שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » הביטקוין צנח בחדות אל מתחת 47 אלף דולר
צניחה חופשית
לאחר שעלה בשנה האחרונה מאות אחוזים, הביטקוין חוטף מכה וצונח מטה אל מתחת למחיר של 47 אלף דולר – הירידה נובעת מהודעת אילון מאסק והערכות שליליות
הביטקוין בצניחה | צילום: AlekseyIvanov, שאטרסטוק

לאחר שכבר הגיע לשיא כל הזמנים של 58 אלף דולר, הביטקוין מנפץ את האשליה וצולל בחדות אל מתחת ה-47 אלף דולר, ומראה לאנליסטים ולמשקיעים כי המטבע הדיגיטלי עדיין לא מספיק יציב למרות העלייה בביקושים מצד המשקיעים המוסדיים ועדיין חייבים לנקוט ב'כבדהו חשדהו' ולהיזהר בהשקעות בו.

בימים האחרונים שבר הביטקוין שיאים ושלשום הגיע לרמה גבוהה מ-58 אלף דולר, זאת ברקע הבעת אמון של חברות גדולות במשק. כזכור, מוקדם יותר החודש חשפה טסלה כי רכשה ביטקוין בשווי 1.5 מיליארד דולר. תומכי הביטקוין טוענים כי הוא משמש כגידור לסיכונים כמו אינפלציה גבוהה יותר וכי מטבעות דיגיטליים צפויים למשוך עוד משקיעים מוסדיים.

גם ענקית האשראי מאסטרקארד והבנק הוותיק בארה"ב, בנק אוף ניו יורק מלון (BNY Mellon) הודיעו על כך שישלבו את השימוש במטבעות דיגיטליים בשירותים שהם מציעים ללקוחות שלהם. גם פייפאל הודיעה כי תתמוך באפשרות לתשלום דרכה בביטקוין.

ככל הנראה מי שגם תרם לירידה החדה הוא מי שהיה שותף גם לעלייה, הלא הוא האיש הכי עשיר העולם, מייסד טסלה אילון מאסק שבחר להעביר את תמיכתו בתקופה האחרונה דווקא למטבע הדוג'קוין. מאסק צייץ בתחילת השבוע כי אכן ה"מחיר של הביטקוין גבוה מדי".

בנוסף, שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן פירסמה שלשום אזהרה בנוגע לסכנות שמעמיד הביטקוין הן כלפי המשקיעים והן כלפי הציבור. גם מייסד מיקרוסופט ביל גייטס  הזהיר מכך שמשקיעים נסחפים לתוך טירופי השקעות, בעוד שילן אמרה כי ביטקוין הוא "דרך לא יעילה במיוחד לביצוע עסקאות".

במקביל, מתגברים החששות שההתאוששות הכלכלית העולמית ממשבר הקורונה תוביל לכך שבנקים מרכזיים יצמצמו את מדיניות ההקלה הכמותית בה נקטו וסייעה לחזק את מחיר הביטקוין.

למרות אותה התמיכה, ילן אמרה אתמול שנותרו שאלות משמעותיות בנוגע ללגיטימציה והיציבות של המטבע הווירטואלי.

המתנגדים הזהירו מחזרה למגמת העלייה וההתפוצצות של בועת המטבעות הדיגיטליים ב-2017. "זה נכס ספקולטיבי טהור", אמר נאדר נאימי מ-AMP קפיטול אינווסטורס בסידני.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים