שיתוף
תגובות
צרכנות » ה"חגיגה" שהרסה לי את רשימת הקניות
בלאק פריידי
אתמול בערב ישבתי לי בפינת העבודה שלי והכנתי את רשימת הקניות שלי, הצפה של מאות מיילים שקיבלתי כמובן לא שינתה אותה • כך תוודאי שיום השישי הזה לא יהפוך ל"שחור"
קניות ברשת | צילום: shutterstock

האמת, שמעולם לא חשבתי לכתוב מילה או חצי מילה נגד הגופים הגדולים והחזקים במשק, לא יודעת אם בגלל שחשבתי שבשל עוצמתם מילותיי לא ישפיעו גם ככה, או בכלל בגלל ערך עצמי נמוך. תכל'ס, לא כתבתי.

אבל הבוקר הרגשתי שהשבוע הזה שונה מכל שבוע אחר, הרגשתי שאני חייבת לומר את כל מה שהעיתונים והאחרים לא אומרים, חייבת להציב לקוראות הנאמנות שלי מראה מול הפנים ולומר להן "זה מה שאתן עושות, זו הטעות הגדולה שלכן".

אין זה סוד שנשים הן הקהל הצרכני ביותר, ובהתאם לכך גם מדורי הנשים בעיתונים השונים במגזר הופכות לא פעם למדורי צרכנות נטו. וכמובן שלא מדובר בכתבות העוסקות בצרכניות ובטובתן, אלא דווקא במוצרים שמנסים לעודד אותן לרכוש בקניה הבאה. מי שאחראיות לכך במובן מסוים, הן חברות היח"צ השונות שעושות את מלאכתן נאמנה.

כעורכת המדור, אני משתדלת ככל שביכולתי לסנן את היח"צ חסר התוכן ולספק לקוראות 'בחזית לאישה' את התוכן הטוב ביותר, אך בשבוע כזה המשימה הפכה לכמעט ולא אפשרית. חגיגת הקניות של חודש נובמבר, כאשר הפעם תורה של "בלאק פריידי" (יום שישי השחור) הציפו את תיבת הדוא"ל שלי בלמעלה מ-200 הודעות שונות על מבצעים לצרכנים במגוון רשתות ותחומים. וזה כמובן עוד לפני שדיברנו על הספאם שהגיע מהרשתות עצמן כפרסומת נטו, ולא כהודעת יח"צ שנשלחה במסגרת העבודה.

לא היה ספק שכל מאות המיילים דינם למחיקה, וזה גם מה שעשיתי, אך תוך כדי שאני מסמנת את ההודעות שיועברו "לארכיון" צצה לנגד עיני "רשימת קניות". הייתה זו הרשימה שאני נוהגת להכין מדי שבוע לקראת הקניה השבועית ב"שערי רווחה", שנשארה במקרה על שולחן העבודה מליל אמש. הרשימה שמאז שהתחלתי להיצמד אליה, ורק אליה, אני חוסכת מאות ואפילו אלפי שקלים מדי שבוע – ואז הבנתי שהטור הזה חייב להיכתב בכל מחיר.

בזמן שתקציבי עתק של מפרסמים ורשתות שונות יושקעו על מנת לתפוס את העין שלך, לעולם אל תשכחי שבקנייה השבועית נצמדים רק לרשימה – וחוסכים בענק. אין זה אומר שנוותר ולו במעט על "החיים הטובים". ברשימת הקניות אנחנו אלה שבוחרות מה להכניס, והיא יכולה להיות 'מנופחת' פי 2 או 3 מהרשימה של הידידה הכי קרובה, אבל גם ה'ניפוח' מבוקר בסופו של דבר.

כשיש מי שלוטש עיניים לכסף שאין לנו (מי מאיתנו באמת וויתרה על תענוגות האשראי?), חשוב שנגדיר מראש מה אנחנו מתכננות לקנות.

רוצה להגזים ולהתפרע בלי רשימה? לפחות תגדירי מראש תקציב, אבל כזה שבאמת יש לך, ולא שהמינוס אכן יהפוך את יום השישי הקרוב שלך ל"שחור".

"בלאק פריידי", כבר אמרנו?

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים