שיתוף
תגובות
צרכנות » הגאונות מאחורי בניית המותג 'רולקס'
סקירה מרתקת
חברות יוקרה רבות מתעלות על רולקס מבחינת תכונות, קומפליקציות, שיטות ייצור וכו', אך למרות כך המותג 'רולקס' מובילה על כולם בעניין המיתוג מהן הסיבות? כל התשובות
רולקס | צילום: יצרן

בשנת 1905 נוסדה רולקס על ידי האנס ווילדסדורף והפכה במהלך השנים לחברת שעוני היוקרה המבוקשת, המוכרת, הנמכרת, וכן..גם השנויה במחלוקת, שיש לשוק להציע.

רולקס לא נחשבת למותג שעונים עילי.

המון חברות יוקרה למיניהן מתעלות על רולקס מבחינת תכונות, קומפליקציות, שיטות ייצור ותגי מחיר. אך למרות ההיצע הדל , רשימות ההמתנה האינסופיות והקיבעון בעיצוב ובייצור. המשיכה רולקס לשבור שיאי מכירות ובביקוש מדהים לדגמי שעוניה.

וגם אם הקשר בין אדם מסויים לשעוני יוקרה, הוא כמו הקשר בין פטק פיליפ לאפל ווטש, שורה תחתונה היא, שאותו אדם יכיר את השם ויזהה את לוגו רולקס גם אם התחום לא לו.

הלוגו של רולקס נחשב לאחד מהסמלים המוכרים בעולם. יחד עם מרצדס וקוקה קולה. עיצוב הכתר המלכותי שמעטר את בית היוקרה המבוקש יצא בשנת 1915 ומכיל בתוכו כמה וכמה אלמנטים סמויים שהוטמעו בו במטרה לייחד אותו ולהציג לעונד כמה וכמה עובדות.

נתחיל בסימן הראשון.

צבע הכתר

אם תשימו לב, בכלל דגמי רולקס השונים הכתר יופיע אך ורק בצבעים של כסף וזהב. גם אם הלוח הוא צבעוני, בכל השעונים בהם הלוגו הוא חיצוני ומודבק, הוא תמיד יהיה בכסף או זהב זהב בשני גוונים.

הדבר נעשה בכדי לתאר את עבודות הייצור של החברה המשקיעות במתכות יקרות ובאלגנטיות בלתי מתפשרת. הרי שסביר להניח שלא תראו מלך עונד כתר כתום, כך אותו דבר רולקס, המחשיב את עצמו למלך של מותגי היוקרה.

מספר האותיות כמספר הזרועות

השם רולקס כפי שוודאי רבים מכם יודעים, הוא חסר משמעות.

ישנן כל מיני אגדות וסיפורים מדוע נבחר דווקא השם הזה, כדוגמאת ההעשרה כי רולקס הוא מעין הבהרה משעשעת להגיה הצרפתית של צמד המילים "הורלוגרי אקסקוויז" ( רולוגאקסאס) שפירוש הביטוי בצרפתית הוא – שעון מעולה.

אך בהתבסס על המציאות ועל העובדות, המשמעות לשם היא חסרת כל. השם נבחר במטרה מסויימת, להיות שגור בפי כל בצורה קלילה, ברורה , הנאמר בקלות בכל מבטא ובכל שפה.

מעבר להגיית שם המותג שהנס שאף למקסם, גם האותיות המרכיבות את שמו , צורתן ואף מספרן. הכל נעשה בחושבין במטרה לתת אסתטיות מקסימלית בהופיע המילה רולקס על הלוח.

לא כתב מחובר ולא כתב קטן.

האותיות יופיע בפונט גדול ברור וקריא ללא כל עיטורים כשמעליהן יופיע הכתר הנכסף במלוא תפארתו.

ועכשיו וודאי תגיע השאלה : מה הקשר בין הכתר לבין השם? אז קשר בין השם לכתר קיים במספר האותיות המרכיבות את השם רולקס. בלוגו הכתר יופיעו חמש זרועות כמספר האותיות בשם.

כתר המלוכה נמצא על היד

בפסקה הקודמת אמרנו כי חמשת זרועותיו של לוגו הכתר מסמנות את חמשת האותיות של השם רולקס. אך לא די בכך. וההשערות כמובן רק מתפתחות.

ישנה ספקולציה הרווחת בעיקר בקרב חובבי רולקס כי חמשת זרועות הכתר מסמלות עוד דבר מלבד מספר האותיות.

האג'נדה של רולקס היא הבאת השלמות לידי ביטוי בשעון היד.

כשאדם עונד שעון רולקס הוא עונד שעון עמיד , יוקרתי, פרקטי , אלגנטי , נחשק , מדוייק.. בקיצור הוא עונד חפץ שנושק לשלמות. ההקבלה לשעוני רולקס ע"פ החברה היא לא פחות מכתר מלוכה.

כמו שמלך לא שלם ללא כתר המלכות שלו , כך גם אדם שרוצה לענוד את השעון הטוב והנחשק ביותר יבחר ללא ספק לענוד על ידו את השעו המקביל לכתר.

וכדי לקחת את זה צעד אחד קדימה, רולקס שילבה גם את הלוגו שלהם בסיסמתם- "כתר לכל הישג". כלומר הכתר שהוא השעון ילווה אותך בכל מאורע והישג במהלך החיים.

סיבת הבחירה בצבעי ירוק וזהב

בשנת 2002 לאחר מספר גלגולים לוגו הכתר נצבע בזהב, והגופן נעשה בגוון ירוק בדומה ללוגו הראשון. הבחירה בצבע הזהב לכתר מובנת וודאי לכל.

צבע הזהב מסמל עושר , מעמד, כבוד ומלוכה ורולקס רצתה להדגיש זאת על ידי הצגת לוגו הכתר בצבע זהב.

והצבע הירוק נבחר עקב היותו מסמל כח , טבע, וריפוי כמו כן הירוק נחשב לצבע מאזן רגשית, מעורר רגשות חיוביים כמו אמפתיה, חמלה ואהבה. מה גם שהוא משלב את המיזוג הנכון בין שני צידי המתרס , מציג ומאחד באופן ברור את שני הניגודים: כסף וטבע (שצבעם ירוק).

עוד דבר יפה בנוגע ללוגו השעון נחשף בשנת 2016 בבאזל וורלד כשרולקס הוציאה את דגם האייר קינג החדש (116900).

הדגם, שנחשב לאחד מהדגמים הזולים והפחות מבוקשים של רולקס יצא בעיצוב חדש ולא אופייני לחברה. אך הדבר שמשך את העין יותר מכל בשעון הוא דווקא הלוגו המופיע בצבעים זהוב וירוק כמו במקור.

זה בעצם השעון היחיד בו הכתר והלוגו מגיעים בצבעים הללו ואפילו ישנן כמה ספקולציות על פי חובבי רולקס שהדבר נעשה במטרה מסויימת.

האייר קינג נושב לדגם יחסית זול וזניח בהשוואה לדגמים המבוקשים והיוקרתיים של המותג. אם ככה… אז וודאי הגיוני לחשוב שהלוגו הצבעוני יופיע באיזה דגם יקר ונחשב.. אז זהו, שלא.

רולקס באה כאן לתת אמירה שגם בדגמים זולים, ופחות מבוקשים, המותג חי וקיים ומקפיד על ייצור ואיכות קלה כבחמורה.
כלומר הם באים לומר לעונד – " גם אם קנית דגם זול ומעט אאוטסיידר תהיה בטוח שבראש ובראשונה אתה עונד רולקס לכל המשתמע מכך והלוגו יופיע בלא פחות מצבעי המותג המקוריים.

יכול להיות שזה קצת בא בעוכריהם של רולקס מפני שלא מספיק הלוח הייחודי בהשראת הטייס שהוצג בשעון, גם לוגו צבעוני ללא ספק קשה לעיקול אצל חובבי ואספני המותג.

הכותב הוא כפיר חדד חובב שעונים וחבר צוות במגזין השעונים הישראלי watchguru. סייע בהכנת הכתבה: שימי שקרקה

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים