שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » האם קצין משטרה סיכן את חייו בניגוד לנהלים?
בדיקת 'בחזית'
קצין שהגיע למקרה של פריצה הבחין בפורץ כשהוא מטפס לגדר בגובה מספר מטרים. הקצין קפץ לעברו ונאחז ברגליו של הפורץ ושניהם נפלו ארצה • המשטרה: "הקצין פעל בנחישות"
פורץ, אילוסטרציה | צילום: r.classen, שאטרסטוק

אתמול לקראת השעה 4 לפנות בוקר הוזנקו כוחות המשטרה בירושלים למקרה של חשוד שפרץ לבית מגורים ונמלט דרך המרפסת. השוטרים שהגיעו למקום החלו לסרוק את השטח במטרה לתפוס את הפורץ. במהלך הסריקות הבחין הקצין שפיקד על האירוע כי החשוד מטפס על גדר סמוכה ומנסה להימלט.

הקצין טיפס אחרי החשוד ובגובה מטרים ספורים הצליח לאחוז ברגלו של החשוד תוך שזה בועט בפניו של הקצין עד שהאחרון נפל לקרקע. הקצין התעשת מיד וטיפס בשנית בעקבות החשוד, אחז בו בשנית ונתלה על רגלו והשניים נפלו מטה. אז השתלט הקצין על החשוד בסיוע בעל הבית עד ששוטרים נוספים חברו למפקדם והשלימו את הליך המעצר.

עוד בנושא:

בחיפוש ברשותו של החשוד נתפס רכוש גנוב וכסף רב שבהמשך אף זוהה על ידי דיירי הבית שאליו פרץ. בתוך כך, בשעות הבוקר התקבל דיווח נוסף על התפרצות נוספת שהייתה במהלך הלילה לבית בקרבת מקום, ממנו נגנב תיק שהכיל תכשיטים וכסף אותם זיהו כאמור המתלוננים כחלק מהרכוש שנתפס ברשות החשוד. החשוד, פלסטיני בשנות ה-40 לחייו, שוהה בלתי חוקי תושב אידנא שבנפת חברון, נלקח לחקירה במשטרה ואתמול הוארך מעצרו.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, שיבח את פעילות הקצין והשוטרים שהגיעו למקום במהירות, חתרו למגע והפגינו נחישות שהובילה למעצר הפורץ והחזרת הרכוש שנגנב.

קצין יחידת הסיור של תחנת מוריה שתפס את הפורץ, פקד גיא טל, אמר לאחר האירוע: "עם קבלת הדיווח, הגענו למקום במהירות וערכנו סריקות אחר החשוד. מיד כשהבחנתי בו מנסה לחמוק תוך טיפוס על הגדר, לא חשבתי פעמיים וטיפסתי במהירות אחריו על מנת להביא למעצרו ולמנוע את בריחתו. מבחינתי העובדה שהחזרנו לבעלי הדירות שנפרצו את הרכוש שנגנב מהם שווה את הסיכון והמאמץ שהביא לתפיסת הפורץ".

מהפרטים הנ"ל, שפורסמו בהודעת דוברות המשטרה, עולה כי הקצין סיכן את חייו למרות שלא נשקפה סכנה מצד הפורץ וכן סיכן את חייו של הפורץ בכך שנאחז ברגלו בגובה כמה מטרים – ולמרות זאת הקצין אף קיבל שבחים ממ"ז ירושלים.

פנינו לדוברות המשטרה וביקשנו הבהרות, האם הקצין פעל כראוי בעת שסיכן את חייו ואת חיי הפורץ? האם כך דורשת המשטרה מהשוטרים לפעול בשעה שלא נשקפה סכנה מצד החשוד? והאם חודדו נהלים במשטרה בהתקלות במקרים מהסוג הזה?

ממשטרת ישראל נמסר ל'בחזית': "הקצין פעל במקום עם שוטרים בנחישות ובאומץ לב למעצר פורץ על חם, והוא ראוי לכל הוקרה וההערכה על פועלו. תפקיד המשטרה הוא, בין היתר, ללכוד פושעים ולהביאם לדין וכך היה. מעבר לעובדה שהפעילות המשטרתית הובילה להשבת הרכוש לבעליו, הרי שלא מן הנמנע כי מעצרו ימנע מקרי פשיעה נוספים מצד חשוד זה בעתיד הקרוב".

"למען הסר ספק, עבודת השיטור אינה עבודה משרדית וכרוכה לעיתים בסיכון אישי לצורך שמירה על שלום הציבור, בטחונו ורכושו. אנו מצרים על הסתכלות מעוותת לחלוטין על פעילות משטרתית מוצלחת, חשובה, נחושה ומקצועית, שראוי לכל שבח, פעילות שהיא מודל לחיקוי".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. חבל רק שנתתם כותרת מפוצצת לכתבה מטופשת, נראה יותר מתאים לחדשות פורים וכדו'.
    במקום לעודד את הקצין האמיץ.
    בושה של כתבה.

  2. שוטר ראוי לשבח ונאמר באופן ברור זה בדיוק מה שמוטל על השוטר במקרה המדובר.
    מערכת בחזית שאלה שאלה מטופשת לחלוטין את דוברות המשטרה . אני רואה זאת עד כדי לעג ואפילו חילול ה למי שעושה עבודתו כשורה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים