שיתוף
תגובות
לאישה » ההשתדלות בידיים שלנו
רגע לנפש
כשהילד חשש כי כל מאמצו יהיה לשווא הסברתי לו שחובת ההשתדלות שלנו אך התוצאות בידי ה' • בסופו של דבר התברר כי התמקדות בנקודה אחת של טוב יכולה לפתור מאה בעיות
אוטובוס אגד בירושלים | צילום: yosefus, שאטרסטוק

בשבוע החולף, הצלחתי יותר מתמיד לחדד את התובנה שאומרת כי באיזו מערכת שנבחר שתפעל בתוכנו, כך יראו חיינו. הרי לכל אחד ואחת מאתנו יש מערכת בונה ויש מערכת מפרקת. המערכת הבונה מתמקדת בצמיחה ובהנעה לפעולה ואילו המערכת המפרקת מתמקדת במחשבות חופרות על כמה רע עשו לי, אכלו לי, שתו לי ואינה מקדמת אותנו בכלום. צריכים לזכור כי גם כאשר מחליטים להיות דבקים במערכת הבונה, עדיין יהיו ניסיונות וקשיים. אבל התודעה של התמקדות בטוב, היא זו שקובעת.

באחד הימים היה על בני הבכור להגיע לישיבה בשעת בוקר מוקדמת על מנת לעשות מבחן כלשהו. הישיבה די רחוקה ונסיעה באוטובוס עלולה להיות מייגעת ולעתים ארוכה באופן מוגזם. האוטובוס הראשון היה בשעה 7 בבוקר ובני חשש שגם בשעה המוקדמת הזו, הוא עדיין לא יספיק את המבחן והתייעץ איתי מה לעשות. כאן נכנס קצת יצר הרע שאמר לו, ממילא לא תגיע בזמן, אז לפחות תישאר לישון עד שעה מאוחרת בבית. הבנתי אותו מאוד, אך מצדי אמרתי לו שתפקידו לעשות השתדלות. לא יותר. גם אם הוא לא יגיע למבחן, עצם מעשה ההשתדלות הוא משמעותי לפחות עבור המוח. ואכן הוא יצא מוקדם מהבית, אם כי בתחושה שזו יכולה להיות הקרבה מיותרת, כיוון שגם ייצא מוקדם וגם לא יעשה מבחן. לאחר כשעה התקשרתי לשאול איך עוברת הדרך. הוא אמר לי שבאופן חסר היגיון, הדרך שבדרך כלל מפרכת, זורמת ומהירה ונראית כמו קפיצת הדרך. בשורה תחתונה, הוא סיים את המבחן עוד לפני אלו שהתחילו אותו בזמן. כששוחחנו שוב בטלפון, אמרתי לו, אתה מבין שזה ליטוף של ה'? אתה מבין שהוא סלל לך דרך וקיצר לך אותה? תסתכל על הדברים ותגיד תודה. כי כאשר מתעקשים להסתכל על כל דבר קטן חיובי שקורה לנו, החיים בוודאות נראים הרבה יותר יפה. וכפי שכתבתי קודם, לא שלא קורים מסביב דברים שיוצרים קושי ועומס, או דברים שנראים רעים, אך אם לא נותנים להם את הפוקוס, זכרו כי 10% טוב יכול לנצח 90% רע. אפילו טיפה אחת קטנה של אור, יכולה לתקן מאה בעיות שקיימות. כי על מנת לצאת מהצרות, אנחנו צריכות להיות בטוב וטוב מגיע כשמוסיפים אור. מה הכוונה להיות באור? זו אהבה. אהבה כלפי עצמנו, אהבה כלפי העולם. גם אם יש עכשיו משהו שנראה לנו רע, גם אם יש משהו שמעיק עלינו, לחפש נקודה אחת קטנה שאפשר להתחבר אליה באהבה והיא זו שתדליק את האור.

כל הסיפור הוא להיות בתודעה. ברגע שמחליטים להסתכל רק לכיוון הטוב, לא לתת משקל למה שנראה רע, המערכת הפנימית כולה מתכווננת ועוברת לניסיון בניה. כמו כל דבר, בהתחלה זה קשה, אך ההמשך הרבה יותר קל וכמו החוק בטבע, דומה מושך דומה… כך גם בחיים. נהיה בטוב – נמשוך עוד טוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים