שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » גמזו מביע חשש מחזרתם ארצה של תלמידי חו"ל
אחרי האישור
הנחיות משרד הבריאות עם תחילת עונת החתונות • האם גמזו יסכל את מתווה חזרתם ארצה של תלמידי חו"ל? הפרויקטור איים בגירוש – והח"כ החרדי ניסה להרגיע אותו
בידוד מחמיר לתלמידי הישיבות מחו"ל | צילום: Alex Eidelman, שאטרסטוק

עד כה נראה כי פרופ' רוני גמזו, הפרויקטור עליו הוטלה האחריות להביא לירידה בתחלואת הנגיף עד כדי מיגורו, מתנהל באופן שקול ומחושב, אינו מתלהם ומפזר הצהרות לכל עבר, אינו נכנע ללחץ הציבורי, אך גם אינו מתעלם ממנו. הרושם הוא כי ההחלטות מתקבלות באופן ענייני, נטול אג'נדות פוליטיות, אלא מתוך ראייה אופקית רחבת היקף.

אלא שהבוקר ראה היה לרגע כי הפרויקטור רומז על כוונות שבעולם ישיבות לא יאהבו אם הן יגיעו לכדי ביצוע. בראיון לתקשורת, לאחר שנדרש לסוגיית תלמידי הישיבות תושבי חו"ל האמורים לשוב ארצה לקראת חודש אלול, הסביר גמזו כי מדובר בהחלטה שהתקבלה עוד לפני כניסתו לתפקיד וכי על פי הידוע לו ישהו התלמידים בבידוד בהתאם להנחיות המחמירות, תוך שהוא מדגיש כי אין מדובר רק בתלמידי ישיבות אלא בכל תלמידי מוסדות ההשכלה הגבוהה.

פרופ' גמזו קרא לראשי המוסדות האמורים לקלוט את התלמידים לשמור על הנהלים. "אני אומר לראשי המוסדות: כל אחד שמגיע ואמור להיות בקפסולה ולא ישמור על הקפסולה, נצטרך לנקוט בצעדים כלפי המוסד ואולי כלפי אותו אחד, אולי גם אפילו גירוש", התריע.

בראיון ל'קול ברמה' הגיב ח"כ פינדרוס לנימת ההסתייגות שנשמעה מדבריו של פרופ' גמזו, וציין כי "מתווה הגעת הבחורים מחו"ל עבר את כל האישורים בשרד הבריאות". לדבריו, "מדובר בתהליך מקצועי ולא פוליטי. ההחלטה כפופה לשר הפנים, לא הייתי מסיק מסקנות מדבריו של פרופ' גמזו".

בתוך כך, הבוקר דווח כי במשרד הבריאות החליטו לקצר עוד את תקופת הבידוד לחולי קורונה מאומתים. על פי ההנחיה המעודכנת, תקופת ההחלמה תילקח בחשבון החל מרגע הדגימה ולא ברגע קבלת התשובה החיובית. הדבר יחסוך יומיים מיותרים בבידוד. עוד נמסר, כי במערכת הבריאות נשקלת האפשרות לקצר עוד את ימי הבידוד למי שנחשף לחולה מאומת.  

מתחתנים? מזל טוב!

הבוקר, עם החזרה לשגרה, בסיום 3 השבועות ותחילת עונת החתונות, פרסמו במטה 'מגן ישראל' (התכנית הלאומית למאבק בקורונה בראשותו של פרופ' רוני גמזו) ריענון של ההנחיות האחרונות, שעודכנו לפני כשלושה שבועות, אשר על פיהן חל איסור לקיים חתונות באולמות שמחה ובגני אירועים. בחתונות המתקיימות בחלל סגור, מותרים להשתתף עד 10 אנשים ובמרחב פתוח עד 20 משתתפים לכל היותר.

בהודעת 'מגן לישראל' נכתב, כי "חולים רבים נדבקו במהלך חתונות, בר-מצוות, בריתות ושבע ברכות – גם למי שהותר לו להשתתף בשמחה חשוב להיזהר על עטיית מסכה, שמירת מרחק והיגיינה. "האווירה המרוממת, המוזיקה השמחה, הסעודה והדינמיקה של האירוע יוצרים מטבע הדברים קירבה בין המשתתפים ולפיכך חשוב להיזהר ולהישמר".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התייחס הבוקר בראיון ל'קול חי' למודל הרמזור של גרוטו, וציין כי המודל מעניק סמכויות לראשי הרשויות לנקוט בצעדים להורדת התחלואה באזורים שונים בעיר, ככל שאזור מסוים סווג כמוקד התפרצות. זה לא סגר, זה סגירת מוסדות חינוך, הגברת מספר הבדיקות ועוד".

על פי 'מודל הרמזור', בערים ירוקות, למשל, כל העסקים יוכלו להיפתח – כולל אולמות האירועים ומערכות החינוך, כאשר הסמכויות בניהול המשבר יורחבו ויועברו לידי הרשויות המקומיות, בליווי פיקוד העורף והמל"ל ומודל הרמזור יאפשר ניהול שונה בכל עיר ועיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים