שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » החיסונים ייגמרו בעוד 11 יום, אבל תור יש בעוד 19
לידיעת בנט
מבדיקת 'בחזית' עולה כי בחלק מהערים החרדיות ניתן להשיג תור רק בעוד שבוע או יותר • במאוחדת טיפלו, בלאומית הוסיפו צוות, בכללית החמ"ל עוקב ובמכבי יש תורים מייד
חיסון ילדים | צילום: Jelena Stanojkovic, שאטרסטוק
רה"מ בנט קורא להתחסן |
צילום: עומר מירון /לע"מ

חלם זה כאן? לפני מספר ימים עומד ראש הממשלה נפתלי בנט בהצהרה לתקשורת משדה התעופה בן גוריון, והכריז קבל עם ועדה כי בתאריך 9 ביולי מסתיימים להם מלאי החיסונים. האם באמת בתאריך שרה"מ נקב יגמרו החיסונים? מי קודם למי בהזמנת תור? איך הוא יכול לקבוע דבר כזה ועוד בהצהרה מול כל המדינה. 

עוד יותר מזה, באם חשבנו שנפלה טעות בדיבורו, הרי שבסרטון שהוא מפרסם היום לבני הנוער, הוא שב ומדגיש כי נותרו 11 יום למועד האחרון שניתן להתחסן. הבעיה היא שרוב המדינה מחוסנת, איך בעבר התחסנו 100 אלף ביום, ופתאום כיום צריכים לחכות כמה שבועות אפילו ומתחסנים בקושי כמה עשרות אלפים.

יצאתי בעקבות המילה של ראש הממשלה כי בתאריך 9 ביולי יסתיימו החיסונים ונכנסתי לאתרים של הקופות חולים. נעזרתי בחברים וקרובי משפחה, כל אחד תרם את אפליקצייתו ואת זמנו, והתחלנו לבדוק, למתי יש תור קרוב לחיסון, כדי להספיק ולהתחסן לפני שהמוצר יאזל מהמלאי. 

בלאומית עוד 19 יום, במכבי היום

זה לא שיימינג וכתבת יח"צ, אך הנתונים מצביעים, כי חלק גדול מהתושבים בישראל יוכלו להתחסן רק אחרי שהחיסון יאזל מהמלאי. בקופת חולים לאומית במודיעין עילית למשל התור הקרוב הוא בעוד 19 יום, שזה 8 יום לאחר המועד שלדעת ראש הממשלה החיסונים יאזלו מהמלאי. מה יעשו תושבי מודיעין עילית החברים בלאומית?

כמובן שיש להם אופציה לנסוע לעיר אחרת, זאת בתנאי שיש להם רכב ואין להם עבודה כי נסיעות זה זמן יקר, והכבישים עמוסים. למרות שגם אם ייסעו לבני ברק המצב לא כל כך לטובתם, אמנם לעומת מודיעין עילית כל דבר שהוא יותר קרוב מ-19 יום יהיה מבורך. מבדיקה בקופת חולים לאומית בבני ברק התור הקרוב הוא לעוד 8 יום, מוקדם זה לא, אך בכל זאת זה 3 ימים לפני המועד האחרון. 

לקחנו מלכתחילה את הערים החרדיות כדי לדעת עם מה מתמודדים משפחות ברוכות ילדים. יכולנו להתחיל להשוות עם ערים חילוניות ולראות איפה יש יותר וכו', אך לא זאת המטרה.

נמשיך בשיטוט במודיעין עילית, בדקנו בקופת חולים מאוחדת, התור הקרוב הוא לעוד 9 יום, 'רק' יומיים לפני היום שבמלאי לא בטוח שנשארו חיסונים (כך ע"פ רה"מ). אם תושבי מודיעין עילית החברים במאוחדת יחליטו לעשות את הדרך עד בני ברק למשל בשביל חיסון, פה טמון הבשורה, משיטוט באתר של הקופה עולה, כי בבני ברק יש תור מהיום למחר, אוי זה ממש בשורה. 

במודיעין עילית מי שמרוויח תור מהיום למחר באופן זריז, הם לקוחות קופות החולים מכבי וכללית. לא בדקתי נתונים לפי גילאים וכמה חברים בכל קופה, זה לא הפרט שמשנה ומעניין. בבני ברק המצב קצת שונה, היות ובמכבי התור הקרוב הוא לעוד 4 ימים כך שאפשר להספיק להתחסן לפני שיגמרו החיסונים. הבשורה האמיתית בבני ברק הם כללית, שם ניתן היה לקבוע תור מהיום להיום. 

תושבי ביתר עילית הגענו אליכם. אם אתם חברי קופת חולים מכבי או מאוחדת אתם במצב טוב, כי לפי האתר התורים זמינים מהיום למחר. לקוחות לאומית קצת צריכים לדאוג, כי התור הקרוב הוא לעוד 18 יום, שזה כמה ימים אחרי שלטענת בנט כבר לא יהיו חיסונים במלאי. לקוחות כללית אתם גבוליים היות והתור הקרוב הוא לעוד 8 יום אבל זה מספיק זמן כדי להספיק להתחסן 3 ימים לפני המועד האחרון. בקופת חולים כללית מציינים כי בשעות האחרונות, לאחר בדיקת 'בחזית', נוספו 83 תורים בימים הקרובים.

בירושלים המצב שונה, יש מספר סניפים לכל קופה (כמעט) כך שהתורים מגוונים, אך בכל זאת בדקנו. בכללית ובמכבי תוכלו להזמין תור מהיום למחר. במאוחדת ובלאומית תצטרכו לחכות 3 ימים. הצד השווה של כל הקופות בעיר זה שתספיקו להתחסן לפני ה-9 ביולי. אגב ירושלים זה פתרון מושלם לתושבי ביתר שרוצים להקדים את תורם, אך עדיין מדובר בנסיעות שלפעמים אורכות שעות.

תושבי אלעד נמצאים אמנם במרכז, יש להם מגוון אפשרויות שהם יכולים לנסוע מחוץ לעיר, לכל הקופות יש תורים מהירים אפילו מהיום להיום. אך מי שאין ביכולתו לצאת מהעיר, המצב הוא כזה: לקוחות מכבי ולאומית יחכו רק 3 ימים, מאוחדת יחכו 7 ימים. משום מה בחיפוש בכללית האפשרויות היו רק מחוץ לעיר. יתכן שבעיר עצמה יש גם, אך באפליקציה זה לא נתן. גורמים ב'כללית' אומרים ל'בחזית' כי הוקמה בימים האחרונים מחדש תחנת חיסון בעיר, וככל הנראה בעקבות תקלה המידע לא עודכן באפליקציה, אך תושבי העיר הגיעו להתחסן בימים האחרונים בקביעת תורים טלפונית ובעקבות הבעיה באפליקציה תתוקן.

בבית שמש לא נרשמו חריגות משמעותיות. מכבי – מהיום למחר. כללית – 2 ימים. מאוחדת – 3 ימים. לאומית – 10 יום.

"נקצר את התורים"

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: "כללית מקיימת מבצע חיסונים רב היקף. גם בביתר ובאלעד. בכל יום צוות החמ"ל בודק אם יש תורים פנויים ולפי צורך מעבים את השירות. התורים מנותרים כל הזמן כדי למצות שירות. בביתר למשל יש למחר 83 תורים פנויים. הלקוחות מוזמנים להתחסן. תורים נפתחים גם באלעד כמובן ויתווספו כל הזמן לפי ביקוש. כשהשאיפה היא לחסן את כולם. במרבית המתחמים תורים להיום או למחר".

בקופת חולים לאומית הגיבו: "אנו מוסיפים כח אדם לחיסונים ונקצר את התורים".

מקופת חולים מכבי נמסר: "הזמינות היא בין אותו היום לבין יום אחד או יומיים. הרוב ממש מיידי או למחרת"

מטעם קופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה: "תודה שהפנת את תשומת ליבנו. במאוחדת שמנו לעצמנו כמטרה לחסן במהירות את כל מי שמעוניין להתחסן . אנו עם יד על הדופק בכל מה שקשור לניהול התורים. ולכן בכל פעם שאנו מזהים שיש זמינות נקודתית נמוכה, אנחנו פועלים באופן מיידי להגדיל את הזמינות. ואכן זה מתנהל בצורה מאוד דינאמית, טיפלנו בזה בזמן אמת ושיפרנו זמינות התורים בערים אלה ואנחנו ממשיכים לפעול כדי לשפרה".

מנכ"לית הקופה ד"ר סיגל רגב-רוזנברג אמרה היום בראיון לכאן חדשות כי "אין לנו בעיה של חיסונים. יש לנו מעל 150 אלף חיסונים זמינים, שתוקפם אמור לפוג בסוף החודש. יש נגלות נוספות". כאמור, מהנתונים שאספנו עולה שזה לא המצב בכל סניפי הקופה.

ממשרד הבריאות טרם נמסרה תגובה.

כל האמור והנכתב בכתבה, הינו נכון לתאריך יום ראשון ה-27 ליוני ונבדק ע"י שלל אנשים שניסו לקבוע תור, והתוצאות שהם קיבלו מובאות בפניכם בכתבה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים