שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » האב השכול עם המילים של הילד לפני האסון
מְנוּחָה לְחַיֵּי הָעוֹלָמִים
ספר המשניות בו למד הילד יהושע אנגלרד ז"ל הוחזר ממירון לירושלים, ובמהלך ניחום האבלים סיפור האבא את הסיפור המצמרר
האב השכול מציג בפני כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא את ספר המשניות בו למד בנו יהושע ז"ל | צילום: באדיבות המצלם

הילד יהושע אנגלרד ז"ל (בן ה-12) שנהרג ב'אסון המדרגות במירון' יחד עם אחיו הבחור משה נתן נטע ז"ל (בן ה-14) – סיים בי"ז אייר, יום לפני ל"ג בעומר, את מסכת תמיד בשישה סדרי משנה, שמסתיימת במילים: "מִזְמוֹר שִׁיר לֶעָתִיד לָבֹא, לְיוֹם שֶׁכֻּלּוֹ שַׁבָּת 'מְנוּחָה לְחַיֵּי הָעוֹלָמִים'".

הילד יהושע ז"ל הצטרף בחודש תשרי האחרון לסדר לימוד שישיה סדרי משנה, שמחולק לפי ימים, במסגרתו מסיימים כל שנה את כל המשניות. הוא רצה לסיים את ששת סדרי המשנה לקראת הבר מצווה שלו שהיה אמור להתקיים בעוד מספר חודשים.

אחד ממכריו של יהושע ז"ל סיפר בשיחה ל'בחזית' כי "יום לפני ל"ג בעומר בו קיפד את חייו, הוא סיים את את מסכת תמיד. המשפחה תכננה לחגוג את השבת האחרונה בצפת, ולכן יהושע לקח עמו את ספר המשניות, כדי שיוכל להתמיד בלימוד המשניות גם בימים העמוסים הללו. למרבה הצער, הספר נשאר יתום – בעליו עלה בסערה השמימה, שעות ספורות לאחר שסיים את המסכת עם המילים 'מנוחה לחיי העולמים'".

אביהם של ההרוגים לקח את הספר הביתה, ובמהלך ימי ה'שבעה' בהם עלו המוני בית ישראל, ובראשם גדולי ומאורי הדור, לנחם את האבא השכול – הוא מציג את הספר בפני המנחמים ומתנחם בעצמו עם הקורבנות הקדושים שהוא העניק לה'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים