שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » דיפלומטים אמריקאים גורשו מרוסיה
בתגובה לביידן
בנוסף, הטילה רוסיה סנקציות על שמונה בכירים בממשל האמריקאי • במקביל למתיחות בגבול: רוסיה ואוקראינה מגרשות דיפלומטים • גם צ'כיה מגרשת 18 רוסים
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק ID1974

הקרמלין הודיע גירושם של עשרה דיפלומטים אמריקאים משטחה של רוסיה ועל הכנסה לרשימה שחורה של שמונה בכירים אמריקאים שהכניסה לרוסיה נאסרה עליהם. בין הפקידים האמריקנים שהוכנסו לרשימת הסנקציות של רוסיה: ראש ה-FBI כריסטופר ריי, ראש המודיעין הלאומי אבריל היינס, התובע הכללי מריק גרלנד והשר לביטחון המולדת אלחנדרו מיורקס.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי ארצו תפעל למנוע מארגונים אמריקאים "להתערב בענייניה הפנימיים של רוסיה", אך דאג להבהיר כי ארצו תימנע מלנקוט "צעדים כואבים" נגד חברות מסחריות אמריקניות. לברוב גם הודיעה שלשכתו של הנשיא פוטין המליצה בפני השגריר האמריקאי, ג'ון סליבן, לחזור לוושינגטון להתייעצות. "בזמן כזה של מתיחות, רצוי שהשגרירים ישהו בבירת הבית שלהם להתייעצות עם הבכירים".

לברוב אמר כי רוסיה עדיין בוחנת את הצעת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לקיים פסגה עם עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין. גם דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי רוסיה מוכנה לקיים שיחות בהיקף נרחב, אם ארה"ב תהיה מוכנה לכך. פסקוב אמר שפוטין לא מעוניין בהחרפת היחסים. "שני הנשיאים מחזיקים בדעות דומות, זה דבר חיובי", הוסיף דובר הקרמלין.

בתוך כך, בצעד שצפוי להסלים עוד יותר את המתיחות בין מוסקבה למערב הודיעה צ'כיה כי היא מגרשת משטחה 18 דיפלומטים רוסים, בטענה שמדובר במרגלים ושאנשי מודיעין רוסים היו מעורבים בסדרת פיצוצים שאירעה במחסן תחמושת בצ'כיה בשנת 2014. רוסיה מצדה מיהרה לאיים בתגובה כי גירוש הדיפלומטים פירושו סגירה של שגרירות צ'כיה במוסקבה.

במקביל, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיע לפריז כדי לדון במתיחות עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הצטרפה אליהם בשיחת וידאו. זלנסקי קרא לשיחות שלום עם רוסיה. שתי ספינות קרב רוסיות נצפו היום עושות את דרכן לים השחור, בהמשך לתגבור הנוכחות הימית של רוסיה באזור.

רוסיה הודיעה כי היא תגרש דיפלומט אוקראיני שלטענתה ניסה להשיג מידע מסווג, ומשרד החוץ של רוסיה הקציב לו 72 שעות לעזוב את המדינה, ואוקראינה הודיעה על צעד דומה נגד דיפלומט רוסי המוצב בשטחה. "אנחנו מכחישים לחלוטין את האשמות שהועלו נגד הנציג הקונסולרי", נמסר בהודעת משרד החוץ של אוקראינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים