שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » "בפרקליטות מטייחים התעללות בחסר ישע"
ח"כ ארבל מאשים
חבר הכנסת משה ארבל פנה לנציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס דוד רוזן, נגד החלטת הפרקליטות לסגור את פרשת ההתעללות בצעיר יהודי בעל צרכים מיוחדים
ההתעללות בחסר הישע | צילום: צילום מסך

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס פנה לנציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס דוד רוזן, נגד החלטת הפרקליטות לסגור את פרשת ההתעללות בצעיר יהודי בעל צרכים מיוחדים בסניף שופרסל בגוש עציון.

כזכור, לפני חודשיים הזדעזעה המדינה לנוכח סרטון שדלף לרשת בו נצפה צעיר יהודי העובד בחברה כשהוא אזור לכיסא באמצעות ניילון נצמד, כאשר הכיפה הוסרה מראשו ותוך מבוכה מאלץ אותו העובד בן המיעוטים לחזור על דבריו לא לפני שגם סטר לו בפניו.

הסרטון עורר זעם וזעזוע והחברה הודיעה כי תפטר את העובד ותלונה הוגשה במשטרה.

אתמול הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים שלא להגיש כתב אישום בגין התעללות של עובדים בחברת שופרסל מגוש עציון נגד עובד בעל צרכים מיוחדים שהועסק במקום.

הפרקליטות הודיעה כי היא תסתפק בהאשמת הנאשם, כמאל חמידאן מבית ג'אלה, בעבירה של תקיפה סתם. כמו כן, נסגר התיק נגד שאר השותפים במעשה ונגד המנהל שידע משורת האירועים החמורים אך לא נקף אצבע כדי למנוע אותם.

בפרקליטות טענו כי לא מדובר במספר מקרי התעללות, אלא שטענה זו עומדת בסתירה לכתב האישום שהוגש נגד העובד כאמור בעבירה מינורית של תקיפה סתם.

יצוין, כי כתב אישום מייחס לנאשם 4 מעשים של סטירות, ביזוי וכריכת הגוף בניילון נצמד כאשר לטענת המוגבל העובד קילל אותו ואת העם היהודי.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את הצעיר בעל הצרכים המיוחדים, הגיב להחלטה ואמר כי מדובר בביזיון. "אם זו לא התעללות בחסר ישע אולי כדאי למחוק עבירה זו מספר החוקים. יסודות עבירת ההתעללות הוכחו במיוחד שמדובר במספר אירועים שבהם ביזו פגעו השפילו המוגבל סטרו לו ואף כרכו את גופו בניילון נצמד", אמר בן גביר. לדבריו, "הפרקליטות הוסיפה חטא על פשע כאשר התעלמה הקללות נגד העם היהודי וכל השותפים האחרים שידם הייתה במעל וקיים חומר בעניינם – החלטה מבישה".

יחד עם זאת, הוסיף עו"ד בן גביר כי בימים אלה הוא שוקד יחד עם עו"ד יוסף מזר על תביעת ענק נגד העובד ונגד כל יתר המעורבים.

כאמור, בתגובה לדברים פנה חבר הכנסת משה ארבל מש"ס לנציב תלונות הציבור השופט בדימוס דוד רוזן, כשהוא מתאר בפניו את השתלשלות האירוע על פי כתב האישום, וכן את הנימוקים שבהחלטת הפרקליטות לחזור בה מחומרת ההאשמות.

"ניתן לומר, כי כל אחת מעבירות אלו היו הולמות יותר את נסיבות המעשה, חומרתו הרבה, היסוד העובדתי והנפשי של המעשים הקשים ועושיהם והעובדה כי מדובר בשרשרת אירועי התעללות ולא במקרה יחיד", כתב ארבל.

"אבקשך לפעול לבירור הליך קבלת ההחלטות בפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) במקרה זה. ובעיקר כיצד ומדוע התקבלו ההחלטות שלא לפעול נגד מרבית העובדים שהיו מעורבים במעשים החמורים ולייחס למעורב המרכזי עבירה קלה של תקיפה סתם, ללא נסיבות מחמירות, בניגוד לכל היגיון משפטי או לשכל הישר ובניגוד לעובדות עצמן כפי שנאספו בתיק החקירה ונראו בסרטון הקשה. אודה לעדכוני בדבר ממצאי הבדיקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים