שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ: "לימוד התורה הוא חשוב, בריאות גם"
צפו
רה"מ החליפי בישיבת הממשלה: "היעדר האכיפה עולה בחיי אדם, בגלל אינטרסים פוליטיים. הממשלה ומשרד החינוך לא מפעילים את הסמכות שקיימת בחוק לסגור ולשלול תקציבים"
תגיות:
בני גנץ | צילום: דוברות

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר היום בפתח ישיבת הממשלה אמר כי "אנחנו נדון היום, ראש הממשלה, שר החינוך על סגירת נתב"ג, אבל במקביל בואו נגיד לעצמנו את האמת: היעדר האכיפה עולה בחיי אדם. חייהם של הרבה מאוד אנשים נפגעים בשל אי אכיפה במקומות שבהם הדבר הזה נדרש בגלל אינטרסים פוליטיים. לצערי הממשלה ומשרד החינוך לא מפעילים את סמכותם לשלול תקציבים ולסגור מוסדות שפותחים בסגר בניגוד להנחיות המדינה. זוהי ממש הפקרות של חיי אדם".

"העלאת הקנסות צריכה לעבור מחר לא רק בקריאה ראשונה, אלא גם בקריאה שנייה ושלישית על מנת להיכנס לתוקף, זה לא מספיק שנעלה אותה, זה חשוב שנעביר אותה. חשוב שהדבר הזה יקרה אחרת. אני קורא למנהיגי הציבור החרדי ולמנהיגי הציבור בכלל- לא ייתכן שיהיו הנחיות מנהיגותיות שונות מהנחיות של ממשלת ישראל. זה ממש חמור, אני גם ביקשתי מהיועמ"ש לממשלה לבחון את ההתנהלות הזו מבחינה משפטית, ומה ניתן לעשות".

"מה שחשוב שנעשה זה לא שנריב אחד עם השני, שנבין שהקורונה היא אתגר משותף לכולם, חייבים להילחם בה ביחד, אף אחד לא סוגר מוסדות חינוך כי רוצים שנסגור מוסדות חינוך, אף אחד לא סוגר מוסדות תורה כי הוא רוצה לסגור מוסדות תורה, ההפך, לימוד התורה הוא דבר חשוב, אבל בריאות חשובה גם כן".

"לכן חייבים להקפיד הקפדה יתרה על הדברים האלה. לא ייתכן ששוטרים צריכים לירות באוויר בבני ברק כשבאים לפזר, שוטר צריך לבוא, לתת הנחיה וזה מספיק. לא צריך יותר מכך. אנחנו צריכים לתת להם את הכוח באמצעות התקנות והחקיקה הנלווית לעניין הזה. המצב כרגע בעיניי הוא מצב חמור מאוד ועלינו כממשלה לפעול על מנת לשנות אותו ולאלתר".

בפתח דבריו אמר גנץ כי "אני רוצה לפתוח בברכות על ההסכם עם מרוקו, אני חושב שזו מדינה שהתרבות שלה מפעמת בלבבות רבים של אזרחי מדינת ישראל שעלו ממנה. אני מברך את המלך מוחמד השישי על מנהיגות אמיצה ועל היכולת לצאת לקראת מה שהוצע לו ע"י הממשל האמריקאי וע"י מדינת ישראל ואני מאוד שמח על כך שהתהליך מתקדם. צריך להמשיך לעבוד עם ממשל ביידן על הרחבתה וביסוסה של הנורמליזציה, ועל עבודה משותפת אל מול האיום האיראני. עבודה משותפת עם הממשל האמריקאי מאוד חשובה לדחיקתו של האיום האיראני".

:אנחנו נציין היום את יום השואה הבינלאומי, כבן לניצולי שואה, כאזרח ישראלי, כיהודי, אני רואה חשיבות רבה מאוד לפעילות שישראל ואומות העולם עושות לציון יום השואה הבינלאומי, ואני מבקש להביע הערכה לשרת התפוצות שמביאה את הנושא הזה לממשלה. אין ספק שגם הנורמליזציה יכולה להשפיע על הקטנת האנטישמיות בעולם, הדבר הזה הוא בהחלט מאוד חשוב, עלינו להיות מחויבים לזיכרון השואה. גם בזיכרון עצמו וגם בעשייה היומיומית שלנו לביצור ביטחונה של מדינת ישראל כביתו הלאומי של העם".

"בישיבת הממשלה נמנה את גונדר קטי פרי לנציבת שירות בתי הסוהר, אני מאוד שמח לאפשר את המינוי הזה, אני לא חוסם אותו משיקולים פוליטיים ובעניין הזה אני מציע שנפעל קדימה על מנת למנות את כל השגרירים שחסרים לישראל בעולם. למעלה מ-30 מדינות שבהן צריכים להיות נציגי מדינת ישראל, שעושים את עבודתם בהמשך למדיניות ממשלת ישראל, אי מינוי שגרירים זו פגיעה באינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל, זו מדיניות שצריכה להיפסק ולאלתר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים