שיתוף
תגובות
משפט » רמי גרינברג הרס את בית הכנסת בניגוד לחוק
בית המשפט
שופט המחוזי חייב את עיריית פתח תקווה לשלם 20 אלף ₪ לעמותה המנהלת בית כנסת בעיר, שהעירייה החלה בהריסתו • העירייה מבקשת "לסיים חוקית את שהחלה באופן בלתי חוקי"
עו"ד אסף כהן | צילום: א. לינדן

מכה לראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג: בניגוד להחלטת העירייה להרוס מבנה בית כנסת בכפר גנים ג' בעיר, קבע בית המשפט המחוזי מרכז-לוד כי בית הכנסת חוקי לחלוטין וכי העירייה פעלה שלא כחוק כאשר פעלה להריסתו.

תחילתה של הפרשייה, אי שם בשנות האלפיים המוקדמות, כאשר ראש העיר דאז, יצחק אוחיון ז"ל ומנכ"ל העירייה דאז, דני סוויסה הקצו קרקע למטרת הקמת בית הכנסת, הממוקם ברחוב אויערבאך בשכונת כפר גנים ג' בעיר.

על פי התביעה, המבנה הוקם בחסות העירייה ובמימון משותף של המתפללים, שחלקם התאגדו מספר שנים מאוחר יותר כעמותה בשם 'מרגלית עזרא', כאשר הם השקיעו כספים רבים בשיפוצו ואחזקתו של המבנה לאורך השנים.

אלא שלטענתם, בשנים האחרונות מתנכלת להם העירייה, תוך כוונה לפנותם מתוך מטרה לבנות על שטח בית הכנסת חניון תחבורתי, כאשר לטענת המשטרה המקום ניתן כ'מקום זמני' עד אשר יעברו למקום קבע.

לאחר שהחלה העירייה בפעולות הריסת בית הכנסת, מיהרו המתפללים להגיש לבית המשפט בקשה להוציא צו מניעה להריסתו, כאשר עד הגעת הצו הספיקו קבלני העירייה להרוס חלק מהמבנה. "העירייה נטלה את החוק לידיה ובאקט פלילי ובריוני, החלו קבלני הריסה מטעם העירייה להרוס את המבנה, זאת ללא כל צו שיפוטי או מינהלי ואף ללא כל התראה למבקש או למתפללים האחרים", נכתב בכתב התביעה.

בשיחה עם 'בחזית' טוענים תושבי השכונה, כי משראו אנשי העירייה כי גירסתם אינה מתקבלת על ידי בית המשפט, הם ניסו לטעון לכך שהמבנה מסוכן וחייב הריסה מיידית. מה שלטענתם אינו נכון כלל וכלל – טענה שאף גובתה בחוות דעת של מהנדס.

כאמור, בית המשפט קבע כי לעת עתה אין לעירייה זכות חוקית להרוס את בית הכנסת וכי העירייה פעלה באופן לא חוקי בהריסת חלק מהמבנה. בפסיקתו ציין השופט צבי דותן, כי "עתה מוסיפה העירייה חטא על פשע ומוציאה צו מבנה מסוכן, על מנת לסיים באופן חוקי את שהחלה באופן בלתי חוקי". העירייה חויבה בהוצאות משפט של 20 אלף ₪ והשכנים חויבו גם הם על סך 5 אלף ₪.

עו"ד אסף כהן, המייצג את בית הכנסת, מסר ל'בחזית': "החלטת בית המשפט מדברת בעד עצמה. לא בכדי ניתנה החלטה חריגה ומהדהדת של בית המשפט המחוזי, שקיבל את הטענות שלנו במלואן. בהחלטה נקבעו מסמרות ברורות ונשמעה ביקורת חריפה ונוקבת על העירייה שפעלה בבריונות שלטונית ובניגוד גמור להוראות החוק. תדע כל רשות עירונית והעומד בראשה כי היא כפופה לחוק ולהוראות הדין כמו כל אזרח ולו הקטן ביותר, אנו נפעל במרץ להחזיר עטרה ליושנה ולקיים תפילות ושיעורי תורה לרווחת תושבי השכונה במקום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים