שיתוף
תגובות
דעות » הבעיות בתקשורת החרדית שלא נצליח לפתור
בין ארעי לקבע
עורך 'בחזית מדיה', פישל רוזנפלד מסביר מה הניע אותנו לצאת לפרויקט החג הגדול ביותר בדיגיטל החרדי, ומה העשבים השוטים שצריך להעלים מזירת התוכן הדיגיטלית
תגיות:
פישל רוזנפלד | צילום: ים לביא

אם יש תקופה שמסמלת יותר מכל את המונח "ארעי", זוהי ללא ספק התקופה הנוכחית.

נגיף הקורונה שפרץ לחיינו בתש"פ, הפך כל דבר שנראה היה עד כה כקבע לארעי. המושג "לו"ז", כמעט ונעלם מחיינו, כל החלטה נמדדת בצורך השעה והעתיד לוט בערפל.

השנה, יותר מכל שנה, מקבלים דברי חז"ל על העולם הזה שהוא בבחינת "דירת ארעי", משמעות חדשה. משמעות שמורגשת בכל רגע ורגע, מדי יום ביומו, 365 ימים בשנה.

"דירת ארעי" היא לא רק הסוכה בה נשב שבעה ימים. היא גם לא סיפורם של רבבות האברכים המתגוררים ביחידות דיור מוזנחות ובמרתפים תת קרקעיים, משוועים לפתרון מצוקת הדיור החרדי. "דירת ארעי" היא סמל החיים של כל יהודי באשר הוא. עולם שכולו ארעי, ורצוף הזדמנויות לעצור לרגע, לחשוב, להתחרט, לשוב בתשובה שלימה ולהתכונן לדירת הקבע שלנו – העולם הבא.

זו גם הסיבה שבחרנו בנושא זה למגזין החג שלנו, ערב חג סוכות התשפ"א. עם נגיעה בעולם הדירות ומגורי הארעי, אך יותר מכך בעולם הארעי בכללותו.

• • •

עולם העיתונות בדיגיטל, מהווה גם הוא עולם ארעי משל עצמו. שלא כמו בעיתונות המודפסת, העוסקת בעיקר בסיכום אירועי השעה, לצד כתבות מגזין, הדיגיטל מתמקד בהווה.

כמו לכל דבר בעולם, גם לדיגיטל יתרונות רבים, אך לצד זאת גם חסרונות.

חדירת עולם הדיגיטל למגזר החרדי הגבירה את הצורך בחדשות המיידיות. כלי התקשורת, הנמדדים בעיקר בהיקף התנועה והחשיפה עושים כל שביכולתם לרצות את הקהל ולספק את מענה הראשוניות. ואת המחיר? משלם הציבור.

לא. לא חשבנו לרגע שנצליח לשנות את העולם. להיפך, אנו גאים במהפך שהובלנו ב'בחזית מדיה' בשנה החולפת וביסוסה כמערכת התוכן המובילה ברחבי המרשתת – עם מאות קבוצות תוכן איכותיות שמתעדכנות מסביב לשעון בשלל פלטפורמות.

אם כי, כמו רבים וטובים אחרים, לא מן הנמנע כי לא פעם טעינו בדיווח כזה או אחר. לפעמים היה זה בתואר ותפקיד המצוטט, לפעמים במידע ראשוני לא מאומת ובמקרים אחרים בנושא שלא היה מן הראוי בכלי תקשורת חרדי המכבד את קוראיו הנשמעים לדעת תורה – ואף ידענו להתנצל על כך.

מחירו השני של עולם האונליין והתוכן המיידי, הוא האיכות. אין זה סוד כי "התוכן הוא המלך", אך כל זה נכון רק כשיש מי שימליך אותו.

כשאנשי התוכן עסוקים בכל רגע נתון ב"מה שקורה עכשיו", המחיר שמשלם הציבור הוא היעדרותו של תוכן איכותי ועמוק. מתקשורת חוקרת שחושפת עוולות ומסייעת לקוראיו ועד לתקשורת מרתקת המקיפה נושא על כל זוויותיו בפרויקט מגזין. וכשכבר כן יש פרויקט מגזיני? הוא בדרך כלל סיכום משוכתב מההיסטוריה שאינה נוגעת לקורא בשלב זה.

אם תקום מחר מערכת תוכן חרדית בדיגיטל שתדרוש מקוראיה לרכוש מנוי על מנת להנות מהתכנים, סביר להניח כי לא יהיה לה אפילו קורא אחד – ולא משנה עד כמה התוכן יהיה מושקע ואיכותי. העובדה שהציבור החרדי התרגל לקבל רק תוכן באיכות ירודה בדיגיטל, גרם לו להסיק כי אין סיכוי שהוא יהנה אי-פעם מתוכן איכותי באמת. גם כשיאמרו לו שיש תוכן איכותי בדיגיטל, הציבור יאמין לזה בדיוק כמו שהוא יאמין לזה שאמר על היום שהוא לילה. ואת זה באנו לשנות!

זה התחיל בסיקור תחומי עניין שלא מקבלים במה מספיקה בתקשורת החרדית בדיגיטל, המשיך למגזין חג איכותי זה, יקבל משמעות חדשה באתר החדש של 'בחזית מדיה' שיושק בעז"ה לאחר החגים הבעל"ט – והשמיים הם הגבול.

• • •

בתחילתה של שנה חדשה, זה המקום לומר למאות אלפי מנויי 'בחזית מדיה', בשלל הפלטפורמות הדיגיטל: אנחנו כאן בשבילכם!

נתקלתם במחדל צרכני? נפגעתם מעוולה ציבורית? הייתם עדים לאירוע שאתם חושבים שהוא שווה סיקור? דברו איתנו. צוות התוכן המסור של 'בחזית מדיה' יבדוק את המקרה, ואם יראה לנכון גם יפרסמו.

אנו גאים במהפך שהובלנו בשנה האחרונה, כשהיינו לכלי התקשורת הראשון והיחיד במגזר המספק תוכן תורני איכותי, תוכן מקצועי הנוגע לבריאות של כל אחד ואחד מהקוראים, תוכן שמותאם אישית לכל אישה חרדית, וכמובן גם תוכן כלכלי איכותי.

באופן חריג בחרנו שלא לשלב כלל פרסומות במגזין החג הנוכחי, "דירת ארעי", ולא סתם. מבחינתנו זה מסר לקוראים: אנחנו לא כאן כדי 'לדחוף' לכם עוד מסרים שיווקיים ולגרוף הון לכיסנו, אלא כדי לספק עבורכם את התוכן האיכותי ביותר!

זה גם המקום להודות לצוות המקצועי, הפועלים ללא לאות על מנת לספק למנויי 'בחזית מדיה' את התוכן האיכותי ביותר, והשקיעו ימים ולילות במגזין חג זה.

למנכ"ל הנחבא אל הכלים, מוטי איבנבוים, החתום על הצלחת פרויקט חג זה (ולא רק…), לסמנכ"ל יהודה כהן, לצוות הכתבים והעורכים: זאב אלפרוביץ', שיפי חריטן, יאיר פרידמן, ישראל קעניג, שימי שקרקה וחיים מוזס. וכמובן למנהלת הסטודיו ענת רטייזר, שהופקדה על הפקת המוצר המוגמר.

חג שמח ומועדים לשמחה!

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים