שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » האתגרים והסיכונים של ממשלת האחדות
הישרדות 2020
שאלת הישרדותה של ממשלת האחדות מדירה שינה מעיניהם של רבים בפוליטיקה, שכל יום שחולף אינם יודעים מה יילד יום המחר ועל אלו אתגרים ייאלצו הצדדים לגשר הפעם
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

השבוע היה זה בג"ץ שפעמיים עבד בשירות נתניהו. ראשית עם ההחלטה הדרמטית על ביטול 'חוק ההסדרה', ובשנית, עם הכרטיס האדום שלכאורה הנפיק נגד ליבת ההסכם הקואליציוני 'החליפי', כשהוא מצהיר על כך שהרכב מיוחד של שופטים ידון בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד  הקוניוקטורה המשפטית שהגתה את עולם המושגים החדש בפוליטיקה, "ראש הממשלה החליפי".

חוק ההסדרה

עבור מפלגת 'ימינה' הייתה זו הזדמנות שספק אם תחזור כאשר בג"ץ העניק לה את ההזדמנות לאתגר מימין את ממשלת נתניהו. במפלגה מיהרו להגיב על הפסיקה ואמרו, "הגשנו כבר את חוק פסקת ההתגברות. מי שלא יתמוך כעת, יאבד את זכותו להתלונן על תחלואי מערכת המשפט".

בליכוד מנגד, מיהרו להגיש את 'חוק ההסדרה' מחדש בכפוף לשינויים שהוכנסו בהתאם ברוח דעת המיעוט שכתב השופט סולברג.

ב'כחול לבן', שמבחינתם פסיקת בג"ץ מהווה ההזדמנות להוכיח לקהל המצביעים שנותר על הגדר את החיוניות שבהצטרפותם לממשלה, הבהירו כי לא יתנו יד לחקיקה נוספת העוסקת ב'הסדרה', העלולה לפגוע בבג"ץ. 

ה'חליפי'

בג"ץ הודיע השבוע כי בהמשך לעתירה שהוגשה נגד הקוניוקטורה שהתוותה את ממשלת האחדות באמצעות הקמת 'ראש הממשלה החליפי', הרי שהרכב מורחב ידון בעתירה.

כזכור, במסגרת ההסכם הקואליציוני הוחלט על דעת הצדדים, כי התערבות בג"ץ בחקיקת 'החליפי' תביא לפיזור הכנסת והליכה לבחירות חדשות.

בליכוד מיהרו לשגר הודעה לבג"ץ ולפיו התערבות בהסכם בין הליכוד וכחול לבן שנבנתה בעמל וביזע בסיוע ובהכוונה צמודים של משפטנים מהשורה הראשונה, יגרור את המדינה לסבב בחירות נוסף ומיותר. בליכוד דרשו מבג"ץ להכריע בענין במהירות האפשרית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים