שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » גדולה לגימה שמקרבת את הירידה
דיאטה בתבונה
יש מי שלקחו את הדיאטה כמה צעדים קדימה והכריזו על מיני-צום של ממש, אך זו טעות קריטית במיוחד • הדיאטן של 'קרית הילד' עם טור שחובה קריאה לכל אחד מאיתנו
כוס וודקה, עתיר בקלריות | צילום: Pcholik, שאטרסטוק

הרבה אנשים חושבים לעצמם, הנה נכנסתי עכשיו לחדר כושר לצורך בריאות. אם בשביל ירידה במשקל, או בכדי להעלות את רמת הכושר שלנו. אבל זהו! החיים הטובים הסתיימו. מעכשיו יהיה אסור עלינו בתכלית האיסור להכניס שום דבר לגוף. כל ביס ממיס וכל ארוחה בריחה.

אז נתחיל בכך שבהחלט בשביל לקבל ולראות תוצאות, אנחנו חייבים להתרגל לתזונה בריאה נכונה וטובה. יכול להיות וכנראה גם שבוודאי נצטרך לעשות כמה שינויים במהלך היומיום. אבל! ופה יש אבל גדול – שלא כמקובל לחשוב, עדיין יתאפשר לנו להכניס מדי פעם לשגרה דברים טיפל'ה פחות בריאים.

נכון, עכשיו תשאלו ובצדק כיצד הדבר הגיוני?!

התשובה לכך היא כי בניהול נכון הכל אפשרי. בניהול נכון וחשיבה נכונה לפני מה שאנחנו שותים או אוכלים.

ולצורך הדוגמה ניקח את משה. משה לא יכול לוותר על אלכוהול בסעודת שבת, מצד שני הוא גם מאוד רוצה להמשיך וגם בשבת לשמור על מאזן טוב ובריא ולא לחזור אחורה חלילה. איך עושים את זה? איך פותרים את הפלונטר?

התהליך פשוט מאוד. משה צריך לנהל לעצמו את השתייה באופן שהוא חשיבתי עם שימת לב. משה יבחר מעתה את המשקה לפי סוגו וכמות הקלוריות שיש בו. למשל, משה לא ירצה ללכת על כוסית של וודקה, מכיוון שבלגימת וודקה יש 160 קלוריות. בנוסף לכך, מדובר במשקה שלמאחרים בינינו ייקח 20 שניות לסיים, ולמקצרים 5 שניות. נגיד שמשה שתה חמישה שוטים, ואופס… הוא כבר אוחז ב-800 קלוריות, בזמן קצר יחסית ובהנאה מועטה.

לא זו המטרה – לא צריך להישאר רציניים ועצובים, אפשר לשתות אלכוהול, אך פשוט מאוד במקום לגימת וודקה נעדיף לשתות דווקא את הבירה. מכיוון שבבירה ממוצעת יש 130 קלוריות שזה כבר פחות מהוודקה. בנוסף לחיסכון בקלוריות שיש לנו, נקבל גם את הזמן שייקח לסיים עם שתיית הבירה, לאורך הסעודה או הערב. וכך יצא שיצאנו עם יותר "יתרונות" במקרה הזה.

אותו הדבר לגבי צריכת הפחמימה, שבשונה מאלכוהול שהגוף אינו נזקק עבורו, הפחמימה מסייעת לו משלל סיבות, החל מאנרגיה בסיסית לפעולות שלנו, ועד השפעה לטובה על מצב הרוח (לא פעם נראה אנשים שלקחו את הדיאטה כמה צעדים קדימה מדי, והתנזרו לחלוטין מכל מה שקשור איכשהו לפחמימה. בדרך כלל הם נראים חסרי מצב רוח לחלוטין). ולכן פה וודאי שתמיד נעדיף לקחת את הפחמימה אשר תשביע אותנו ושייקח לנו יותר זמן עד שנסיים לעכל אותה. וכך גם נהנה וגם לא נגרע מהצורך הבסיסי שלנו.

לסיכום: גם במקרה שאתם צריכים ורוצים להוריד ממשקל הגוף, או כשמחליטים לעלות באמת עם הפעילות של הגוף, אין צורך להגזים. עדיין מותר וצריך לתת לגוף מעט להשתחרר. ירידה עם הנאה.

הכותב הוא ישראל וייס, מאמן כושר ותזונה בפנימיית קרית הילד ירושלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים