שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "השוטרים הפריעו להעניק טיפול רפואי"
עדות מטרידה
החובש שהגיע ראשון לזירת התאונה שבה נהרג אהוביה סנדק ז"ל תוקף כי "הם עשו הכל חוץ מלעזור – והיו רק בטלפונים" • לטענתו, הם לא עזרו לטפל בפצועים ולפנותם לטיפול
זירת התאונה בה נהרג הנער אהוביה סנדק | צילום: חוננו

החובש שהגיע ראשון לזירת התאונה שהביאה למותו של אהוביה סנדק העיד כי שוטרי ימ"ר ש"י בזירת התאונה הפריעו ולא סייעו להעניק טיפול רפואי לנערים הפצועים, "הם עשו הכל חוץ מלעזור – היו רק בטלפונים".

החובש סיפר כי קיבל קריאה במהלך נסיעה שגרתית "ביום שני נסענו לירושלים ובדרך ליד כוכב השחר קיבלתי קריאה על תאונה קשה בעלייה לבעל חצור. עליתי לשם והגעתי לזירה עם רכב מעוך ממש. היו שם ארבע עצורים כשבעצם הם הפצועים. שניים מהם אזוקים בצד של הרכב עם ידיים מאחורה ועוד שניים אזוקים בכיסאות האחוריים אחד לשני" הוא מתאר.

בשלב הזה החל לטפל בפצועי התאונה "הגעתי למקום, התחלתי לטפל בהם. באיזה שהוא שלב ביקשתי מהבלש שהיה שם אם הוא יוכל להעביר את האזיקים של הפצועים מאחורה לקדימה כדי שאני יוכל לקחת להם מדדים, לחץ דם, דופק.  זה מדדים שנותנים לי אינדיקציה אם יש חס וחלילה פגיעה באברים פנימיים. הוא לא התייחס אליי ולא ספר אותי".

החובש טען כי "הבנתי שאין לי על מה להתעקש, המשכתי הלאה לטפל. באיזה שהוא שלב הצטרף אלינו עוד חובש וצוות אמבולנס. הם היו עסוקים בשלושת הפצועים האחרים. אני הייתי על הפצוע הבינוני עם עוד חובש, יחד העמסנו אותו לאלונקה וקיבענו אותו. בשלב הזה, שזה אחרי רבע שעה של טיפול בסך הכל, ביקשנו מהבלש אם הוא יכול עכשיו להעביר את הידיים מאחורה לקדימה כדי שנוכל להשכיב אותו על אלונקה? רק בשלב הזה הוא העביר לו את הידיים מאחורה לקדימה".

החובש המשיך ותיאר את התנהלותם של אנשי הימ"ר בזירת האירוע "לאחר שקיבענו אותו ביקשנו מי יכול לתת עזרה? כי צריך ארבעה אנשים כדי לעלות את האלונקה לאמבולנס. הם לא התייחסו. היה שם 4-5 ימ"רניקים והם היו בטלפונים. הם עשו הכל חוץ מלעזור שם באמת כל הזמן הזה באיזה שהוא שלב אחרי חצי דקה בערך שאנחנו קוראים לעזרה מי יכול לעזור לנו להעמיס את הפצוע הגיע שוטר כחול וחייל ויחד איתם העמסנו את הפצועים לאמבולנס".

עוד יוזכר, כי בימים האחרונים נחשף בערוצי התקשורת כי גם אוטובוס חיילים שהגיע לזירת התאונה, עוד לפני כוחות ההצלה הציע לעניק סיוע לפצועים ונדחה ע"י בלשי הימ"ר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים