שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » האביזרים הביתיים מחליפים את מכוני הכושר
אפקט קורונה
עוד ועוד מכוני כושר מדווחים על ירידה במספר המנויים, בעוד חברות המשווקות אביזרי כושר מדווחות על עומסי הזמנות חריגים • וגם: המחקר שעשוי להרגיע את המתאמנים
חיטוי מכון כושר מהנגיף קורונה | צילום: sutulastock, שאטרסטוק

אחרי השפל בא הגאות, ולהיפך. כך גם כל משבר מייצר תחתיו הזדמנות, אלא שלעיתים צריך להיות די ערני על מנת לזהות אותה מבעוד מועד כדי שחלילה לא תתפספס.

מסתבר כי אחד הענפים שעבורם מדובר בהזדמנות שספק אם תחזור, הוא ענף 'ציוד הכושר'.

אנשים רבים השוהים בביתם בבידוד, או אנשים בגיל השלישי הנמצאים ברמת סיכון גבוהה וחוששים לצאת מביתם כבשגרה, מתעניינים בחודשים האחרונים יותר ויותר ברכישת אביזרי כושר לשימוש ביתי.

מתברר עוד, כי העלייה האחרונה בהתעניינות ורכישה של מתקני כושר, מקבילה לירידה הדרמטית שנרשמה בחודשים האחרונים על ידי המנויים בחדרי הכושר.

כך לדוגמה, דיווחה רשת ספייס כי שיעור המנויים הרשומים הינו כ-73% מכמות המנויים הרשומים לפני סגירת המועדונים, כלומר כ-364,000 איש שהיו מנויים בעבר אינם מנויים כעת. גם רשת גרייט שייפ דיווחה על ירידה שלילית במספר המנויים עם 60%-65% לקוחות אשר חזרו לפעילות. בנוסף, מציינים ברשת שרוב רובם של המנויים שייך לאוכלוסיית הגיל השלישי, אשר כרגע רובם הקפיאו את המינוי שלהם.

במקביל, מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת נורבגיה ופורסם בניו יורק טיימס מגלה, כי הסיכוי להידבקות בקורונה על ידי מי ששומרים על כללי ההיגיינה והריחוק הנדרשים, נמוך משמעותית במהלך אימונים בחדר הכושר.

המחקר, בו השתתפו גם אנשי המכון למחקר ביולוגי הנורבגי לבריאות הציבור באוסלו, והמחלקה לאימונולוגיה בביה"ח האוניברסיטאי במדינה, נערך בחודש שעבר, כאשר אוסלו הייתה תחת סגר בשל התפשטות הנגיף. במסגרת המחקר שנמשך 3 שבועות נבדקו 3,764 אזרחים בגילאי 18-64, 1,929 נשים ו-1,835 גברים.

על פי הדיווח, המשתתפים חולקו לשתי קבוצות: קבוצת מחקר וקבוצת ביקורת שמשתתפיה העידו כי הם אינם נוהגים לפקוד את חדרי ומועדוני הכושר. קבוצת המחקר נשלחה לאימונים בחמישה מועדוני כושר שונים ברחבי נורבגיה שנפתחו במיוחד. כ-82% התאמנו לפחות פעם אחת, וכ-38% התאמנו מעל 6 פעמים, תוך שמירה מרבית על כללי ההיגיינה.

מבין 3,764 הנבדקים, רק אחד נמצא חיובי לנגיף הקורונה. ניתוח תוצאות המחקר העלה כי הלה, לא ביקר במועדון כושר אף לא פעם אחת לאורך המחקר. ההערכה הייתה כי נדבק במקום עבודתו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים