שיתוף
תגובות
לאישה » ההפתעה שחיכתה לפרנק פרסון במרפסת מגיעה לבקר אותנו
מילה ממני
כיצד נוצר הארטיק ומי המציא את קוביית הקרח? בנוסף, אנחנו מתחדשות במדורים חדשים ובכותבות נהדרות. תחכו בסבלנות, יהיה שווה
ארטיק קרח | צילום: NataliaPopova, שאטרסטוק

פרנק פרסון היה ילד אמריקאי בן 11. ערב אחד הוא שכח במרפסת כוס עם מיץ פטל. לא רק מיץ פטל היה בכוס, אלא גם מקל בו הוא השתמש לערבב את התרכיז בתוך המים. למזלו של פרנק הלילה היה קר כל כך, עד שכשהוא קם בבוקר המתין לו במרפסת הקרטיב הראשון בעולם.

פרנק בר המזל רשם פטנט על ההמצאה ומכר זיכיונות לכל מי שרצה לייצר קרטיב כזה. אנשים אהבו וקנו, ההכנסות גדלו, והחברה שגשגה. כמה שנים אחר כך היה משבר עולמי, וכמו בכל הסיפורים גם כאן המזל של פרנק התהפך, החברה נכנסה להפסדים ובסוף נמכרה.

אבל לקרטיב? זה לא שינה. הוא היה כאן כדי להישאר, מממתק אמריקאי הוא הפך לממתק עולמי, וגם היום, 100 שנה מאותו בוקר קר, הקרטיב הוא נמכר בכל קיץ מחדש.

ומי המציא את הרעיון של קוביית הקרח?
שאלתי את גוגל, אבל הוא לא ידע לענות. כנראה עוד אחת מאותן ההמצאות שאף אחד לא רשם עליה פטנט, אז היא נעשתה המצאה של כולם. כמעט בכל מקפיא שתקנו תמצאו תא לקוביות הקטנות הללו, שנותנות רגע של פוגה מהמזג אוויר החם, בתוך כוס מים, או משקה אחר, ואפילו ככה, עם עצמן.

גם אנחנו מתכננות לך כאן במערכת 'קוביות קרח' לקיץ, רגעים של הפוגה בתוך השגרה ואחר כך גם לתוך החופש. המדור הראשון בסידרה כבר כאן – הבאנו את רבקי וייס, אדריכלית ומעצבת פנים, לסידרה שבא היא תשתף אתכן בתהליך עיצוב של חדר הילדים, את לגמרי מוזמנת להצטרף, לעבור איתה את התהליך ולשלוח לנו תמונות מתוך הרעיונות שקיבלת.

מה עוד צפוי? לא נגלה, אבל דברים לגמרי שווים. אם את מקבלת את המייל לקידומי מכירות, כדאי לך לגרור אותו לראשי, כדי לא לפספס.

ואם יש לך בקשות/ רוצה מדור מסוים/ מעניינים אותך תכנים מסוג כזה או אחר – כמו תמיד אני כאן, מחכה למיילים שלך ומגיבה לכל אחת. איך מגיעים אלי? לוחצים על הבאנר העליון (זה שכתוב עליו 'מילה ממני') ותיבת מייל תיפתח לך במיידית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים