שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » ג'ק מא הופיע ומניית עליבאבא זינקה ב-10%
במפתיע
ג'ק מא, האיש העשיר בסין הופיע במפתיע זאת לאחר שהעז למתוח ביקורת על המשטר ומאז סוף אוקטובר 'נעלם' ולא נראה בפומבי • מניית עליבאבא מזנקת
ג'ק מא | צילום: Frederic Legrand - COMEO, שאטרסטוק

במשך 3 חודשים נעלם הטייקון ג'ק מא, מייסד עליבאבא ואנט גרופ מהראדר ולא נראה בפומבי מאז הנאום שלו ב-24 באוקטובר בכנס בשנחאי, שבו מתח ביקורת על הרגולטורים הפיננסים והבנקים בסין. היעלמותו העלתה חששות למצבו שכללו ספקולציות שנעלם אולי באופן מכוון לאחר ש'העיר את הדובים משנתם' כשביקר את הממשלה הסינית שכידוע כמי שלא חובבת ביקורת.

גם תמונת הפרופיל שלו הוסרה מעמוד השופטים של Africa's Business Heroes – תחרות בהשתתפות יזמים צעירים, וגמר התוכנית נערך בלעדיו. כמו כן, הוא נעדר גם מסרטוני הפרומו שלה.

בשל הביקורת הישירה כלפי הממשלה הסינית, מאז אותו נאום ביקורתי ב-24 באוקטובר השתנה משמעותית היחס של הממשל בסין לחברות של ג'ק מא. ימים לאחריו זומנו מא ומנהלים אחרים בחברת הפינטק אנט גרופ לפגישה עם הרגולטורים, שהובילה לביטול הנפקת הענק של החברה. הרשויות גם הודיעו על חקירת הגבלים עסקיים נגד חברת המסחר עליבאבא שהקים מא. כל אלו גרמו לירידה חדה במניית עליבאבא בחודשים האחרונים, וחשש גדול אצל המשקיעים.

אך הבוקר ג'ק מא הופיע במפתיע באמצעות וידאו נאום ל-100 מורים כפריים מקומיים. ובעקבות הדיווח נסחרת מניית עליבאבא בהונג קונג בעלייה של כ-10%.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים