שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » האדמו"רים שיצביעו ו'החוצניקים' שחתמו
רָאשֵׁי אַלְפֵי יִשְׂרָאֵל
'בחזית' בסקירה על הדריכות בבתי גדו"י לקראת המערכה: השליח של הרבי מגור אל האדמו"ר מסאדיגורה, סיבת ההצבעה של הרבי מבעלזא ואבד"ק ויז'ניץ שדחה את נסיעתו

היה זה לפני כשבועיים, כשכ"ק מרן האדמו"ר מגור פנה באמצעות שליח אל כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה, לצירופו להרכב מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, במקום אביו בעל העטרת ישראל זי"ע, שנסתלק לגנזי מרומים לפני כחצי שנה. האדמו"ר הצעיר ביקש לסרב להזמנה המכובדת, כאשר ברוב ענוותנותו טרם רצה לדון בנושאים העומדים ברומו של עולם יחד עם מנהיגי ישראל אשר הכריעו כבר בסוגיות הדרמטיות של המגזר בצמתים מורכבים רבים וברבות לא מעט שנים על כס ההנהגה. אבל לבקשת הרבי מגור, האדמו"ר מסאדיגורה נענה לצרף את חתימתו לצד שורת החתימות של גדולי ישראל במכתבי 'קול קורא'.

העובדה הזאת, וכך גם אילוצי התקופה של מרנן האדמו"רים מבעלזא, מסלונים וביאלה, הביאו לכך שישיבת ה'מועצת' שנערכה בשבוע שחלף באולמי 'בית מלכה' של בעלזא בירושלים – הייתה שונה מהרגיל. לראשונה במהלך השנים האחרונות מאז חידוש המועצת בשנת תשע"ב, ה'מועצת החסידית' התכנסה בהרכב כ"כ מצומצם, כאשר שישה אדמו"רים בלבד נטלו בה חלק; מרנן האדמו"רים לבית גור, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, סערט ויז'ניץ ומודז'יץ.

בתקופה הזאת ניכרת עוצמת השפעתם האדירה של האדמו"רים שליט"א, כאשר בעקבות אי קיום עצרת בראשות האדמו"רים ולנוכח ישיבת ה'מועצת' המצומצמת – ברחוב החרדי שוררת אדישות ושאננות גדולה. מה שמביא את מנהלי הקמפיין של אגודת ישראל לצאת במסע דרבון אדיר ועוצמתי כדי לעורר את הציבור ולהוכיח כי גם הפעם, גדולי ישראל נחושים לחזק את המפלגות החרדיות מול האיומים וההסתה של שונאי הדת מבית ומבחוץ.

ההיסטוריה בבעלזא תשוחזר?

'בחזית' בדק היכן ומתי מרן האדמו"ר מגור מתכוון להצביע. כתובת המגורים של הרבי היא בבני ברק, ובדרך כלל הרבי אכן נוסע עד לבני ברק, אך השנה צפוי האדמו"ר להצביע בעיר מגוריו כיום – ירושלים, ב'קלפי נכים', שסמוך לביתו.

יממה לאחר החשש בבעלזא כי הרבי לא ייצא להצביע הפעם, נודע ל'בחזית' על אופטימיות גדולה בבית הרבי על יציאה אפשרית להצבעה. "התנאים השתנו מאתמול, ומקווים מאוד כי מרן האדמו"ר שליט"א כן ייצא להצביע מחר", נאמר לנו.

מרן האדמו"ר ויזניץ מצביע

יצוין כי במהלך עשרות שנים האדמו"ר נהג כמנהג דודו, הרה"ק מרן המהר"א מבעלזא זי"ע, ואף פעם לא יצא בעצמו להצביע. בסוד קדושים מי יעמוד. אך במערכות הבחירות האחרונות נכנס ח"כ ישראל אייכלר למעון הקודש ושטח בפני רבו את גודל הסכנה העומדת בפתח עם התחזקותן של מפלגות השיסוי, ולתדהמת החסידים, הרבי יצא לראשונה להצביע בקלפי, מה שגרם להתעוררות בקרב אלפי בני המגזר לצאת ולהצביע למפלגת יהדות התורה.

"מצווה הראשונה אחרי תפילת שחרית"

מרן האדמו"ר מויז'ניץ צפוי לצאת מיד אחרי התפילה לקיים את מצוות ההצבעה, כאשר בבית הרבי הגדירו את ההצבעה המיידית כ"מצווה הראשונה אחרי תפילת שחרית".

מרן האדמו"ר מויז'ניץ הוא זה שהתייצב בחזית המערכה ובשבועות האחרונים הוא משמיע קול זעקה לקראת המערכה הגורלית. בסעודה שלישית האחרונה הורה הרבי כי "מי שרבו אוסר להצביע בבחירות לכנסת – שלא יצביע, אבל יכול להשפיע על אחרים להצביע".

במהלך דבריו חוצבי הלהבות בסעודה שלישית הפתיע הרבי, ואמר כי ביום הבחירות הוא יקדים ויפעל למען הגדלת הכוח החרדי בכנסת ע"י פעיליות שונות בשטח. הרבי הצהיר והדגיש שוב: "הקנאים האמיתיים – זה ציבור 'אגודת ישראל' הנלחם מלחמת אש קודש".

דברי מרן האדמו"ר גרמו להד ציבורי נרחב בקרב החברה החרדית בכלל ואצל חסידי ויז'ניץ בפרט, ותוך זמן קצר הודיעו בחסידות‏ כי "לאור דברי מרן האדמו"ר בסעודה שלישית – המטה המרכזי של החסידות יהיה בבית האדמו"ר שליט"א, ברחוב אהבת שלום 13, ששימש גם כמעונם של האדמורי"ם בעל ה'אמרי חיים' ושל בעל ה'ישועות משה' זי"ע".

מאוחר יותר התברר כי גם בנו הגדול של הרבי, הגה"צ אבדק"ק ויזניץ שליט"א דחה את מועד שובו למעונו בארה"ב שתוכנן ליום ראשון בערב, ליום שלישי בבוקר, כדאי לזכות לקיים רצון אביו, ולצאת להצביע בעבור מפלגת יהדות התורה.

מרן האדמו"ר מסערט ויז'ניץ, אשר גם חבר במועצת גדולי הדור, מסר לחסידיו, בהרכזה שפורסמה בכלל ריכוזי החסידות שברחבי הארץ, כי "צריך לפעול ולהפעיל למען רשימת יהודות התורה שסימנה ג'". גם האדמו"ר מסערט ויז'ניץ צפוי לצאת להצביע כבר בשעות הבוקר המוקדמות.

האדמו"רים החוצניקים

מרן האדמו"ר מצאנז אשר חבר במועצת גדולי התורה, אינו זכאי להצביע בגלל היות הרבי אזרח אמריקאי, אבל הרבי מצרף את חתימתו ל'קול קורא' למען ההצבעה ליהדות התורה ואף נוהג לשאת דברים בעניין. ארבעת בניו של הרבי הם אלה שמקיימים את המצווה ביום הבחירות ומהווים דוגמה לאלפי משפחות החסידות.

מרן האדמו"ר מבעלזא | צילום: א.מ.ש.

גם מרן האדמו"ר מבאיאן הוא אזרח ארה"ב ואינו ראשי להצביע, אך כנהוג בצאנז – כך גם בבאיאן. מרן האדמו"ר פועל בקרב חסידיו להגדיל את הכוח החרדי בכנסת, נוטל חלק פעיל בישיבות ה'מועצת' וחותם על מכתבי ה'קול קורא' על חובת ההצבעה למפלגת יהדות התורה.

כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה ימריא היום לאנטוורפן שבבלגיה ולא יהיה בישראל ביום הבחירות. יצוין כי הרבי אינו זכאי להצביע עקב היותו בעל אזרחות בריטית.

הצטרפו ועקבו אחר

10 תגובות

  1. כאשר רואים שאותו אחד מגיב כל כך הרבה פעמים, זה לא מוכיח….
    וכאברך ליטאי אסיים במשפט – חכמים הזהרו בדבריכם. ובפרט בכבוד חכמים.

  2. אני לא הבן של האדמו"ר מש"י מסדיגורה ירושלים ואין לי שום קשר לחסידות סדיגורה.
    אני פשוט יודע מקרוב בוודאות שהאדמו"ר מסדיגורא המרכזי מבני ברק רצה ורוצה להצטרף למועצת גדו"י, ואף שלח את הגבאים לפעול בעניין, לאחר שהם קיבלו תשובה שלילית, כנראה יצא החלטה להמציא סיפור כאילו האדמו"ר מגור שלח שליח לבקש ופשוט האדמו"ר "עניו" סירב,
    אתם מתבקשים ללכת לברר ולהפסיק להאמין לשקרים.
    תבררו אצל המזכיר של המועצת כמה לחצים הופעלו עליו ע"י הגבאים מסדיגורה,
    שתיגשו לברר בגור האם האדמו"ר שלח שליח הם פשוט יצחקו עליכם שאתם מאמינים לזה ,
    שתבררו בסדיגורה מי השליח הם יתבלבלו כי את זה הם עדיין לא המציאו.
    לכו לברר

  3. אני ממש לא בן של מש"י,
    אני פשוט אחד שיודע בדיוק כמה האדמו"ר מסאדיגורא רוצה להכנס למועצת ואף שלח את הגבאים שלו שידברו עם מזכיר המועצת, וניסו בכל דרך אפשרית, וכשראו שלא הצליחו החליטו להמציא סיפור ענווה.
    ומה שכתבתי זה נתונים שאפשר לברר ולגלות שזה האמת.
    רק תגשו לברר בגור מי זה השליח, פשוט יצחקו עליכם שקניתם את הסיפור,

  4. כנראה שהשתיים הנ"ל (אולי אותו בן אדם עם שתי שמות) הוא בן של האדמו"ר סדיגורא של ירושלים.

  5. רק חסידות יחצני"ת כמו סדיגורה יכולים להמציא כזה שקר,
    מי בדיוק היה השליח של הרבי גור? מה שמו?
    זה שקר גס,
    אני המום מהאומץ של השקר בפרט אחרי שכל הגבאים של האדמו"ר מסדיגורה והעסקנים של סדיגורה עובדים ללא הפסקה לצרפו.
    אבל אומר את האמת צריכים ללמוד מהם יחצנו"ת .

  6. סדיגורא עובדים קשה כבר כמה חודשים שיכניסו את הרבי שלהם בכל דרך אפשרית והם סורבו.
    ברגע שהרבי מסדיגורה יקבל תשובה חיובית שהוא יכול להצטרף למועצת, הוא יכנס ועוד איך יכנס, עם כל הענווה הוא יכנס.

  7. מצחיק אותי שסדיגורה כל כך מהר מצליחים לעבוד עליכם.
    או שהעורך חסיד סדיגורה

  8. אני כותב את זה בידיעה מוחלטת לא היה ולא נברא שקר של סדיגורה, הם פועלים כל הזמן לשכנע שיכניסו אותו למועצת, עקב כך שבקשתם סורבה החליטו להמציא שקר. גם נושא החתימות שקר מוחלט לאחר כל הלחצים שהם הפעילו לצירופו החליט המזכיר שלפחות בחתימות יצרפו אותו.
    כל אחד שעם קצת שכל מבין שכך היה פני הדברים. אפשר לבדוק

  9. זה שקר מוחלט האדמו"ר מגור לא שלח שליח ההיפך האדמו"ר מסאדיגורה שלח שליחים למזכיר המועצת הרב וולצר שיצרפו אותו כממשיך של אביו. אפשר לברר ולגלות את האמת. סדיגורה שראו שלט הולך להם החליטו להוציא שקר גס.

  10. שליח של האדמו"ר מגור לא היה ולא נברא זה ספין ושקר מוחלט מבית סדיגורא, אני כותב את זה בידיעה.
    יחצנו"ת סדיגוראית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים