שיתוף
תגובות
דעות » שבירת השיאים בבורסה מסכנת את ההשקעה?
מהון להון
זו ההתלבטות המרכזית של כל משקיע חדש, אך מי שלא יודע להכריע בדרך כלל גם לא נדרש לכך… כי הוא בדרך כלל נשאר בחוץ • דניאל שבקס בטור מקצועי
תגיות:
דניאל שבקס | צילום: באדיבות המצלם

לאחרונה יצא לי לשוחח עם לא מעט משקיעים אשר חשפו בפני שהם חוששים להיכנס לשוק ברמות המחירים הנוכחיות.  

הזינוק המהיר במחירי הנכסים הפיננסיים מאז פרוץ משבר הקורונה במרץ 2020, שמהווה המשך לעליות בשנת 2019, יצר מצב שברוב המדדים המובילים בעולם אנחנו בשיא כל הזמנים ולכן אותם משקיעים חוששים מכך שעכשיו זה לא הזמן הנכון להיכנס לשוק. לשיטתם, ייתכן שהפתרון הוא להמשיך לשבת על הגדר ולהמתין למשבר הבא.

אין ספק שלמועד הכניסה לשוק ישנה משמעות גדולה. תזמון נכון, משפיע בצורה דרמטית על התשואה שתשיגו על ההשקעה. כמשקיעים, אנו רוצים להמתין למשבר הבא וזו מהסיבה הפשוטה שאנו מעוניינים לקנות בזול ולמכור ביוקר, וכך לייצר לנו רווח. בזמן משבר המניות יהיו זולות יותר, וכך הרווח העתידי בזמן שנמכור אותם יהיה גבוה יותר.

אם כך הדברים, התשובה פשוטה – יש להמתין למשבר הבא. אלא שישנה בעיה עם ההחלטה הזו, מכיוון שלא ניתן לתזמן את השוק. אין אפשרות לדעת מתי יבוא המשבר הבא. השוק יכול להמשיך בעליות גם עוד חודש או שנה, ואפילו יותר. מצד שני, יתכן שכבר מחר השוק ישנה כיוון ותתחיל מפולת.

יש לזכור שרוב אלו שחוששים שהשוק גבוה מידי יחששו גם כשהשוק ירד… – ואין ספק שמשבר יגיע והוא ירד.

ההיסטוריה מלמדת אותנו שרוב המשקיעים שיושבים על הגדר, ברגע שיראו ירידות לדוגמה של 25%-30%, יחששו להיכנס לשוק מהסיבה ההפוכה שאולי זו לא התחתית ויש המשך לירידות.

העובדה שהמדדים נמצאים כיום בשיא של כל הזמנים אינה אומרת שהמפולת בהכרח בפתח, הרי "שיאים נועדו בשביל לשבור אותם", ובאמת פעם אחר פעם נשבר שיא חדש בשוקי ההון.

ברור שאחד הדברים הקשים ביותר לראות הוא כיצד החסכונות שלנו נחתכים בעשרות אחוזים, אולם כשטווח ההשקעה ארוך, קל יותר להתמודד עם הירידות, שכן הטווח הארוך מבטיח שלשוק תהיינה הזדמנויות רבות להתאושש מהירידות ולתקן כלפי מעלה.

במידה והכספים צפויים לשמש אתכם בחמש השנים הקרובות, עליכם להימנע מלהשקיע אותם באפיק המנייתי. אבל במידה וטווח ההשקעה ארוך יותר, ניתן ואף חשוב לשלב מניות בהשקעה, כמובן במידה ולא תנסו לתזמן את השוק אלא תחזיקו בהשקעה לאורך זמן.

הזמן הוא גורם קריטי בהשגת התשואה ומשקיעים שיושבים על הגדר במטרה למצוא נקודת כניסה טובה יותר מאבדים זמן וממילא מאבדים גם תשואה. כל יום שבו אתם יושבים על הגדר ואינכם משקיעים את כספכם  הוא יום אחד פחות לכסף שלכם לעבוד בשבילכם ולייצר לכם רווחים. כשטווח ההשקעה שלכם ארוך, אתם חייבים להיות בשוק ולא לחשוש שמא השוק יקר מדי.

תקבעו לעצמכם מטרות ויעדים, פעלו על פיהם ואל תסטו מהדרך, בין בעליות ובין בירידות. פזרו את סכום ההשקעה על פני מגוון מוצרי ואפיקי השקעה. השקעה מפוזרת תקטין את התנודתיות ובסופו של דבר תמקסם את התשואה.

דניאל שבקס הוא מנהל החטיבה הפיננסית ב’הירשוביץ פתרונות’. אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים