שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בקהילה האתיופית אין כמעט פניות בנושא של חשוכי ילדים
"לא מדברים על כך"
הרב ראובן וובשת הרה"ר לקהילה האתיופית בישראל הגיע ליום עיון במכון דורות, ביחד עם רבני הדור הצעיר של העדה. "קיבלנו כלים חדשים לסיוע לזוגות חשוכי ילדים בקהילה
רבני הקהילה האתיופית
רבני הקהילה האתיופית |

רבה הראשי של יהדות אתיופיה הרב ראובן וובשת, הגיע למכון דורות בבני ברק, ביחד עם רבני הדור הצעיר של העדה כדי לעמוד על צורכי בני הקהילה בנושא פעילות מבורכת של רבנים וקֵייסִים בתחום זוגות חשוכי הילדים. "כינסנו אצלנו בקהילה את הרבנים החשובים הצעירים, שהם עדיין טריים בחומר של הלימוד ההלכתי ויש להם את המרץ לסייע לקהילה".

הרב וובשת מציין כי הסיוע ברבנים מתוך העדה לסיוע לזוגות הוא חשוב מבחינה הלכתית ומנטאלית. "לרבנים יש חשיבות כי לקהילה שלנו יש מנטאליות שבד"כ שומרים הכל בבטן ולפעמים יום אחד הכל יכול להתפרץ. צריכים להכנס למנטאליות שלנו כדי להבין. בקהילה כמעט לא היו פניות בנושא של חשוכי ילדים, כי לא מדברים על כך. צריך שאנחנו בתור הרבנים של הקהילה, נהיה ערים לדברים מהסוג הזה. אנשים משוועים לעזור אבל לא יודעים באיזה דרך לעזור, אנשים לא יפנו לבן אדם שנשוי כמה שנים ויבררו למה אין לו ילדים. לכן חשוב לפרסם את הנושא של מצוות פרו ורבו שמוכרים אפילו 'ספר תורה' בשבילו, וכמובן סיוע הלכתי- ורפואי לזוגות".

הרב וובשת חתם את הסיור במילים חמות לרבני וצוות המכון: "מכון דורות זהו מפעל חשוב שאני מלווה אותו מתחילתו, מכון שמביא חיים לעולם ואמון על כל העניינים הרפואיים וההלכתים החשובים. הרב ציון כהן ואנחנו למעלה משני עשורים מכירים ופועלים יחדיו, דברים גלויים ושאינם גלויים. הרב ציון ובנו הרב איתי ושאר הצוות אתם עושים דבר חשוב דבר נפלא, בניין עם ישראל".

"ומי יתן שבזכות הפעילות החשובה הזו נזכה לקדש שם שמיים ברבים ויכול להיות שגדול הדור, הרועה הנאמן של עם ישראל ואולי משיח צדקנו יצמח כתוצאה מהפעילות הברוכה. היום האזנו רבני הקהילה האתיופית להרצאה מאוד חשובה בה קיבלנו כלים חשובים מאוד, אנחנו מקווים שנוכל להמשיך להיות בקשר עם המקום החשוב הזה שמביא חיים לעולם".

בתום הסיור, הרב ציון כהן רב העיר אור יהודה ובנו הרב איתי כהן ביקשו מרבני העדה להתאסף כדי לברכם בברכת כהנים. "מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל שם נפשו בכפו למען עם ישראל וכאב את השינוי הרוחני שמתחולל בדור. ב"ה שיש רועים צעירים עם מרץ מבורך, והכל בהנהגתו של הגאון רבי ראובן וובשת, הרב הראשי ליהדות אתיופיה, חבר שלי כבר יותר מ-20 שנה, אהבה גדולה ורבה בינינו. אנחנו מברכים אותכם שתאהיבו ותקדשו שם שמיים, וחפץ ה' בידכם יצלח", אמר הגר"צ כהן לרבנים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים