויותר ויותר אנשים מבינים שזו נהיית הבעיה וצריך דחוף למצוא לה פתרון".

רוטמן אף מאשים את נתניהו בבלימת יוזמות בנושא: "כאשר נתניהו לא טיפל ומנע טיפול אחר הוא שגא שגיאה חמורה מאוד ואני חושב שהיום הוא זה שמשלם מחיר כבד על כך ולא רק הוא משלם את המחיר אלא כולנו כמדינה משלמים את המחיר על כך וכדי לטפל בבעיה הזאת צריך הבנה של הבעיה, הבנה של דרכי הטיפול, והפניית תשומת לב".

נמליץ לנשיא על מי שיקדם הזהות היהודית, את הריבונות את המשילות ואת ההתיישבות בארץ ישראל. נכון לעכשיו יש לנו התחייבות חתומה על עקרונות אלו מאדם אחד והוא בנימין נתניהו

"כאשר כל 3 הדברים הללו לא קורים ובמערכת המשפט ידוע כי אין ניטרליות, שאם אתה לא חלק מהפתרון אתה חלק מהבעיה, ואני לא אוהב את אלא שאומרים ש'אני יושב על הגדר ולא נכנס לטפל בסוגיה', כי אם אתה לא מטפל בזה אתה פשוט חלק מזה, אתה פשוט עוזר לאלו מהצד השני, כמו מנדלבליט שלא עושה כלום אלא להרחיב את סמכויותיו וכן בתי המשפט".

"ראש הממשלה לא רק לא היה חלק מהפתרון, אלא ממש חלק מהבעיה יכול להיות שהיום הוא היה נוהג אחרת, אני לא מעוניין לנתח אותו פסיכולוגית ולא פוליטית ואת פעולותיו אלא צריך לתת למפלגת הציונות הדתית מספיק כוח ולא כדי לתת לנתניהו כך או אחרת אלא כי אנחנו נטפל בזה".

אתה באמת מאמין שנתניהו השתנה?

"ראשית כל, המשפט ש'מה שנתניהו לא עשה עד עכשיו אולי הוא לא יעשה', זה די נכון. לכן אני מצפה שהציבור ייתן אמון במפלגת הציונות הדתית כדי שהיא תעשה. אני לא שם את מבטחי גם לא בעצמי, אבל וודאי לא באנשים אחרים, קודם אני משתדל לשים את מבטחי בה' שייתן לנו את הכוח לעשות חייל בעזרת ה'."

"אבל אני בוודאי לא אצפה שמישהו יעשה את העבודה הזו במקומי, בשביל זה חציתי את הקווים מהשדה הציבורי אל השדה הפוליטית, מתוך תקווה שהציבור ייתן לי את הכוח לפעול בתחום הזה ובתחומים אחרים שדיברנו עליהם, שגם אותם אני לא מזניח".

בצלאל סמוטריץ | צילום: באדיבות המצלם

"אבל התחום הגדול הוא מה שהשקעתי את רוב שנותיי ועבודתי וזה התחום הזה, אני לא בונה על אף אחד שיעשה זאת במקומי. אני משער שנתניהו לא רצה לתת לניסנקורן את תיק המשפטים אלא הוא נאלץ לעשות זאת וניסנקורן עשה את מה שעשה במשרד המשפטים, בסופו של דבר בפוליטיקה יש את מה שאתה רוצה ויש את מה שאתה מחויב במסגרת ההסכם הקואליציוני דרישות ואילוצים היא דרישה אחרת".

"יש לנו התחייבות חתומה מנתניהו"

אחרי שיחה ממושכת על תחום המשפט, אנחנו שואלים את השאלה הפוליטית הבוערת, האם מפלגת הציונות הדתית תמליץ אצל הנשיא על נתניהו, אך התשובה היא לא חד משמעית: "הציונות הדתית תמליץ לנשיא על מי שיקדם את עקרונותינו ואת ערכיי היסוד שלנו את הזהות היהודית את הריבונות את המשילות ואת ההתיישבות בארץ ישראל, נכון לעכשיו יש לנו התחייבות חתומה על עקרונות אלו מאדם אחד והוא בנימין נתניהו, לא מאף אדם אחר, לכן זה גם לידי ביטוי בהסכם העודפים ששם הוא התחייב לנו את ההתחייבות השלובה הזאת ואם זה מה שיהיה אחריי הבחירות אנו נעשה זאת".

אם תקבל התחייבות מנפתלי בנט או מגדעון סער?

"באו נחסוך את כל הספקולציות הללו כי הכל זה תאוריות, אתה הרי לא יכול לסרטט לי את תוצאות הבחירות, לכן כל הדברים מהסוג הזה הוא רק תאוריות.' האמירות שלנו הם לא אמירות פרסונליות, הם רק אמירות אידיאולגיאות וערכיות. אנו מניחים את הערכים שלנו ואם אתה שותף איתנו באידאולוגיה, אתה רוצה כאן מדינה יהודית? אתה רוצה פה משילות וריבונות? אם זה רצונך אנחנו איתך ואם אתה רוצה דברים אחרים אנחנו לא נהיה שם".

"החוק הצרפתי הוא חוק נכון. אם המערכת הפוליטית לא היית משויכת לסוגיית 'כן ביבי לא ביבי' אז היית מגלה שגם לפיד תמך בחוק"

"אנו לא כאן בכדי להפיל את נתניהו או לשמר את מקומו, כל זה פשוט לא מעניין אותנו, מה שכן מעניין אותנו זה סוגיות אידיאולוגיה וערכים של הציונות הדתית שאלה בעניי ערכי האידאולוגיה של הימין האידאולוגי בישראל, לא רק או אלא גם המרכז האידיאולוגי ככל שיש דבר כזה במדינת ישראל"

איזה תפקיד אתה רוצה בכנסת הבאה?

"כל תפקיד שאיתו אני יוכל לקדם את המשימה הזו יבורך, זה יתקבל על ידי בשמחה ובאהבה, ושוב אני מקווה שאנו נוכל לקבל תפקידם שאיתם נוכל הכי טוב לעשות זאת והכל כמובן תלוי בכוח הפוליטי ובהרכב הקואליציוני. אני לא חושב שבשלה העת לדון בנושא התפקידים על חשבון הנושא החשוב של מערכת המשפט".

רוטמן מדגיש בראיון שהוא מרוצה ממקום 4 ברשימה: "לא באתי לחפש לא כיבודים ולא תפקידים, אני באתי בכדי להגשים ערכים. אני לא מחפש יוקרה וכבוד, אלא לתקן ולעשות. ומבחינה פרקטית אין שום הבדל בין המקום ה-2 למקום ה-4, זה או שאתה חבר כנסת או שלא. אם הייתי מקבל את מקום מס' 9 או 10, ששם הסיכוי הוא לא מאוד גדול אז היה לנו על מה לדבר, ומבחינת הכניסה לכנסת אין שום הבדל בין המקום ה-2 למקום ה-4 בעזרת ה' אני מקווה להיות במקום טוב באמצע הרשימה".

אתה שלם עם החיבור עם עוצמה יהודית ומפלגת נעם?

"שלושת המפלגות הללו לקחו אחריות ועשו מעשה מאוד חשוב לימין כולו ואנו כולנו למודי ניסיון משנת 1992 שאז היו כל מיני פיצולים בימין האידאולוגי, כמובן שאף אחד שם לא פעל בכוונה רעה אבל התוצאה היית שהשלטון הלך לשמאל וכך נוצר אוסלו ותוצאותיו העגומות. אני שמח שכל הנוגעים בדבר לקחו אחריות והמחויבות הבסיסית לבוחרים היא שתוקם רק ממשלת ימין היא מה שהניע את החיבור הזה ואני חושב שזה חיבור טוב".

נתניהו אמר שאיתמר בן גביר אינו ראוי לכהן כשר בממשלת ישראל, זאת גם דעתך?

"אני חושב שאיתמר ראוי ואני חושב שהוא אחד מגדולי לוחמי זכויות האדם בישראל ומה שהוא עשה הרבה אנשים אחרים לא עשו ואני מאוד מעריך אותו. אידיאולוגית בוודאי שיש בינינו פערים ופרקטית אנו רצים רק כבלוק טכני ואת המשא ומתן הקואליצוני, כל אחת תנהל בנפרד אני לא הנהל בשבילו את המשא ומתן והוא לא יעשה זאת בשבילי כך גם סמוטריץ".

החוק הצרפתי בא בחשבון מבחינתכם?

"החוק הצרפתי הוא חוק נכון זו דעתי וזו ידועה גם דעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ, כי הוא תומך וגם מקדם את החוק הזה ואמר לך יותר מזה, כי אם המערכת הפוליטית לא היית משויכת לצערי על ידי אחרים לסוגיית כן ביבי לא ביבי אז היית מגלה שגם ח"כ יאיר לפיד תמך בחוק זה בשעתו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רובי קסטרו – פול

"כאשר תפצל חוק זה מהעניין הפרסונלי, היית מגלה הרבה אנשים שתומכים בחוק הזה. רק עכשיו מסיבות פוליטיות כאלו ואחרות זה לא מתאים להם, אז בציונות הדתית מאמינים באידאולוגיה ואנו לא נשנה את עמדתנו כי זה מועיל או מזיק למישהו".

"משפטו של נתניהו צריך להיות מופסק"

הוא מוסיף כי לדעתו משפט נתניהו צריך להיות מופסק בלי קשר לחוק הצרפתי: "אני לא רק חושב שאפשר לעצור את משפט נתניהו אלא משפטו של נתניהו צריך להיות מופסק בלי שום קשר להליכים בכנסת. לא צריך לחוקק חוקים כאשר הבעיה היא לא חוקית אלא כאשר הפרקליטות הרגישה שהיא מגישה כתב אישום מלא בחורים ובעיניי נעשו עבירות מאוד חמורות בעצם ההליכים שבו, ואני יאמר לך כפרשן משפטי כי מאוד בעייתי הנושא הזה".

"אני לא אשנה ולא אחליף את עמדתי בנושא כי זה מועיל או מזיק למישהו, ודרך המלך לטפל בדבר הזה זה שהפרקליטות תחזור בה מכתב האישום ותבטל אותו בגלל כל הפגמים שנפלו בו ואם היא לא תעשה זאת גם לבית המשפט יש את האפשרות לעשות זאת ואם שניהם לא יעשו את זה, ליועץ המשפטי יש גם את האפשריות לעצור את זה, מה שנקרא עיכוב הליכים, ובלי קשר לחקיקת החוק הצרפתי. אגב, החוק הצרפתי לא עוסק בכתב אישום נגד ראש הממשלה אלא בנושא חקירת ראש ממשלה ולמיטב ידעתי את שלב החקירה בתיקיי נתניהו כבר עברנו".

אם הימין האידיאולוגי והמשפטי יקבל 61 מנדטים, תוכלו לעצור חוקתית את משפט נתניהו?

"שוב אני אומר שאני חושב ששינויים שנעשים במערכת המשפת צריכים להיעשות בלי שום קשר לתיקיי נתניהו, לטוב ולמוטב, לא משנה אם זה עוזר או מפריע לבנימין נתניהו במשפטו לנו לא משנה אם זה מפריע לו או לא, אין לזה שום קשר"

כנס לרגע לכובע של פרשן משפטי, האם יש חוק שאכן יכול לעצור את משפט נתניהו?

"אני לא רואה שתפקידה של כנסת ישראל היא לחוקק חוקים שקשורים במשפט נתניהו, אני רואה שתפקידה של הכנסת לחוקק חוקים שקשורים למערכת המשפט. אם זו המטרה אז ישנה כאן בעיה ומשפט נתניהו מגלה לנו במקרה שישנה כאן בעיה גדולה יותר ובעיות שמשפיעות על כל אחד מאיתנו, כולנו יכולים לעמוד מחר למשפט עם פרקליטות שפועלת בניגוד לחוק ומתנגדת לשלטון החוק באופן הכי בסיסי שיש כאן, פתיחה בחקירה ללא אישורים, איום על עדים ועוד הרבה דברים שנחשפנו ובגלל שלא קוראים לנו בנימין נתניהו הדברים הללו לעולם לא יחשפו, אנו נאבד את כבודנו ואת פרנסתינו ואת חיינו בשרירות לב מוחלטת של מערכת מטורללת ומשוללת בלמים וצריך לתקן את זה ואם הסקנו שצריך לתקן בשביל בנימין נתניהו אזי הסקנו את המסקנה הלא נכונה צריך לתקן את זה בשביל כולנו".

"הריבונות אפשרית גם בממשל ביידן"

נציג הציונות הדתית מאמין שלמרות חילופי השלטון בוושינגטון, הריבונות עדיין על השולחן: "ישראל היא זו שצריכה לקבוע לעצמה את סדר היום ובמובן המדיני מורי ורבי הוא בנימין נתניהו ותוכניתו שנכתבה בספר מקום תחת השמש שקודמה במשך השנים, תוך ניצול ההזדמנויות המדיניות ובשנייה שאתה מנצל תוכנית מדינית אתה אמור ליישם אותה ולקדם אותה כל אחד לפי עינינו".

משפטו של נתניהו צריך להיות מופסק בלי שום קשר להליכים בכנסת. לא צריך לחוקק חוקים כאשר הבעיה היא לא חוקית אלא כאשר הפרקליטות הרגישה שהיא מגישה כתב אישום מלא בחורים ובעיניי נעשו עבירות מאוד חמורות בעצם ההליכים שבו

"כאשר אנו מגיעים להסכמי אברהם אחרי 30 שנה ואם המדינה תשים את תוכנית ההתיישבות ביהודה ושומרון, היא תעשה את זה בשלבים. למשל בנוגע לגולן, ישראל החילה ריבונות על הגולן בשנות ה-80 וההכרה העולמית הגיע רק לאחרונה, אתה יכול לפעול בקצב שלך וליישם את זה בקצב העולמי אבל כל זה יקרה רק כאשר תהיה לך תוכנית".

"לשקד היו המון הישגים"

כשאני שואל את רוטמן על השר אמיר אוחנה, תשובתו מורכבת: "בא תחסוך ממני ביקורת כי כמו שכבר אמרתי ישנם פוליטיקאים רבים במערכת שאני מאוד מעריך, גם אותם עצמם גם את יכולותיהם ובוודאי גם השר אוחנה ידידי הטוב נמצא ברשימה זו, אולי אפילו במקום גבוה ברשימה".

"אני שוב חושב שבמערכת הפוליטית לא מספיק את הרצון הטוב ואת היכולת הפוליטית כי בסופו של וזו המסר שלי אל בוחריי הפוטנציאלים תתנו לי את קולכם בכדי שאקדם לכם את אג'נדות אלו וכמו שאמרת קודם לכן היה זה בממשלת מעבר ואילו היה לא ממשלת מעבר הוא היה יכול ואולי פועל יותר בנושא זה אני מאמין שכך גם הוא חושב אבל אנו פועלים בתוך מסגרת של אילוצים והאילוץ הגדול ביותר לנבחרי הציבור אלו רצונותיהם של הבוחרים ואני מאוד מקווה שהציבו ייתן לציונות הדתית את הכוח כמפלגה ולי כח"כ כדי שאוכל לקדם את הדברים ואני בטוח ב 200 אחוז שכאשר אנו נקדם דברים בנושא אחד האנשים שיותר יעזרו לנו בנושא יהיה ח"כ השר אמיר אוחנה".

הוא מותח ביקורת קשה על שרת המשפטים לשעבר איילת שקה מ'ימינה': "אני חושב שלאיילת שקד היו המון הישגים מאוד חשובים בתקופתה כשרת משפטים ומגיע לה כל הקרדיט והכבוד על כך, ואני חושב כמו תמיד שהיו גם כישלונות ודברים שהיא לא הצליחה לקדם מכל מיני סיבות".

"אני חושב שאיתמר בן גביר ראוי, הוא אחד מגדולי לוחמי זכויות האדם בישראל אידיאולוגית בוודאי שיש בינינו פערים ופרקטית אנו רצים רק כבלוק טכני"

"אני חושב שנכון להיום היא נמצאת במפלגה שהכריזה בראש כל חוצות 'לא קורונה לא מעניין'. וזה לא שאלה של מה היא עשתה בעבר אלא מה היא תעשה בעתיד וכרגע מי שמתכנן להקים ממשלה עם יאיר לפיד או עם מרצ או אפילו עם גדעון סער שהציב במקום מאוד חשוב את בני בגין, זו הצהרה שהוא לא הולך לקדם שום רפורמות במערכת המשפט".

"כמו שאמרתי על אמיר אוחנה, כאשר אנו נעשה רפורמות במערכת המשפט היא תסייע, השאלה היא האם היא תעסוק בזה ותקדם דברים מעיין אלו כאשר מפלגתה מכריזה לא קורונה לא מעניין וכנ"ל בתחומים אחרים כמו הריבונות והזהות היהודית, בעיני היא לא והסברתי גם למה".

משחק אסוציאציות

נתניהו: "ראש ממשלה מוערך, אך זקוק לתמיכה אידאולוגית כמו ח"כ סמוטריץ והציונות הדתית בתחומי המשילות והריבונות".

גנץ: "סיפור טראגי".

בנט: "מוערך, אך בחר לא להניף את הדגלים האידאולוגיים ולהורידם מהתורן של מפלגתו מסיבות שאינן מובנות לי"

לפיד: "ממובילי הקו הפרסונלי בפוליטיקה"

סער: "כאדם יש לי המון כבוד אליו ועל פעולותיו כח"כ או כשר, אך גם הוא לצערי בחר בזניחה של דגלים אידאולוגיים לטובת מאבק פרסונלי"

סמוטריץ: "כפוליטיקאי הערכתי אותו, כח"כ וכשר חרוץ ואפקטיבי, ומאז שהצטרפתי למפלגתו גיליתי אדם עם מידות טובות ועין טובה בצורה בלתי רגילה".

חגית משה: "לא מכיר אותה אישית אבל צר לי איך שאירוע הזה הסתיים".

אמיר אוחנה: "חבר טוב שותף לדרך האידאולוגית במערכת המשפט שותף גדול ואני מקווה שנוכל לעשות הרבה דברים ביחד".

יעקב ליצמן: "לא היה לי איתו שום ממשק כלשהו ומסקירה עליו בעיתון נראה אדם שיכול מאוד לקדם דברים חשובים לקהל בוחריו אבל היה איתו תקר קטן בכובעי הקודם".

משה גפני: "פרלמנטר חרוץ ואפקטיבי ויצא לעבוד איתו ותמיד היתה אוזן קשבת ועל יש לי מלא הערכה אליו".

אריה דרעי: "אדם שסובל מעינוי דין על לא עוול בכפו, חרב מתהפכת מעל ראשו. דוגמה בולטת לבעייתיות במערכת המשפט ובעיקר על מול נבחרי ציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים