שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » 50 ראשי רשויות: "לייצר תמריצים לצעירים"
הגברת מאמץ החיסונים
בשיחת הזום עם שר הביטחון בני גנץ, שרת הפנים איילת שקד ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס העלו ראשי הרשויות מספר הצעות ליעול והגברת קצב ההתחסנות בקרב האזרחים
גנץ וחיים ביבס בשיחת זום | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ, שרת הפנים איילת שקד ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, קיימו היום מפגש זום עם למעלה מ-50 ראשי רשויות הלוקחים חלק בתוכנית "חוסן לאזרח" ביחד עם הממונה על ההתגוננות במערכת הביטחון משה אדרי, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין וראש רח"ל תא"ל (במיל') יורם לרדו.

במסגרת התוכנית, מקבלת הרשות המקומית אמצעים כגון תקציב פרסום ייעודי, סיוע במערך היסעים, סיוע לוגיסטי, הפעלת מוקד וקיום הפנינגים, לצורך הגברת מאמץ החיסונים בקרב אזרחים שלא קיבלו את מנת החיסון הראשונה. מאז הפעלת התוכנית, נרשמה עליה של 120% בקרב מקבלי החיסון הראשון ביישובים המדוברים.

במפגש העלו ראשי היישובים צרכים שונים שיוכלו לסייע להם, להמשיך ולהגביר את המאמץ לקראת פתיחת שנת הלימודים, בדגש על האוכלוסייה הצעירה, והביעו את הצורך ביצירת תמריצים נוספים לצעירים, תוך המשך ההסברה לאוכלוסייה רבה שחוששת מקבלת החיסון.

בפתח המפגש ביקשו שר הביטחון, שרת הפנים ויו"ר השלטון המקומי, להביע צער על מותו של ח"כ סעיד אלחרומי, שכיהן כראש מועצת שגב שלום ופעל רבות למען היישובים הבדואים בנגב.

שר הביטחון בני גנץ: "רוב האנשים שלא התחסנו אינם סרבני חיסונים אלא אזרחים טובים שצריך להגיע אליהם ולשכנע אותם שזה טוב לבריאותם וטוב לחברה הישראלית כולה. העובדות בשטח מלמדות שעם ההסברה והגישה הנכונה אפשר להביא אנשים להתחסן. אני מודה לשרת הפנים, למרכז השלטון המקומי ולכל ראשי הערים שלוקחים אחריות לאומית ומתגייסים למאמץ".

שרת הפנים איילת שקד: "אנחנו בריכוז מאמץ בהעלאת קצב ההתחסנות וכולנו שותפים. בסופו של יום – חיסונים זה מה שעוצר את המגיפה. כל ראש רשות צריך למפות את הצרכים שלו, למקד מאמץ בבני השישים ומעלה, ולדאוג שכל אזרח יקח אחריות אישית. לקראת פתיחת שנת הלימודים, אני קוראת לכולכם להתחיל לפעול מעכשיו מול מנהלי בתי הספר בכדי להעביר את ערכות הבדיקה להורים ולוודא כבר מעכשיו שהילדים יגיעו מוגנים לבתי הספר".

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר: "אנחנו במאמץ גדול על מנת לעמוד ביעד לפתוח את שנת הלימודים. עשינו את ההתאמות הנדרשות בנושא הבדיקות הסרולוגיות כדי למקד אותן. הגיים צ'יינג'ר יהיה החיסונים בבתי הספר ואנחנו נערכים ביחד עם כלל משרדי הממשלה- החינוך, הבריאות, הפנים והביטחון, כדי להגיע לכך ששנת הלימודים תפתח כסדרה. כולנו צריכים להירתם, כדי להגיע ליעד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים