שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרישה לחקור את נתניהו בחשד לשיבוש הליכי משפט
התנועה לאיכות השלטון
בעקבות הדברים, אשר מעלים חשד לביצוע עבירות, קוראת התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש ולמפכ"ל לפתוח במיידית בחקירת הפגישה
בנימין נתניהו | צילום: mikhail שאטרסטוק

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ולמפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי בבקשה לפתוח בחקירה נגד יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו ומקורבו מר לארי אליסון – המשמש עד תביעה במשפטו – בגין חשד לעבירות של שיבוש הליכי משפט וניסיון הדחה בעדות. זאת לאור הפרסומים לפיהם נתניהו שוהה זה מספר שבועות בחופשה באי אשר נמצא בבעלות אליסון ואף נפגש איתו.

התנועה הזכירה במכתבה כי בעבר ח"כ נתניהו כבר הודה כי קיים מספר שיחות עם עד תביעה אחר ומרכזי במשפטו – מר ארנון מילצ'ן, וזאת בזמן שלפי פרסומים בין מילצ'ן לאליסון היה קשר, לרבות אף בקשה של אליסון ממילצ'ן לשחרר מייצוג את סנגורו עו"ד בעז בן צור, כדי שיוכל להתמנות לסנגורו של נתניהו.

"אם כן, ידוע לנו כעת, כי יכול וקיים קשר מרובע בין נאשם, סנגורו ושני עדי תביעה שונים וקריטיים במשפט", נכתב בפניית התנועה לאיכות השלטון. "לכן, כאשר משפטו הפלילי של ח"כ נתניהו מצוי כעת בשלב ההוכחות – ולפני שלב העדות של מר אליסון ומר מילצ'ן – הפגישה היזומה בין נתניהו למר אליסון עלולה לעלות לכדי עבירות של ניסיון לשיבוש מהלכי משפט והדחה בעדות".

"חוק העונשין קובע איסור פלילי על הדחה בעדות. כלומר, קיים איסור פלילי על אדם, ובוודאי על נאשם בפלילים, לנסות להניע עד לחזור בו מן העדות או מההודעה שמסר למשטרה. איסור זה חל ביתר שאת גם בענייננו כאשר מדובר בפגישה יזומה של נאשם עם עד תביעה, ובוודאי עד שלפי פרסומים הוא בעל השפעה על עד תביעה אחר ומרכזי במשפט".

בעקבות הדברים, אשר מעלים חשד לביצוע עבירות, קוראת התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש ולמפכ"ל לפתוח במיידית בחקירת הפגישה.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. ואני שואל, האם יש חוק או תקנה שביבי לא עבר בתוך כך שהוא מצפצף על כל מה שאדם מן הישוב לא היה מעז לעשות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים