שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דונלד טראמפ מועמד לקבלת פרס נובל לשלום
שינוי תדמית
האם נשיא ארצות הברית יצליח לעשות את הבלתי ייאמן ולקראת סיום הקדנציה הראשונה שלו כנשיא יצליח לתקן את התדמית השלילית שדבקה בו לאורך הקדנציה הראשונה שלו כנשיא?
מרכז נובל לשלום, אוסלו, נורבגיה | צילום: TTstudio, שאטרסטוק

בניגוד להערכות הגוברות, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מצליח ככל הנראה לקראת סיום הקדנציה הראשונה שלו כנשיא, לשנות את התדמית שדבקה בו לאורך שנות כהונתו בבית הלבן ולהצטופף לו ברשימה היוקרתית של נשיאי ארצות הברית לשעבר שזכו בפרס הבינלאומי היוקרתי "פרס נובל לשלום".

זאת, למרות הקדנציה רוויית השערוריות והתסבוכות המשפטיות אליהן נגרר בעל כורחו על ידי הדמוקרטים, שעד לרגע זה טרם השלימו עם ההפסד הצורב של מועמדת המפלגה לנשיאות ב-2016, הגב' הילרי קלינטון, אשת הנשיא לשעבר, על ידי המועמד הפרובוקטיבי והססגוני, איש העסקים האלמוני, נטול כל זיקה פוליטית קודמת, דונלד טראמפ.

מסתמן, שלקראת סוף הקדנציה רוויית השערוריות בהם נקשר שמו, מצליח דונלד טראמפ לשנות את התווית השלילית שדבקה בו ולמצב את עצמו כמדינאי דגול שייזכר בהיסטוריה כמי שפעל ואף הצליח לשנות את העולם למקום שטוב יותר לחיות בו. זאת, באמצעות תיווך מאמצי הפרשת היחסים בין מדינת ישראל למדינות איחוד האמירויות ומדינות ערביות נוספות, שעל פי הדיווחים יכריזו גם הן בקרוב על נרמול היחסים המדיניים שלהן עם ישראל.

'פרס נובל לשלום' מוענק כל שנה לאנשים שפעלו וביטאו תרומה יוצאת דופן בתחום השלום. 'פרס נובל' נקרא על שם אלפרד נובל שבצוואתו משנת 1901 רשם קריטריונים ברורים לקבלת הפרס שמוענק על ידי הפרלמנט באוסלו שם נבנה בנין 'מרכז נובל לשלום'.

נובל, שכחלק ממאמציו לתרום לאנושות יזם את ה'דינמיט' מתוך מחשבה שכחלק מהקדמה באותם ימים הדבר יסייע לפריצות דרך כגון כריית גשרים ומנהרות ובכך להיות שותף לרווחת האנושות, נכנס לדיכאון כאשר הבין שההמצאה שגילה הביא למותם של אנשים רבים בעולם, לאחר שצבאות רבות החלו להשתמש בחומר נפץ כחלק מהשימוש הצבאי.

פרס נובל | צילום: Paramonov Alexander, שאטרסטוק

מה שהביא את נובל להחלטה על הקמת קרן שתעניק פרס לפורצי דרך לשלום היה דיווח שגוי בעיתון צרפתי, שפרסם הודעה על מותו של נובל תחת הכותרת "סוחר המוות מת". נובל, שהכתבה על מותו בעודו בחייו גרמה לו להבין שההיסטוריה תזכור אותו לדיראון עולם, החליט להקדיש את מרבית הונו (94%) לטובת קרן שתעניק מדי שנה פרס כספי באמצעות תשואות הריבית שהיא תניב, לחמישה אנשים פורצי דרך בתחומים הבאים: רפואה, כימיה, פיזיקה, פיזיולוגיה, ספרות ושלום.

הונו של נובל, שלא הותיר צאצאים ונפטר כרווק, מוערך כיום בכ-104 מיליון דולר.

פרס נובל לשלום ניתן מספר פעמים גם בהקשר מאמצי התיווך לשלום ישראלי-פלסטיני וזכו בו עד כה ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, מחליפו שמעון פרס וגם יו"ר הרש"פ דאז יאסר ערפאת. לפני כן זכו בו ראש הממשלה בנחם בגין ואנואר סאדאת על הסכם קעמפ דייויד.

עד כה זכו בפרס שניים מנשיאי ארצות הברית, ג'ימי קרטר על תרומתו למאמצי השלום בין ישראל לפלסטינים וברק אובמה על מאמציו לכינון שלום גלובלי. האם הנשיא טראמפ יעשה את הבלתי ייאמן ושמו ייצרב בתודעה הבינלאומית כדמות חיובית וככזו המהווה מודל לחיקוי? ימים יגידו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים