שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » הביקור המפתיע בארה"ב יביא לתפנית נוספת?
פעמי השלום בסאטמר
בימים האחרונים מגבשים חצרות סאטמר מתווה שישים סוף למתיחות ארוכת השנים בשתי החצרות • וגם: ההזמנה המפתיעה של אנשי ראש הישיבה לקרית יואל • חשיפת 'בחזית'
האחים האדמו"רים מסאטמר בישיבה משותפת בשנת תשע"ב | צילום: באדיבות בחדרי חרדים

באופן מפתיע, החלו פעמי השלום בסאטמר להישמע בימים האחרונים, כאשר מגעים לשלום ואחדות נרשמו בין נציגי שני החצרות הגדולות שמקום מושבם בויליאמסבורג וקרית יואל, שהתיישבו לאחר שנים רבות סביב שולחן אחד וקיימו שורה של דיונים על חלוקת נכסי החסידות הרבים שהוויכוח אודות הבעלות עליהם מהווה מקור להנצחת המתיחות רבת השנים בין הצדדים.

ל'בחזית' נודע, כי הטריגר המפתיע להנעת גלגלי השלום וקיום הפגישות בין נציגי חצרות האחים ב'עיר האם' ויליאמסבורג היה, איך לא, ההתרחשויות בחצר החסידות בבני ברק, שם מופיע בנין בית הכנסת ברישומים על שם חצר האדמו"ר מויליאמסבורג – בעוד הציבור ברובו נמנה על חצר האדמו"ר מקרית יואל. ברבות השנים התגבשו להם הבנות בין החצרות שאפשרו לחצר קרית יואל לנהל את בית הכנסת כקהילה לכל דבר תוך הסכמת החצר המקבילה.

כאמור, השבוע קיימו נציגי שתי החצרות דיונים על אופן חלוקת הנכסים הרבים בין החצרות, כאשר מטרת העל מצד חסידי האדמו"ר מקרית יואל היא העברת בנין בית הכנסת בשיכון סאטמר בבני ברק על שמם.

כחלק מההבנות שגובשו בין הצדדים בארצות הברית, התבקשו חסידי האדמו"ר מקרית יואל להוריד את המחיצה שהוקמה בבית העלמין במונורו והעברת השליטה על בנין הישיבה בבורו פארק על שם חסידות ויליאמסבורג, בתמורה לקבלת הבעלות על הבנין בבני ברק.

טרם ברור האם המתווה יתקבל בסופו של דבר, אך מתברר כי ההידברות המפתיעה לאחר פסק זמן של שנים טמן בחובו פצעים נוספים שמטבע הדברים נפתחו גם הם בנסיבות הענין ואלו הופכים את הדיונים לגיבוש הבנות בין הצדדים למורכבים יותר.

ל'בחזית' נודע עוד, כי במקביל לשיחות בין שני החצרות הגדולות על השליטה בבית הכנסת בבני ברק, קיימו אנשי ראש הישיבה הגרח"צ מייזליש מגעים עם נציגי האדמו"ר מויליאמסבורג, בניסיון לגבש הבנות להעברת הבנין על שמם, או לחילופין, גיבוש מתווה שיאפשר להם להמשיך ולנהל את חיי הקהילה מתוך בית הכנסת כפי שהיה עד עכשיו.

במקביל למגעים אלו, יצאו השבוע לארצות הברית שני נציגים מטעם ראש הישיבה לפגישה בהולה עם ראשי הקהילה בקרית יואל. זאת, לאחר שבמהלך שיחות לא פורמליות שניהלו הצדדים בימים האחרונים, התגבשו להם קווים שהביאו את הנהלת הקהילה בארה"ב להזמין את נציגי ראש הישיבה לפגישה, בניסיון להוריד את מפלס המתיחות בין הצדדים, תוך בחינת אפשרות להחזרת המצב לקדמותו מבחינת ראש הישיבה.

בסביבתו של ראש הישיבה מסרו ל'בחזית' כי הם לא תולים תקוות רבות בפגישה וההיענות לה היתה מטעמי נימוס גרידא. עם זאת, מהחצר בקרית יואל נמסר, כי למרות ההתרחשויות הדרמטיות עד עתה, עדיין ניתן לנסות ולגבש צעדים להשכנת השלום והאחווה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים